Detail kurzu
Náklady na reklamu z účtovného a daňového hľadiska - Bratislava (lektor: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.)
ProFuturion accounting s.r.o.
Popis kurzu
Na školení sa okrem iného dozviete:
- Aké pravidlá a obmedzenia je potrebné brať do úvahy pri posúdení daňovej uznateľnosti výdavku (nákladu) na reklamu a propagáciu.
- Aký je rozdiel medzi obchodnou vzorkou a reklamným predmetom a čo je všetko nutné zobrať do úvahy z pohľadu zákona o DPH a zákona o dani z príjmov.
- Je daňovo uznaným výdavkom odpis majetku, ktorý je bezplatne odovzdaný inej osobe? Ak áno, za akých podmienok?
- Ako pristupovať k zľavovým poukážkam.
- Závisí forma reklamy s posúdením daňovej uznateľnosti nákladov na ňu?
- V čom všetkom robia daňovníci chybu pri preukazovaní výdavkov (nákladov) na reklamu z pohľadu dane z príjmov a dane z pridanej hodnoty?
Obsah kurzu
1) Vymedzenie reklamy
· z pohľadu zákona o reklame,
· z pohľadu zákona o dani z príjmov,
· z účtovného pohľadu s dôrazom na problematiku časového rozlišovania.
2) Formy reklamy a ich daňová uznateľnosť
· preukazovanie uznateľnosti výdavkov na reklamu a rady na čo si treba dávaťpozor v prípade daňovej kontroly,
· reklamné predmety a obchodné vzorky,
· inzercia,
· reklama na webe (google, facebook, heureka ...),
· reklamné pútače,
· reklamné nápisy (automobily, budovy a pod.),
· reklamné stojany,
· katalógy a letáky.
3) Náklady na propagáciu a reprezentáciu, ktoré nie sú akceptované alebo súlimitované z pohľadu zákona o dani z príjmov a zákona o DPH
· reklamné predmety (víno, alkohol, tabak a tabakové výrobky, darčekovépoukážky),
· dary a sponzorstvo,
· pohostenie obchodných partnerov, pracovné večere a obedy,
· najčastejšie chyby v praxi.
4) Spotrebiteľské súťaže a výherné súťaže z pohľadu dane z príjmov a DPH
· peňažné výhry a zrážková daň,
· nepeňažné výhry,
· zdanenie na strane výhercu a povinnosti usporiadateľa súťaže,
· štatút súťaže.
5) Špecifické formy reklamy a propagácie a vybrané problémy
· zľavové portály,
· vernostné programy,
· zľavy, skontá, bonusy a rabaty z účtovného a daňového pohľadu, vrátaneproblematiky DPH,
· poukážky ako forma podpory predaja,
· poukážky ako forma platidla,
· zľavové poukážky.
6) Ako dosiahnuť daňovú uznateľnosť nákladov na
· tembuildingové aktivity,
· športové aktivity zabezpečované pre zamestnancov,
· honoráre umelcov v súvislosti s ich vystúpením na akciách organizovaných daňovníkom.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality