Detail kurzu

Správa registratúry v aktuálnom znení

PROEKO s.r.o.

Popis kurzu

nové povinnosti, zmeny, aktuality a ich aplikácia v praxi s dôrazom na spravovanie elektronických záznamov

Téma seminára je stále „živá“, legislatívne a technicky sa stále mení, prispôsobuje a „vychytávajú sa“ chyby v systémoch. Preto Vás informujeme, že program každého seminára bude vždy prispôsobený aktuálnej situácii.

Od 1. novembra 2016 začala pre štát platiť všeobecná povinnosť vykonávať verejnú moc elektronicky. Od tohto termínu sa orgány verejnej moci a iné právnické osoby snažia v praxi realizovať elektronickú úradnú komunikáciu a viac, či menej „bojovať“ so zmenou pracovných návykov vlastných zamestnancov, ako aj funkcionalitou e-schránky a ďalšej tzv. e-Gov infraštruktúry.

Podnikateľské subjekty, orgány štátnej správy a samosprávy, ale aj školy, budú musieť komunikovať pri výkone verejnej moci v elektronickej forme. Zákon zasahuje aj do správy registratúry, preto je nevyhnutné upraviť interné normy z oblasti správy registratúry po nadobudnutí skúseností v oblasti elektronickej komunikácie.

Kam sme sa v elektronickom úradovaní v priebehu roku 2017 posunuli, aká je v roku 2018 aktuálna realita praxe, aké jednoduché návody a systémové riešenia máme k dispozícii, dočasné riešenia a možné problémy s uložením elektronických záznamov v prechodnom období, aké novinky (nové práva či povinnosti) priniesla aktuálna novela zákona o e-Governmente, ako aj praktický dosah novely zákona o archívoch a registratúrach, a možno ešte viac, predstaví na školení odborníčka Mgr. Mária Mrižová, PhD.

Lektorka sa bude na školení taktiež venovať výkladu novely vyhlášky MVSR č. 76/2017 Z. z. účinnej od 1.6.2017 a všetkým aktuálnym informáciám, ktoré priebežne vyplývajú z rozhodnutia štátnych orgánov.

Účastníci obdržia pracovné materiály v elektronickej for­me.

Obsah kurzu

PROGRAM

I. Právne normy v oblasti správy registratúry, vrátane informácie o ich zmenách

Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

  • výklad jednotlivých ustanovení aktuálneho znenia zákona a aplikácia tejto právnej normy v praxi

Vyhláška MV SR č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov

  • výklad jednotlivých ustanovení vyhlášky
  • podrobný výklad a praktické príklady aplikovania kritérií hodnotenia registratúrnych záznamov
  • podrobný výklad podmienok ochrany registratúrnych záznamov a archívnych dokumentov

Výnos MV SR č. 525/2011 Z. z. o štandardoch pre elektronické informačné systémy na správu registratúry

  • výklad jednotlivých ustanovení a požiadaviek kladených na softvéry zabezpečujúce administratívne procesy v rámci správy registratúry

Všeobecne záväzné právne predpisy o spôsobe tvorby, evidencii, úschove a vyraďovaní špeciálnych druhov záznamov

  • výklad ustanovení príslušných zákonných noriem, ktoré stanovujú alebo ovplyvňujú manipuláciu s registratúrnymi záznamami (zákon o účtovníctve, zákon o slobodnom prístupe k informáciám, zákon o ochrane utajovaných skutočností, zákon o sťažnostiach, zákon o ochrane osobných údajov a pod.)
  • popis a prax v osobitnom zaobchádzaní, uložení a vyraďovaní tzv. špeciálnych druhov registratúrnych záznamov

II. Správa registratúry

Registratúrny poriadok

  • postup pri analýze správy registratúry daného subjektu
  • postup pri príprave a tvorbe tejto organizačnej smernice
  • popis a podrobný rozbor jednotlivých manipulačných krokov v rámci správy registratúry – prijímanie, triedenie, evidovanie, obeh, vybavovanie, príručné uloženie registratúrnych záznamov

Štruktúra a členenie registratúry

  • analýza jednotlivých druhov a typov registratúrnych záznamov
  • spôsob použitia a tvorby štruktúry registratúrneho plánu a registratúrnych značiek
  • stanovovanie lehôt uloženia o tvorba a používanie registratúrne­ho plánu

Činnosť registratúrneho strediska so zameraním na jeho materiálnotechnické a priestorové vybavenie

  • materiálno-technické vybavenie registratúrneho strediska
  • priestorové vybavenie registratúrneho strediska
  • zabezpečovanie využívania registratúrnych záznamov s dôrazom na výpožičkový servis

Vyraďovanie registratúrnych záznamov

  • procedurálny postup pri príprave a realizácii vyraďovacieho konania – príprava vyraďovacieho konania
  • príprava návrhu na vyradenie
  • tvorba zoznamov registratúrnych záznamov určených na vyradenie
  • proces odovzdávania registratúrnych záznamov posúdených ako archívne dokumenty do archívu

ČASOVÝ HARMONOGRAM:

  • 08.30 – 09.00 Registrácia účastníkov
  • 09.00 – 14.00 Odborný program s prestávkou na občerstvenie

Miesto Konania: COOP Jednota Slovensko, Bajkalská 25 (mapa) Budova sa nachádza medzi Union–zdravotná poisťovňa a hotelom Holiday Inn.

Záväznú prihlášku je možné stornovať najneskôr 24 hodín pred začiatkom seminára. Uhradený účastnícky poplatok bude vrátený. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že v prípade nestornovanej záväznej prihlášky si organizátor vyhradzuje právo vyfakturovať účastnícky poplatok v plnej výške, aj napriek neúčasti na seminári. Odhlásenie v deň konania seminára bude považované za bezpredmetné a účastnícky poplatok bude vyfakturovaný v plnej výške, a to aj v prípade, že účastnícky poplatok nebol vopred uhradený (bez ohľadu na zvolený spôsob platby).

Poplatok je potrebné uhradiť vopred ako zálohovú platbu najneskôr 2 dni pred seminárom v prospech nasledujúceho úč­tu:

  • IBAN: SK36 1100 000­0 0029 4403 5­701
  • SWIFT: TATRSKBX
  • Bratislava 11.10.2018 – Variabilný symbol: 11102018

Platbu v hotovosti treba uviesť do po poznámky pri objednávaní kurzu. Zálohové faktúry nevystavujeme. Vyúčtovaciu faktúru Vám odovzdáme pri registrácii alebo zašleme poštou.

Cieľová skupina

Seminár je určený pre:

  • subjekty štátnej správy – ústredné orgány štátnej správy, štátne RO a PO
  • subjekty územnej samosprávy – obce, vyššie územné celky a nimi zriadené RO a PO
  • školy, školské zariadenia
  • podnikateľské subjekty (ktoré budú do svojich e-schránok dostávať dokumenty od orgánov verejnej moci a následne ich budú musieť vedieť spracovávať)
  • správcov registratúry
  • asistentky, sekretárky, zamestnancov na úseku ľudských zdrojov, archivárov, zamestnancov hospodárskych správ, IT zamestnancov
  • tých, ktorí komunikujú s klientmi elektronicky, prijímajú alebo vytvárajú elektronické dokumenty alebo práve uvažujú nad zavedením elektronickej správy dokumentov.
Poznámka k cene

V cene je zahrnutý pracovný materiál v elektronickej forme, organizačné náklady a občerstvenie (káva, čaj, minerálka, obložená bageta, napolitánka).

Kontaktná osoba

Mgr. Helena Chabalová
+421 2/654 563 61
proeko@proeko.sk

Hodnotenie




Organizátor