Detail kurzu

Riešenie konfliktných situácii

MEGA Education s.r.o.

Popis kurzu

„Som veľmi spokojná. Lektorka bola perfektná, zvolila dobré hry aj prípady zo života. Tempo bolo prispôsobené skupine. Oceňujem rôzne formy – výklad a hry.“

Ciele:

  • Vedieť sa „naladiť“ na druhú stranu a tým predchádzať konfliktom.
  • V prípade vypätej situácie zvoliť vhodný štýl interakcie a argumentácie.
  • Získať kontrolu nad emóciami – vlastnými aj tých druhých, najmä vo vypätých situáciách.

Obsah kurzu

  • Vnímanie vlastných emócii – až keď vieme, čo sa s nami deje, vieme to ovládať
  • Riadenie vlastných negatívnych emócií
  • Schopnosť vnímania a rozpoznania emócií druhých ľudí
  • Osobné alergie – prečo na niektorých ľudí reagujeme „emočnejšie“ než na iných
  • Techniky emocionálnej obrany voči negatívnym emóciám tých druhých
  • Komunikačné pasce a manipulácia
  • Dynamika v pozadí konfliktov – signály a dôvody eskalácie
  • Základné typy konfliktov
  • Práca s konfliktnými osobnostnými typmi (ignorácia, prerušovanie, spochybňovanie, odmietanie a kritizovanie)
  • Štýly riešenia konfliktov, výhody a riziká jednotlivých štýlov a konkrétne kontexty ich využitia
  • Zmena nastavenia voči konfliktným situáciám (bariéry a ich tendencia konflikt eskalovať)

Cieľová skupina

riadiaci pracovníci a všetci zamestnanci, ktorí sú vystavení náročným konfliktným situáciám

Hodnotenie




Organizátor