Detail kurzu

WEBINÁR: Kontrola inventarizácie majetku a záväzkov za rok 2019 (on-line)

Poradca podnikateľa, spol. s r.o.

Popis kurzu

Webinár sa venuje inventarizácii majetku a záväzkov a ich rozdielov za rok 2019 k času zostavenia účtovnej závierky. Webinár sa bližšie zaoberá vlastnou kontrolou:

  • spracovania výstupov a ich správnosti,
  • správneho inventarizovania majetku,
  • správneho účtovania o rozdieloch,
  • škodových udalostí a
  • výkonu základnej finančnej kontroly v oblasti inventarizovania majetku, vyradenia majetku, likvidácie a škodových udalostí.

 

Lektor prostredníctvom webinára nebude „čítať zákon“ a webinár je spracovaný ako praktický manuál pre zamestnancov a osoby zodpovedné za inventarizáciu majetku.

 

Súčasťou prezentácie je prehľad povinností v zmysle zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a Opatrenia MF SR č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v znení neskorších predpisov. Webinár obsahuje niekoľko vzorových príkladov do praxe so správnymi vzormi zápisov i súpisov, ako aj menovacích dekrétov či príkazu na zostavenie inventarizácie pre použitie do súčasných rokov. Tiež sa bližšie budeme venovať inventarizovaniu pokladničnej hotovosti a cenín a problémom v praxi z pohľadu následných kontrol.

Obsah kurzu

                                               

Lektor sa bližšie venuje:

  • správnosti zostavenia inventarizácie a zodpovednosti za jej vykonanie,
  • vyhotoveniu príkazu na jej vykonanie, menovaniu členov,
  • inventúre majetku, záväzkov i pohľadávok,
  • častým kontrolným zisteniam z praxe a tiež
  • náležitostiam výstupov z inventarizácie.

 

Webinár dáva účastníkom odpovede i na otázky, a to:

  • Čo všetko mali obsahovať inventúrne súpisy za rok 2019?
  • Spracovali sme správne majetkové inventúry?
  • Musí byť súčasťou inventarizácie aj základná finančná kontrola?
  • Aké povinnosti majú členovia inventarizačnej komisie?
  • Čo všetko požaduje zákon o účtovníctve k zostaveniu príkazu štatutára pre realizovanie inventarizácie?
  • Aké sú časté kontrolné zistenia a ako sa im vyvarovať?
  • Musí sa účtovať inventarizačný rozdiel?
  • Kedy je možné tvoriť rezervu a kedy časové rozlíšenie?
  • Musí sa tvorba rezervy alebo opravnej položky overiť finančnou kontrolou?
  • Môžeme tvoriť na konci roka rezervy na rekreačné príspevky?
  • Ktoré účty nesmú vykazovať na konci roka zostatok podľa Postupov účtovania?
  • Musíme okrem inventúrnych súpisov zostaviť aj inventarizačný zápis z každého jedného súpisu?
  • Postačí vykonať inventarizáciu pokladničnej hotovosti dvakrát za rok?

Cieľová skupina

Zamestnanci subjektov verejnej správy, štátnych fondov, obchodných spoločností verejnej správy, obcí, škôl a miest, ako aj zamestnanci zriadených organizácií (rozpočtové a príspevkové organizácie), obchodné spoločnosti a organizácie mimo verejnej správy.

Kontaktná osoba


+421 918 451 113
sinska@pp.sk

Hodnotenie




Organizátor