Detail kurzu

STRATÉGIE A VYJEDNÁVANIE PRE NÁKUPCOV

BALANCED s.r.o.

Popis kurzu

  • Ako správne postupovať pri vyjednávaní? 
  • Ako si stanoviť správnu stratégiu?
  • Ako získať najlepšiu cenu? 
  • Pozičné vyjednávanie – výhody a nevýhody?
  • Ako riešiť reklamácie a sťažnosť?
  • Ako riešiť nekvalitné dodávky?

Vieme, s akými problémami sa oddelenie nákupu stretáva a vieme Vám tieto problémy pomôcť odstrániť.

Pre koho je určený náš program?

Ide o špecializované školenie pre oddelenie nákupu - vyjednávanie pre nákupcov.


Obsah kurzu

Aké sú hlavné oblasti a ktoré zručnosti budú účastníci programu rozvíjať? 

  • Rôzne stratégie pri vyjednávaní. 
  •  Príprava na vyjednávanie. 
  •  Ako sa pripraviť na vyjednávanie s dodávateľom? 
  •  Najlepšia alternatíva vyjednávania verzus posledná alternatíva vyjednávania. 
  • B A T N A 
  •  Ako z nás aktívne načúvanie urobí lepších vyjednávačov? 
  •  Kedy a ako robiť ústupky? 
  •  Pozícia dodávateľa a pozícia odberateľa.
  •  5 štýlov vyjednávania. 
  •  Výsledky výhra – výhra a budovanie dlhodobého vzťahu s dodávateľom. 
  •  Stratégie pri vyjednávaní. 
  •  Typológia osobnosti a jej uplatnenie pri vyjednávaní. 
  •  Aké sú hlavné podmienky úspechu pri vyjednávaní o cene? 
  •  Ako sa stať dlhodobým partnerom pre dodávateľa – získanie lojality klienta? 
  •  Ako povedať „nie“? 
  •  Ego je pri vyjednávaní váš najhorší nepriateľ. 
  •  Patria emócie do vyjednávania? 
  •  Ako rozoznať triky druhej strany a ako si s nimi poradiť? 

  Príprava

·      Porozumenie záujmov, priorít a cieľov všetkých zúčastnených strán

·      Maximalizovanie príležitosti počas prípravy (stanovenie si správnych cieľova limitov, želaní a ústupkov

·      Najčastejšie chyby pri príprave

 

Definovanie vyjednávacej stratégie ataktiky

·      Poznanie základných typov osobností a kultúrnych rozdielov protistrán

·      Stratégie vyjednávania  (ako sizvoliť tú správnu vopred a ako ju meniť podľa situácie

·      Príprava argumentácie, simulovanie argumentácie druhej strany „obuť sa do topánokdodávateľa“)

·      Príprava na možné situácie, ktoré môžu nastať počas vyjednávania

 

Vyjednávanie:

·      Vyjednávacie štýly a ich použitie v praxi

·      Nekalé vyjednávacie praktiky

·      Technika prerušenia vyjednávania, načo je dôležité ju poznať a použiťv správnej chvíli

·      Signály

·      Dávanie návrhov

·      Pozičné vyjednávanie – situácie kedy je vhodne a kedy nie použiť tútotechniku

·      Definovať  zloženie a úlohy členovvyjednávacieho tímu, ako zabezpečiť, aby bol čo najefektívnejší

·      Priebeh vyjednávania

-                         Ako otvoriť jednanie - čo povedať, koľko priestoru dať druhej strane na úvod

-                         Kedy dať návrh, ako ho správne vysvetliť, sumarizovať

-                         Ako reagovať na protinávrh, objasňovanie si

-                         Argumentácia, ako zvládnuť situácie, ktoré ostali v „slepej uličke“

-                         Ako zvládať emócie

-                         Aké správanie, vyjadrenia sú signálom k zatlačeniu, ukončeniujednania, alebo nutnosti zmeniť stratégiu

-                         Kedy robiť/nerobiť rozhodnutia priamo na vyjednávaní

-                         Prečo je prínosnejší kooperatívny štýl vyjednávania pred konfrontačným

-                         Ako reagovať v situácii, ak je dodávateľ konfrontačný

-                         Ak dospejeme k dohode, čo sú nutné kroky

-                         Najčastejšie chyby pri vyjednávaní




Hodnotenie




Organizátor