Detail kurzu

PONUKA zameraná na BIZNIS KOUČING, MENTORING a ŠKOLENIE MÄKKÝCH ZRUČNOSTÍ - INAK

TeleDom – Vzdelávacie centrum (Novitech Partner s.r.o.)

Popis kurzu

Modul 1: KOUČING PRE FIRMY

PRÍNOS KOUČINGU:

Kouč vo vzťahu s klientom pracuje na:

  • Objavení, ujasnení toho, čo chce klient dosiahnuť alebo by

    mohol dosiahnuť

  • Podpore klienta pri uvedomení si vlastného potenciálu
  • Procese objavenia možných riešení a stratégií na dosiahnutie

    klientovho cieľa

  • Uvedomení si vlastnej zodpovednosti klienta za uskutočnenie

    zmeny

Modul 2: MENTORING

Cieľom mentoringu je odovzdanie konkrétnych schopností a zručností mentora klientovi na vopred dohodnutú tému.

Modul 3: ŠKOLENIE MÄKKÝCH ZRUČNOSTÍ – INAK

Každý účastník si uvedomí svoje možnosti a nové zručnosti si osvoji tak, že ich bude vedieť využívať nielen v profesijnej, ale aj v súkromnej oblasti, ktoré ho posunú vpred vo všetkých jeho silných stránkach.

Obsah kurzu

Modul 1: KOUČING PRE FIRMY

ČO JE KOUČING:

Koučing je proces, počas ktorého klient (koučovaný) za pomoci kouča skúma a nachádza svoj vlastný potenciál. Kouč vychádza z toho, že každý klient je jedinečný, tvorivý, má vnútorné zdroje potrebné na zmenu a je odborníkom na svoju prácu i život.

Počas procesu koučovania nejde o to, aby koučovaný dostával rady, čo a ako má urobiť, či zmeniť. Kouč vytvára prostredie podporujúce otvorenosť klienta k sebe samému, kreatívne uvažovanie a hľadanie riešení. Koučovanému kladie otázky, ktoré ho „nútia“, aby nad svojou témou premýšľal, skúmal viacero možností a zároveň pozoroval sám seba v tomto procese. Tým zvyšuje jeho uvedomenie a pomáha mu naštartovať potrebné zmeny, ktoré sú pre klienta prirodzené a stavajú na jeho vlastných skúsenostiach a poznaní. Tento proces prebieha v bezpečnom prostredí dôvery. Klientovi prináša (často až prelomové a transformačné) zmeny, ktoré zlepšujú jeho sebavnímanie, pracovné výsledky, menia postoj k životu, zlepšujú jeho schopnosti vo vzťahoch s ľuďmi a odomykajú vnútorný potenciál.

Základnou úlohou koučingu je doviesť klienta k cieľu. K tomu slúži na jednej strane odhodlanie a vlastná snaha klienta a na strane druhej, schopnosti kouča pomôcť mu objavovať vlastný potenciál a napredovať. Dobrý kouč sa o klienta úprimne zaujíma, načúva mu, rozširuje oblasť jeho vnímania, pomáha klientovi udržiavať pozornosť na stanovený cieľ a objavovať možnosti, ktoré k nemu vedú.

TÉMY NA KOUČING:

  • Koučing vodcovstva (leadership) koučing – rozvoj

    manažérskych zručností, stratégie vedenia ľudí, zvládanie

    stresu

  • Manažérsky (executive) koučing
  • Výkonnostný (performance) koučing – zameraný na

    výkon,efektivitu práce a dosahovanie konkrétnych výsledkov

  • Výzvový (challenging) koučing – podporuje silné

    výkony manažérov prostredníctvom provokujúcich výziev kouča,

    ochote manažérov vychádzať z komfortnej zóny a vstupovať do

    rizika

  • Rozvojový koučing zamestnancov – motivácia, rozvoj

    konkrétnych zručností zamestnancov, objavovanie a využívanie

    ich silných stránok

  • Outplacement koučing – podpora zamestnancov pri uplatnení

    sa na trhu práce po ich prepustení

  • Kariérny koučing – výber vyhovujúcej profesie a kariérne

    napredovanie

  • Biznis koučing – rozbeh a napredovanie v podnikaní pre

    živnostníkov, startupy, malé a stredné firmy

  • Kreatívny koučing – pomoc pri napredovaní pre umelcov a

    ľudí pracujúcich v kreatívnom priemysle, pomoc s plánovaním,

    riešenie prokrastinácie a obáv z neúspechu

  • Životný (life) koučing – sebavedomie, životné hodnoty a

    smerovanie, rovnováha medzi kariérou a osobným životom,

    osobné naplnenie, rozhodovanie, zmena návykov a životného

    štýlu

  • Vzťahový a rodinný koučing – medziľudské a partnerské

    vzťahy

Modul 2: MENTORING

ČO JE MENTORING:

Mentoring je proces, kde mentor odovzdáva svoje nadobudnuté zručnosti, ale hlavne skúsenosti mentorovanému/kli­entovi.

Mentor pôsobí ako sprievodca v určitej oblasti či téme a pomáha tak mentorovanému nájsť správny smer či riešenie cez odovzdávanie znalostí a skúseností.

Modul 3: ŠKOLENIE MÄKKÝCH ZRUČNOSTÍ – INAK

Mäkké zručnosti vieme definovať ako medziľudské zručnosti, ktoré sú obsiahnuté v mnohých oblastiach, ako napríklad:

- Komunikácia- Asertivita – Empatia – Vedenie – Motivácia a pod.

Naše tréningy Vás povedú k zvládnutiu tých zručností, ktoré Vás nasmerujú k riešeniu konkrétnych situácií v reálnom živote.

Cieľová skupina

Jednotlivci, pracovné tímy z firiem

PRE KOHO JE KOUČING:

Koučovanie je založené na partnerskom vzťahu medzi koučom a koučovaným a že cieľom koučingu je nastavenie krokov (plánu) na dosiahnutie cieľa či definovanej zmeny.

Podmienkou úspešného koučingu je ochota a pripravenosť vložiť čas, energiu a vôľu robiť reálne zmeny koučovaného. Koučing je teda vhodný pre kohokoľvek, kto je ochotný vykročiť a urobiť pre seba správne kroky.

Poznámka k cene

Cena bude určená na základe konkrétnej špecifikácie

Hodnotenie




Organizátor