Balík SEO Profesionál - optimalizácia pre vyhľadávače

Prišli ste neskoro, tento kurz je neaktuálny.

Prejsť na zoznam:

Popis kurzu

Kurz SEO Profesionál je akciový balík, ktorý pozostáva z kurzov Základy SEO a Pokročilé SEO. Kurz Základy SEO je určený pre správcov a majiteľov webstránok, marketingových pracovníkov a začínajúcich SEO konzultantov, ktorí by si radi osvojili teoretické a sčasti aj praktické znalosti o optimalizácii pre vyhľadávače. Kurz vyžaduje aspoň základné znalosti HTML a CSS.Kurz Pokročilé SEO je určený predovšetkým pre správcov a majiteľov väčších webstránok alebo SEO konzultantov, ktorí už s optimalizáciou stránok majú aspoň základné skúsenosti. Dôraz sa kladie predovšetkým na praktické SEO problémy, ale zároveň sa kurz snaží účastníkov oboznámiť aj s teoretickými základmi príbuzných odvetví, a to s použiteľnosťou a prístupnosťou webstránok. Nemalá časť kurzu je venovaná riešeniu konkrétnych problémov webových stránok účastníkov – Workshop.

Cieľová skupina

začiatočník

Obsahová náplň

SEO vo všeobecnosti

  • Vyhľadávače – nie katalóg, história, základné princípy a obmedzenia, „klasické“ indexové vs. real-time vs. – iné vyhľadávače, výsledky hľadania (sitelinks, platené vs. organické výsledky), podiely klikov na pozície, podiely vyhľadávačov
  • Webstránky – názvoslovie, základné predpoklady, technológie, redakčné systémy (potrebné vlastnosti, redakčné systémy zadarmo), ciele webstránok (návštevnosť, konverzie, zisk)
  • Definícia SEO – optimalizácia pre vyhľadávače vs. optimalizácia pre hľadajúcich ľudí, onpage a offpage optimalizácia, univerzálne white-hat vs. dočasné black-hat
  • SEO v celkovom marketingu firmy – prečo SEO, web vs. kamenné obchody, kam patrí SEO v internetovom marketingu, SEO vs. PPC, SEO plán, prieskum dopytu vo vyhľadávačoch a nájdenie medzery na trhu, analýza konkurencie, počítanie ROI, in-house SEO vs. outsourcing

Optimalizácia stránok

  • Kľúčové slová – čo je kľúčové slovo, nájdenie a rozbor kľúčových slov, nástroje, relevantnosť, návštevnosť a konkurenčnosť kľúčových slov, princíp long tail, testovanie pomocou Google Adwords
  • Faktory onpage optimalizácie – URL, title, meta značky, nadpisy, obrázky (videá), obsah, štruktúra a navigácia (odkazovane)
  • URL – jednotlivé časti URL, výber domény, subdomény, pomlčka a iné oddeľovače slov, kanonické URL, SEF – URL vs. dynamické adresy, zmena URL, štruktúra URL
  • Title – tvorba title-ov (používanie kľúčových slov), optimálna dĺžka, zapojenie značky, miera preklikov, štruktúra
  • Meta značky – meta keywords (minulosť!), meta description vs. časť textu z obsahu (tzv. snippet), meta robots (noindex, nofollow, nocache, noodp, noydir a ďalšie)
  • Nadpisy – H1 až H6, doplnok title-ov, nie spam, čo je a čo nie je nadpisom, obrázkové nadpisy
  • Obrázky a videá – faktory pri vyhľadávaní obrázkov (názov súboru, atribút alt, okolitý text), video ako nástroj k zvyšovaniu odkazového potenciálu, prepis videa, komentáre a iný obsah k videu
  • Obsah – SEO copywriting, hustota kľúčových slov, duplicity (vonkajšie a vnútorné), UGC = obsah tvorený používateľmi (komentáre, fórum, apod.)
  • Štruktúra – ako správne navrhnúť štruktúru webu, rôzne druhy navigácie (textové odkazy a ich anchor texty!), zvyšovanie relevantnosti preodkazovaním, ako ukázať dôležité stránky vyhľadávačom, html mapa stránok, max. 100 odkazov na stránku?
  • SEO a prístupnosť – prečo je prístupnosť dôležitá, validita, prístupný javascript (odkazy, skrývanie textu, apod.), flash (obrázková alternatíva, html alternatíva, atď.), frame a iframe, ďalšie základy prístupnosti
  • SEO a použiteľnosť – prečo je použiteľnosť dôležitá, 404 Page Not Found (vlastné chybové hlášky 404, mäkké vs. tvrdé 404-ky), výpadky servera, ďalšie vybrané pravidlá použiteľnosti

