Programovanie 3D grafiky v OpenGL

Základné info
Prihlásiť sa na kurz

Popis kurzu

Grafická karta (GPU) v počítači nemá svoju vlastnú špeciálnu inštrukčnú sadu akú majú procesory (CPU). Príkazy, ktoré má GPU vykonať sa ukladajú do operačnej pamäte, odkiaľ si ich príslušné obvody GPU čítajú a vykonávajú. Aplikácie nemôžu priamo posielať príkazy GPU, pretože im to chránený režim operačných systémov nedovoľuje. Jednou z možností je naprogramovanie vlastného ovládača zariadenia, ktorý má prístup k hardvéru a je schopný posielať GPU príkazy, ktorým rozumie. Tento priamy prístup je však veľmi neefektívny, nakoľko musíme dokonale poznať svoju grafickú kartu – výrobcu, typ, počet multiprocesorov, procesorov, rýchlosti, veľkosť pamäte, podporované technológie a v neposlednom rade aj formát inštrukcií, ktorému daná grafická karta rozumie. Oveľa výhodnejšie je použiť niektorú z moderných technológií, ktoré za nás vyriešia celú komunikáciu s hardvérom GPU. Existujú dve najznámejšie a najpoužívanejšie technológie (nielen v hernom priemysle, ale aj v CAD systémoch) a tými sú OpenGL a DirectX. V tomto kurze sa budeme venovať práve OpenGL. Oproti DirectX má OpenGL nasledujúce výhody:

  • Jednoduchá procedurálna syntax (DirectX je oproti tomu implementovaný ako COM rozhranie)
  • Výslovne nepotrebujeme žiaden SDK a vystačíme si s jednou systémovou knižnicou pre OpenGL
  • Ľahká práca aj v nižších (alebo jazykov bez podpory OOP) jazykoch ako sú Visual Basic, C a dokonca aj Assembler!
  • OpenGL dlho prevahu nad DirectX z hľadiska možností svojich možností. To znamená, že z GPU využilo viac možností. To bol napr. hlavný dôvod, prečo ID Software dlho programovalo svoje hry práve v OpenGL.

Cieľová skupina

Kurz je určený pre firmy, organizácie a všetkým záujemcom, ktorí sa chcú naučiť alebo zdokonaliť v danej problematike. Dôraz sa kladie nielen na teoretickú časť, ale hlavne na praktické precvičovanie. Pre firemné kolektívy je možné školenie pripraviť na mieru podľa požiadaviek objednávateľa

Obsahová náplň

Bližšie informácie a zľavy nájdete na stránke kurz Programovanie 3D grafiky v OpenGL

Termíny kurzov

Otvára sa mesačne.

Kontakt a miesto konania

Kontaktné údaje
Ing. Rišková Lucia
tel:
+421 2/554 103 *** zobraziť

mobil:
+421 948 884 *** zobraziť

email:
macrosoft@... zobraziť


Adresa
Štefánikova 47, 811 04 Bratislava

O organizátorovi

Kontaktné údaje
tel:
+421 2/554 103 *** zobraziť

mobil:
+421 903 286 *** zobraziť

email:
macrosoft@... zobraziť

web: www.macrosoft.sk

Adresa
Macrosoft s.r.o.
Štefánikova 47, Bratislava Zobraziť na mape

Hodnotenie kurzu

(hlasujte)