Detail kurzu

Náklady na reklamu z účtovného a daňového hľadiska - Bratislava (lektor: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.)

ProFuturion accounting s.r.o.

Popis kurzu

Na školení sa okrem iného dozviete: 


  • Aké pravidlá a obmedzenia je potrebné brať do úvahy pri posúdení daňovej uznateľnosti výdavku (nákladu) na reklamu a propagáciu.
  • Aký je rozdiel medzi obchodnou vzorkou a reklamným predmetom a čo je všetko nutné zobrať do úvahy z pohľadu zákona o DPH a zákona o dani z príjmov.
  • Je daňovo uznaným výdavkom odpis majetku, ktorý je bezplatne odovzdaný inej osobe?  Ak áno, za akých podmienok?
  • Ako pristupovať k zľavovým poukážkam.
  • Závisí forma reklamy s posúdením daňovej uznateľnosti nákladov na ňu?
  • V čom všetkom robia daňovníci chybu pri preukazovaní výdavkov (nákladov) na reklamu z pohľadu dane z príjmov a dane z pridanej hodnoty?

Obsah kurzu



1) Vymedzenie reklamy

·        z pohľadu zákona o reklame,

·        z pohľadu zákona o dani z príjmov,

·        z účtovného pohľadu s dôrazom na problematiku časového rozlišovania.

 

2) Formy reklamy a ich daňová uznateľnosť

·        preukazovanie uznateľnosti výdavkov na reklamu a rady na čo si treba dávaťpozor v prípade daňovej kontroly,

·        reklamné predmety a obchodné vzorky,

·        inzercia,

·        reklama na webe (google, facebook, heureka ...),

·        reklamné pútače,

·        reklamné nápisy (automobily, budovy a pod.),

·        reklamné stojany,

·        katalógy a letáky.

 

3) Náklady na propagáciu a reprezentáciu, ktoré nie sú akceptované alebo súlimitované z pohľadu zákona o dani z príjmov a zákona o DPH

·        reklamné predmety (víno, alkohol, tabak a tabakové výrobky, darčekovépoukážky),

·        dary a sponzorstvo,

·        pohostenie obchodných partnerov, pracovné večere a obedy,

·        najčastejšie chyby v praxi.

 

4) Spotrebiteľské súťaže a výherné súťaže z pohľadu dane z príjmov a DPH

·        peňažné výhry a zrážková daň,

·        nepeňažné výhry,

·        zdanenie na strane výhercu a povinnosti usporiadateľa súťaže,

·        štatút súťaže.

 

5) Špecifické formy reklamy a propagácie a vybrané problémy

·        zľavové portály,

·        vernostné programy,

·        zľavy, skontá, bonusy a rabaty z účtovného a daňového pohľadu, vrátaneproblematiky DPH,

·        poukážky ako forma podpory predaja,

·        poukážky ako forma platidla,

·        zľavové poukážky.

 

6) Ako dosiahnuť daňovú uznateľnosť nákladov na

·        tembuildingové aktivity,

·        športové aktivity zabezpečované pre zamestnancov,

·        honoráre umelcov v súvislosti s ich vystúpením na akciách organizovaných daňovníkom.

Hodnotenie




Organizátor