Detail kurzu

Efektívna komunikácia a riešenie konfliktov

BPM Slovakia, s.r.o.

Popis kurzu

V súčasnom rozmanitom svete sa konfliktným situáciám nikto z nás nevyhne. Či sa nám to páči, alebo nie, konflikty boli, sú a budú súčasťou nášho vnútorného sveta a našich vzťahov s druhými. Ovplyvňujú náš pocit spokojnosti ale aj komunikáciu s najbližšími doma i  kolegami na pracovisku.  Často ich vnímame ako nepríjemnú stránku našich životov, ktorej sa snažíme skôr vyhnúť. Vidíme ich ako niečo, čo nás oberá o energiu, radosť zo života a priazeň iných.  Nedostávame sa však tým, že sa im snažíme vyhnúť a zamiesť „pod koberec“ do ešte väčších ťažkostí? Čo by sa v našich životoch zmenilo, keby sme konflikty priznali, prijali a riešili tak, aby sme cítili spokojnosť a nie úzkosť a stres. Budeme schopní vidieť v nich aj niečo pozitívne?

Obsah kurzu

Pri riešení problémov a ťažkostí máme pri svojom rozhodovaní na výber viacero možností. Ktorá je však tá správna? Tá, ktorej dávam prednosť ja, alebo iní? Ako sa dohodnúť a prijať riešenie, s ktorým je spokojná každá strana? A kedy je lepšie z konfliktu odísť bez ohľadu na to, či si presadím svoj záujem alebo nie?

Na tieto a ďalšie otázky budeme spoločne hľadať odpovede na našom workshope. V správnom mixe teórie a cvičení sa pozrieme na to, aké konflikty existujú a ako vznikajú. Predstavíme si možnosti a spôsoby ich riešenia a rozanalyzujeme vlastné problémové situácie.

Na kurze sa dozviete:

-    ako postupovať, aby nás konflikt nepoškodil,
-    aký postoj zaujať v náročných situáciách a tým zvýšiť schopnosť ich zvládnuť,
-    akú verbálnu a neverbálnu komunikáciu použiť a čomu sa naopak vyhnúť,
-    ako zvládať námietky,
-    aké typy manipulatívneho správania a manipulátorov existujú a ako sa proti  nim brániť,
-    ako využiť asertivitu na zvládnutie konfliktu,
-    a to všetko  s nácvikom techník a komunikačných zručností pri riešení problémov z praxe.

Obsah kurzu

- Konflikty, základné princípy, postoje a správanie v konfliktoch,
- Typológia konfliktov,
- Čo sa deje, keď sa konflikt nerieši?
- Spôsoby riešenia konfliktov,
- Kľúčové zručnosti efektívnej komunikácie pri riešení ťažkých situácií - empatia, počúvanie, asertivita, rešpekt,
- Nácvik techník a komunikačných zručností pri riešení problémových situácií z praxe účastníkov.


 Max. počet účastníkov: 5

Čo sa Vám najviac páčilo? (z Vašich dotazníkov)

- "zdieľanie skúseností a postojov, praktické cvičenia a príklady zo života, prístup lektorky - osobný a aj odborná znalosť problematiky, kolektívna práca, spôsob vedenia školenia, zapájanie sa prostredníctvom aktivít - testy, cvičenia, celková atmosféra na školení",

- "vysoká úroveň prednášky", "celé školenie",

- "som spokojná, veľa som sa naučila",

- "praktické úlohy",

- "príjemná a kľudná atmosféra, rôzne simulované situácie",

- "mne sa najviac páčilo všetko. Hodnotím to veľmi pozitívne",

- "že som sa dozvedela veľa praktických vecí do života, ktoré mi, verím, pomôžu efektívne riešiť konflikty".

Kontaktná osoba


0905172880
bpm@bpm-educat.com

Hodnotenie




Organizátor