Detail kurzu
Mediácia žiackych konfliktov cez Nenásilnú komunikáciu
Inklucentrum - Centrum inkluzívneho vzdelávania
Popis kurzu
Pred prihlásením na tento kurz si pozrite video nižšie. Na vzdelávaní sa o ňom bude diskutovať.
https://www.youtube.com/watch?v=l7TONauJGfc
Obsah kurzu
Poznáte to: zaklope Vám na dvere kabinetu neustále si sťažujúci žiak. Opäť mu robia zle v triede. A vy to potrebujete riešiť. Alebo vám dozorkonajúci prinesie čerstvo dobitých žiakov z veľkej prestávky.
Ako (ne)riešiť žiacke konflikty tak, aby ste neboli neustále v ringu ako sudca, ale mohli iba facilitovať ich proces komunikácie a potreby porozumenia? Čo na to hovorí koncept Nenásilnej komunikácie od Marshala Rosenberga? Aké princípy a kroky možno využívať, ak chceme žiakom pomáhať zvládať a riešiť konflikty?
Marshall Rosenberg žiak C. Rogersa, zakladateľ Nenásilnej komunikácia (Nonviolent communication NVC) v dlhšom videu so slovenskými titulkami vysvetľuje humanistické princípy konceptu, ktorý je dnes uznávaný v celom svete. Video so slovenskými titulkami nižšie je kľúčovou prerekvizitou pre účasť na kurze, ak chce mať účastník skutočne z kurzu úžitok. Video je zároveň dištančnou úlohou k tomuto kurzu.
Toto všetko sa dozviete na webinári o mediácii žiackych konfliktov cez nenásilnú komunikáciu.
ŠKOLITELIA:
Jana Randa
Jana Randa sa viac než 10 rokov venuje lektorovaniu a facilitácii. Vzdeláva pedagógov a školské tímy. Niekoľkoročná spolupráca s Berlínskou organizáciou Kinderwelten, ktorá sa venuje práci s rozmanitosťou v triede, bola pre Janu veľmi podnetná. V súčasnosti pôsobí ako expertka pre Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie.
Viktor Križo
Vyštudoval učiteľstvo matematiky, špeciálnu pedagogiku, teológiu a psychológiu. Aktuálne pracuje ako terénny odborný zamestnanec CPPPaP v Bratislave a ako riaditeľ v Centre inkluzívneho vzdelávania.
Koordinuje národnú Stratégiu inkluzívneho vzdelávania, venuje sa terénnej práci, komplexnej podpore detí v riziku, vzdelávaniu a advokuje v Komore učiteľov tému demokratizácie v školách.
Školská legislatíva je jeho živel, podieľa sa na úprave návrhov školských zákonov a v rámci poradne odpovedá na právne otázky.
Cieľová skupina
- predovšetkým odborným zamestnancom škôl (vrátane školského špeciálneho pedagóga)
- učitelia, učiteľky, pedagogickí asistenti
Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality