Detail kurzu
KOORDINÁTOR TRÉNINGOVÉHO CENTRA
Asseco CEIT, a.s.
Popis kurzu
Na kurze získate zručnosti potrebné na samostatnú prácu koordinátora tréningového centra, manažéra ďalšieho vzdelávania, ktorý pozná a efektívne využíva zákonitosti vzdelávania dospelých. Naučíme Vás využívať prvky systémového prístupu k vzdelávaniu zamestnancov, analyzovať vzdelávacie potreby, zhodnotiť, vytvoriť projekty vzdelávania a hodnotiť samotné vzdelávanie.
Po absolvovaní vzdelávania budete vedieť:
– charakterizovať základné zásady procesu riadenia;
- charakterizovať základné manažérske funkcie;
- opísať štýly riadenia a identifikovať vhodný štýl riadenia pre svoj
pracovný tím
- charakterizovať osobitosti vzdelávania dospelých
- charakterizovať systémový prístup k vzdelávaniu a využiť ho vo svojej
práci
- uskutočniť analýzu vzdelávacích potrieb v organizácii
- vypracovať projekt vzdelávania
- hodnotiť vzdelávanie na úrovni organizácie
Obsah kurzu
1.deň
Otvorenie kurzu, zoznámenie účastníkov
- Zámery a ciele kurzu
- Identifikácia očakávaní a obáv účastníkov vo vzťahu ku kurzu
Základné manažérske funkcie
- Základné manažérske funkcie a proces riadenia
- Požiadavky na manažéra, manažér a vodca
Štýly riadenia Požiadavky na manažéra, manažér a vodca Identifikácia vlastného štýlu vedenia ľudí
Osobitosti vzdelávania dospelých
Osobnosť dospelého človeka, zásady vzdelávania dospelých,
Štýly učenia sa
Osobnosť manažéra vzdelávania
Zadanie Akčného plánu na nasledujúci deň
2. deň
Úvod dňa, návrat k predchádzajúcemu dňu Návrat k predchádzajúcemu dňu Akčný plán
Význam vzdelávania v organizácii Stratégia organizácie a stratégia vzdelávania
Personálne zabezpečenie vzdelávania
Vzdelávanie a kariérny postup
Systémový prístup k vzdelávaniu
Učiaca sa organizácia
Hlavné prvky systémového prístupu, jeho etapy. Úloha manažéra vzdelávania pri integrovaní systémového prístupu do života organizácie.
Analýza vzdelávacích potrieb
Najčastejšie dôvody na vzdelávanie
Analýza organizácie ako celku, analýza skupín tj .oddelení, tímov – pracovných miest, analýza jednotlivcov – pracovného výkonu
Metódy a techniky získavania údajov pre analýzu vzdelávacích potrieb
Zadanie Akčného plánu na nasledujúci deň
3.deň
Úvod dňa, návrat k predchádzajúcemu dňu Návrat k predchádzajúcemu dňu Akčný plán
Plánovanie vzdelávania
Príprava plánov vzdelávania
Projektovanie vzdelávania
Príprava projektu vzdelávania, význam jednotlivých častí projektu vzdelávania
Príprava učebných plánov a učebných osnov. Výber metód vzdelávania.
Hodnotenie vzdelávania
Význam hodnotenia vzdelávania
Princípy hodnotenia vzdelávania, úrovne hodnotenia vzdelávania a využitie výsledkov hodnotenia
Vyhodnotenie kurzu Vypracovanie a prezentácia Akčného plánu implementácie Vyhodnotenie obáv a očakávaní účastníkov kurzu Hodnotenie kurzu dotazníkom Odovzdávanie Certifikátov o absolvovaní kurzu
Cieľová skupina
kurz je určený pre pracovníkov, koordinátorov/manažérov tréningových centier, osoby so záujmom pracovať ako manažéri ďalšieho vzdelávania