Detail kurzu

ONLINE - Inventarizácia majetku a záväzkov za rok 2020 v období COVID-19

OTIDEA s.r.o.

Popis kurzu

Seminár sa venuje aktuálnej téme inventarizácií majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2020 k času zostavenia účtovnej závierky. Rovnako sa lektor zaoberá potrebou menovania členov komisií, zostavením prehlásení k jej výkonu a tiež aj z pohľadu na aktuálny krízový stav v súvislosti s COVID-19.  Súčasťou prezentácie je prehľad povinností v zmysle zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a Opatrenia MF SR č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v znení neskorších predpisov. Seminár obsahuje niekoľko vzorových príkladov do praxe so správnymi vzormi zápisov i súpisov ako aj menovacích dekrétov, či príkazu na zostavenie inventarizácie pre použitie do súčasných rokov. Tiež sa bližšie budeme venovať inventarizovaniu pokladničnej hotovosti a cenín a problémom v praxi z pohľadu následných kontrol. 

Obsah kurzu

Seminár dáva účastníkom odpovede i na otázky, a to:

1.     Čo všetko majú obsahovať inventúrne súpisy?

2.     Musí byť súčasťou inventarizácie aj základná finančná kontrola?

3.     Aké povinnosti majú členovia inventarizačnej komisie?

4.  Čo všetko požaduje zákon o účtovníctve  k zostavenie príkazu štatutára k realizovaniu inventarizácie?

5.     Ako vykonať fyzické inventúry, ak pracujeme z domu?

6.     Ako podpísať výstupy na diaľku?

7.     Musí sa účtovať inventarizačný rozdiel?

8.     Kedy je možné tvoriť rezervu a kedy časové rozlíšenie?

9.  Musíme okrem inventúrnych súpisov zostaviť aj inventarizačný zápis z každého jedného súpisu?

10.  Postačí vykonať inventarizáciu pokladničnej hotovosti dvakrát za rok?

Obsah:

1.     Zákonnosť inventarizácie a jej postup

2.     Prehľad povinností pri jej zostavení

3.     Upozornenia z kontrolnej praxe vs. COVID-19

4.     Otázky účastníkov

5.     Konzultácie individuálne

6.     Diskusia a záver

Bonus pre účastníkov: Vzorové šablóny – inventúrny súpis a inventarizačný zápis, príkaz na inventarizáciu, menovania i prehlásenia hmotne zodpovedných osôb 

Cieľová skupina

zamestnanci subjektov verejnej správy, štátnych fondov, obchodných spoločností verejnej správy, obcí, škôl a miest ako aj zamestnanci zriadených organizácií (rozpočtové a príspevkové organizácie) ako aj subjekty mimo sektora verejnej správy

Certifikát Potvrdenie o účasti Poznámka k cene

organizačné a technické zabezpečenie, náklady lektora, materiály pre účastníkov, online platforma

Kontaktná osoba

Ing. Adriana Matúšová
0914 124580
adriana.matusova@otidea.sk

Hodnotenie




Organizátor