Vonkajšie faktory

  • Offpage optimalizácia – prečo spätné odkazy, v čom môžu vyhľadávaču pomôcť
  • Indexovanie – čo je indexovanie, rýchlosť indexovania a reindexovania, sandbox efekt, supplemental index, deep index, indexovanie vs. cache, add url formuláre, sitemap.xml, čo sa indexuje a čo nie, indexovateľné súbory, meta robots vs. robots.txt
  • Odkazová/Citačná analýza – statické faktory ako PageRank, TrustRank, S-Rank, WebRank, MozRank, MozTrust, apod.
  • Relevantnosť stránky – priame a nepriame výhody, odhaľovanie spamu, čo je a čo nie je relevantné, odkazovanie smerom von, LSI a podobné algoritmy
  • Tvar odkazu – prečo je dôležitý, riadená rôznorodosť anchor textu, presná fráza vs. širší kontext, alt atribút pri obrázkových odkazoch, title atribút
  • Umiestnenie odkazu – hlavný obsah vs. ostatné časti stránky, okolitý text, sitewide odkazy
  • Ako ohodnotiť odkaz – ideálny odkaz z pohľadu SEO, ako priradiť cenu k odkazu, ako testovať výhodnosť odkazu – ROI, vývoj spätných odkazov v čase a ďalšie znaky pre rozoznanie spamu

Získavanie spätných odkazov

  • Získavanie spätných odkazov – ideálny odkaz z pohľadu SEO, registrácia do katalógov, výmena odkazov, kupovanie odkazov, linkbaiting (widgetbaiting), social bookmarking, využitie sociálnych sietí, prirodzené odkazy na kvalitný obsah
  • Registrácia do katalógov – minulosť?, výber správnych katalógov, autoritatívne a odborové katalógy, proces registrácie
  • Výmena odkazov – minulosť?, prirodzené recipročné odkazy, odkazové farmy, 3-way a X-way výmena odkazov, ako správne vymieňať odkazy
  • Kupovanie odkazov – zakázaná metóda?, odkazové služby vs. priame kontaktovanie, PR články, kupovanie ideálnych odkazov a testovanie ich výhodnosti
  • Linkbaiting – kde hľadať nápady, ako službu/obsah spustiť, widgetbaiting a iné možnosti zdieľania obsahu, príklady
  • Social bookmarking – služby ako Vybrali.sme.sk, hodnotenie článkov, dôveryhodný používateľ, čo robiť a čo nerobiť
  • Prirodzený linkbuilding – aký obsah tvoriť, kde hľadať nápady, zverejňovať know-how?, oslovovanie potenciálnych odkazovateľov (emailom, sociálnymi sieťami), diskusie (blogy, fóra), RSS
  • Sociálne siete – ako používať Twitter a Facebook, základné funkcie, využitie pre SEO

Analýza, kontrola a nástroje

  • Štatistiky webu – Google Analytics, určenie efektívnych kľúčových slov, určenie ušlých príležitostí, hodnotenie úspešnosti SEO alebo iných internetových kampaní
  • Google Webmaster Tools – reconsideration request, spätné odkazy (odkazy na neexistujúce stránky), problémy s indexovaním, presun webu a ďalšie funkcie
  • SEO nástroje – Google Adwords Keyword Tool, Wordtracker, Google toolbar, mozBar, Yahoo toolbar, Web Developer Toolbar, Majestic SEO, Linkscape a ďalšie
  • Ako správne vyhľadávať na Googli – pokročilé nastavenia, operátory (site, cache, link vs. linkdomain, related, inurl a ďalšie), parametre vo výslednom URL, vyhľadávanie podľa času uverejnenia, vyhľadávanie v blogoch, v novinkách, na fórach, atď.

Doporučenia od Google a ďalšie zdroje

  • Google Webmaster Guidelines a zakázané praktiky – čo je spam a čo je penalizácia, keyword spamming, techniky skrývania obsahu, doorway stránky, cloaking, klamlivé presmerovanie, kradnutý obsah, komentárový spam a ďalšie, grey-hat
  • Dôležité zdroje – slovenské, české a anglické zdroje o SEO, použiteľnosti, prístupnosti, bezpečnosti webových aplikácií a všeobecne o internetovom marketingu

Modelové situácie

  • Duplicita – riešenia vnútornej a vonkajšej duplicity
  • Zrušenie alebo presun webu/stránky – 404 vs. 301 redirect
  • Prepad vo výsledkoch – ako zistiť, či je to penalizácia a čo robiť
  • Weby s jazykovými mutáciami – subdomény alebo adresáre?
  • Taktika viacerých webov – minisites a microsites
  • PageRank sculpting – nofollow alebo konsolidácia obsahu?
  • Zákaz indexovania – rozdiely medzi nofollow, meta robots, robots.txt
  • Affilliate marketing – ako spustiť affilliate s osohom pre SEO
  • Flash – SEO pre flashové stránky
  • Povolené techniky skrývania textu – prístupný javascript, skrývanie textu pod obrázok
  • Optimalizácia blogu – ako a na čom blog postaviť a ako ho propagovať
  • White hat cloaking – povolené možnosti pre cloaking
  • Optimalizácia iných než webových súborov – doc, pdf, xls

Workshop

  • Rozbor kľúčových slov
  • Najväčšie problémy webu
  • Rozbor spätných odkazov konkurencie
  • Návrh stratégie získavania spätných odkazov
  • Voľná diskusia – otázky a odpovede

Kontakt a miesto konania

Kontaktné údaje
Iveta Horná
tel: +421 2/502 344 03
mobil: +421 911 233 369
e-mail: info@itlearning.sk

Adresa
Kominárska 2,4, 83104 Bratislava

O organizátorovi

Kontaktné údaje
tel: +421 2/492 030 80
mobil: +421 911 233 369
email: info@itlearning.sk
web: www.itlearning.sk

Adresa
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Kominárska 2,4, Bratislava Zobraziť na mape