Detail kurzu

Základy SEO - optimalizácia pre vyhľadávače I.

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Kurz Základy SEO je určený pre správcov a majiteľov web stránok, marketingových pracovníkov a začínajúcich SEO konzultantov, ktorí by si radi osvojili teoretické a sčasti aj praktické znalosti o optimalizácii pre vyhľadávače. Kurz vyžaduje aspoň základné znalosti HTML a CSS.

Obsah kurzu

SEO vo všeobecnosti
  • Vyhľadávače – nie katalóg, história, základné princípy a obmedzenia, „klasické“ indexové vs. real-time vs. iné vyhľadávače, výsledky hľadania (sitelinks, platené vs. organické výsledky), podiely klikov na pozície, podiely vyhľadávačov
  • Web stránky – názvoslovie, základné predpoklady, technológie, redakčné systémy (potrebné vlastnosti, redakčné systémy zadarmo), ciele web stránok (návštevnosť, konverzie, zisk)
  • Definícia SEO – čo je SEO, čo SEO nie je, optimalizácia pre vyhľadávače vs. optimalizácia pre hľadajúcich ľudí, onpage a offpage optimalizácia, univerzálne white-hat vs. dočasné black-hat SEO
  • SEO v celkovom marketingu firmy – prečo SEO, web vs. kamenné obchody, kam patrí SEO v internetovom marketingu, SEO vs. PPC
Optimalizácia stránok
  • Kľúčové slová – čo je kľúčové slovo, relevantnosť, návštevnosť, konkurenčnosť, princíp long tail, kde hľadať kľúčové slová, nástroje, kam vložiť kľúčové slová
  • Onpage optimalizácia – čo je to, onpage faktory, ideálna stránka
  • URL – jednotlivé časti URL, výber domény, čo sú subdomény, pomlčka a iné oddeľovače slov, čo sú dynamické a statické stránky, čo je SEF URL
  • Title – kde je, prečo je dôležitý, tvorba title-ov (správne používanie kľúčových slov), optimálna dĺžka, zapojenie značky, miera preklikov, štruktúra
  • Meta značky – meta keywords (minulosť!), na čo slúži meta description, ako ho správne tvoriť, iné zdroje popisov vo výsledkoch hľadania, meta robots a jeho hodnoty
  • Nadpisy – čo sú to header tagy H1 až H6, ako správne štrukturovať text, čo je a čo nie je nadpisom
  • Obrázky a videá – vyhľadávanie obrázkov, ako správne popisovať obrázky, ako zabezpečiť indexovanie, ďalšie faktory, vyhľadávanie vo videách, indexovanie videí?
  • Obsah – SEO copywriting, hustota kľúčových slov, čo je UGC
  • Štruktúra – prečo navrhnúť štruktúru z kľúčových slov, aké sú možnosti, ako správne navrhnúť štruktúru webu, rôzne druhy navigácie, ako ukázať dôležité stránky vyhľadávačom, html mapa stránok, max. 100 odkazov na stránku?
Vonkajšie faktory
  • Offpage optimalizácia – princíp spätných odkazov, v čom môžu vyhľadávaču spätné odkazy pomôcť, aké odkazy vyhľadávač vidí, čo je odkazová/citačná analýza
  • Indexovanie – čo je indexovanie, čo je cache, add url formuláre, čo sa indexuje a čo nie, indexovateľné sú­bory
  • Odkazová/Citačná analýza – čo je PageRank, ako sa počíta, ako môže pomôcť, aké iné ranky existujú, popularita vs. kvalita
  • Relevantnosť stránky – priame a nepriame výhody, čo je a čo nie je relevantné, odkazovanie smerom von
  • Tvar odkazu – prečo je dôležitý, vzťah medzi odkazovanou stránkou a anchor textom, presná fráza vs. širší kontext, alt atribút pri obrázkových odkazoch, title atribút
  • Umiestnenie odkazu – ako vnímajú vyhľadávače stránku, kde umiestniť odkazy
  • Ideálny odkaz z pohľadu SEO – ako by mal vyzerať a čo by mal prinášať?
Získavanie spätných odkazov
  • Získavanie spätných odkazov – registrácia do katalógov, výmena odkazov, kupovanie odkazov, linkbaiting, social bookmarking, využitie sociálnych sietí, prirodzené odkazy na kvalitný obsah
  • Registrácia do katalógov – čo je to katalóg, slovenské katalógy, proces registrácie
  • Výmena odkazov – čo to je, ako nájsť potenciálnych partnerov, ako ich kontaktovať, čo sú odkazové farmy
  • Kupovanie odkazov – priamy nákup, služby na nákup odkazov, PR články
  • Linkbaiting – čo je linkbaiting, kde hľadať nápady, ako službu/obsah spustiť, príklady
  • Social bookmarking – čo je social bookmarking, ako funguje vybrali.sme.sk, ako môže v SEO pomôcť, čo robiť a čo nerobiť
  • Prirodzený linkbuilding – prečo weby odkazujú, aký obsah tvoriť, kde hľadať nápady, oslovovanie potenciálnych odkazovateľov (emailom, sociálnymi sieťami), diskusie (blogy, fóra), RSS
  • Sociálne siete – čo je to Twitter, čo je Facebook, základné funkcie, využitie pre SEO
Analýza, kontrola a nástroje
  • Google Analytics – čo to je, ako implementovať, základné metriky, nastavenie konverzií, určenie efektívnych kľúčových slov, určenie ušlých príležitostí
  • Google Webmaster Tools – reconsideration request, spätné odkazy (odkazy na neexistujúce stránky), problémy s indexovaním, presun webu a ďalšie funkcie
  • SEO nástroje – Google AdWords Keyword Tool, Wordtracker, Google toolbar, mozBar, Yahoo toolbar, Web Developer Toolbar, Majestic SEO, Linkscape a ďalšie
  • Ako správne vyhľadávaťna Googli – pokročilé nastavenia, operátory (site, cache, link vs. linkdomain, related, inurl a ďalšie), parametre vo výslednom URL, vyhľadávanie podľa času uverejnenia, vyhľadávanie v blogoch, v novinkách, na fórach, atď.
Doporučenia od Google a ďalšie zdroje
  • Google Webmaster Guidelines a zakázané praktiky – čo je spam a čo je penalizácia, keyword spamming, techniky skrývania obsahu, doorway stránky, cloaking, klamlivé presmerovanie, kradnutý obsah, komentárový spam a ďalšie, grey-hat SEO
  • Dôležité zdroje – slovenské, české a anglické zdroje o SEO, použiteľnosti, prístupnosti, bezpečnosti webových aplikácií a všeobecne o internetovom marketingu

Cieľová skupina

začiatočník

Kontaktná osoba

Iveta Horná
+421 2/502 344 03
info@itlearning.sk

Hodnotenie




Organizátor