Detail kurzu
STRATÉGIE A VYJEDNÁVANIE PRE NÁKUPCOV
BALANCED s.r.o.
Popis kurzu
- Ako správne postupovať pri vyjednávaní?
- Ako si stanoviť správnu stratégiu?
- Ako získať najlepšiu cenu?
- Pozičné vyjednávanie – výhody a nevýhody?
- Ako riešiť reklamácie a sťažnosť?
- Ako riešiť nekvalitné dodávky?
Vieme, s akými problémami sa oddelenie nákupu stretáva a vieme Vám tieto problémy pomôcť odstrániť.
Pre koho je určený náš program?
Ide o špecializované školenie pre oddelenie nákupu - vyjednávanie pre nákupcov.
Obsah kurzu
Aké sú hlavné oblasti a ktoré zručnosti budú účastníci programu rozvíjať?
- Rôzne stratégie pri vyjednávaní.
- Príprava na vyjednávanie.
- Ako sa pripraviť na vyjednávanie s dodávateľom?
- Najlepšia alternatíva vyjednávania verzus posledná alternatíva vyjednávania.
- B A T N A
- Ako z nás aktívne načúvanie urobí lepších vyjednávačov?
- Kedy a ako robiť ústupky?
- Pozícia dodávateľa a pozícia odberateľa.
- 5 štýlov vyjednávania.
- Výsledky výhra – výhra a budovanie dlhodobého vzťahu s dodávateľom.
- Stratégie pri vyjednávaní.
- Typológia osobnosti a jej uplatnenie pri vyjednávaní.
- Aké sú hlavné podmienky úspechu pri vyjednávaní o cene?
- Ako sa stať dlhodobým partnerom pre dodávateľa – získanie lojality klienta?
- Ako povedať „nie“?
- Ego je pri vyjednávaní váš najhorší nepriateľ.
- Patria emócie do vyjednávania?
- Ako rozoznať triky druhej strany a ako si s nimi poradiť?
Príprava
· Porozumenie záujmov, priorít a cieľov všetkých zúčastnených strán
· Maximalizovanie príležitosti počas prípravy (stanovenie si správnych cieľova limitov, želaní a ústupkov
· Najčastejšie chyby pri príprave
Definovanie vyjednávacej stratégie ataktiky
· Poznanie základných typov osobností a kultúrnych rozdielov protistrán
· Stratégie vyjednávania (ako sizvoliť tú správnu vopred a ako ju meniť podľa situácie
· Príprava argumentácie, simulovanie argumentácie druhej strany „obuť sa do topánokdodávateľa“)
· Príprava na možné situácie, ktoré môžu nastať počas vyjednávania
Vyjednávanie:
· Vyjednávacie štýly a ich použitie v praxi
· Nekalé vyjednávacie praktiky
· Technika prerušenia vyjednávania, načo je dôležité ju poznať a použiťv správnej chvíli
· Signály
· Dávanie návrhov
· Pozičné vyjednávanie – situácie kedy je vhodne a kedy nie použiť tútotechniku
· Definovať zloženie a úlohy členovvyjednávacieho tímu, ako zabezpečiť, aby bol čo najefektívnejší
· Priebeh vyjednávania
- Ako otvoriť jednanie - čo povedať, koľko priestoru dať druhej strane na úvod
- Kedy dať návrh, ako ho správne vysvetliť, sumarizovať
- Ako reagovať na protinávrh, objasňovanie si
- Argumentácia, ako zvládnuť situácie, ktoré ostali v „slepej uličke“
- Ako zvládať emócie
- Aké správanie, vyjadrenia sú signálom k zatlačeniu, ukončeniujednania, alebo nutnosti zmeniť stratégiu
- Kedy robiť/nerobiť rozhodnutia priamo na vyjednávaní
- Prečo je prínosnejší kooperatívny štýl vyjednávania pred konfrontačným
- Ako reagovať v situácii, ak je dodávateľ konfrontačný
- Ak dospejeme k dohode, čo sú nutné kroky
- Najčastejšie chyby pri vyjednávaní
Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality