Detail kurzu
Správa registratúry a archív organizácie – aktuálne zmeny
Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
Popis kurzu
Nezabudnite, že odborná správa dokumentov nie je zrušená a zákon ukladá povinnosť pôvodcovi registratúry, ktorým je každá právnická osoba, z činnosti ktorej vzniká registratúra, zabezpečovať správu tejto dokumentácie. Posledná novela zákona o archívoch a registratúrach a nová vyhláška MV SR o výkone správy registratúry orgánov verejnej moci priniesli do oblasti správy dokumentov na Slovensku niekoľko podstatných zmien. Informácie o platných právnych predpisoch týkajúcich sa správy registratúry vrátane posledných noviel a nových právnych predpisov získate na školení s PhDr. Máriou Munkovou. Okrem iného spoznáte i zásady odbornej správy neelektronických i elektronických záznamov, systémy správy registratúry, odbornú terminológiu, zásady hodnotenia a vyraďovania záznamov po uplynutí ustanovenej lehoty ich uloženia, ako aj zásady tvorby interných smerníc pre správu registratúry (registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu) a oboznámite sa s novou kategorizáciou pôvodcov, ktorá sa významným spôsobom dotkla aj povinností pôvodcov.
Obsah kurzu
- Platné právne predpisy pre správu registratúry – vrátane posledných schválených noviel
- Práva a povinnosti pôvodcov registratúry
- Správa registratúry – terminológia, systémy, manipulačné úkony vrátane práce s elektronickými záznamami
- Hodnotenie a vyraďovanie záznamov, odovzdávanie archívnych dokumentov do archívu
- Tvorba registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu
Lektorka školenia: PhDr. Mária Munková, zamestnankyňa Štátneho archívu MV SR v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Lektorsky pôsobí od roku 1980, prednáša pre viaceré vzdelávacie inštitúcie a agentúry. Lektorská činnosť je zameraná na oblasti: legislatívne zabezpečenie správy registratúry a archívnej činnosti, správa registratúry (pojmy, manipulačné úkony, systémy), hodnotenie a vyraďovanie spisov a špeciálnych druhov registratúrnych záznamov, archívna činnosť. Externe pôsobí na FF UK v Bratislave na Katedre archívnictva, kde prednáša problematiku Správa registratúry. Publikuje odborné články do odborných časopisov a zborníkov.
HARMONOGRAM:
- 08.30 – 09.00 prezentácia účastníkov školenia
- 09.00 – 11.00 prednáška
- 11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
- 12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou
Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním školenia.
Účastníci seminára v hoteli Saffron môžu využiť parkovanie v areáli hotela alebo na podzemnom parkovisku za zľavnenú cenu 3 eurá na celý deň.
Cieľová skupina
Školenie je určené subjektom verejnej správy a podnikateľskej sféry, konkrétne správcom registratúry, prípadne ich vedúcim, pracovníkom IT oddelení, predstaviteľom manažmentu manažérskych systémov riadenia podľa noriem radu ISO, interným audítorom manažérskych systémov riadenia kvality.
Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality