Detail kurzu

Elektronická komunikácia cez slovensko.sk a financnasprava.sk

Poradca podnikateľa, spol. s r.o.

Popis kurzu

Týka sa vás elektronická komunikácia so štátom? Musíte podať daňové priznanie elektronicky a neviete ako? Chcete vedieť rozdiel medzi portálmi slovensko.sk a financnasprava.sk? Potrebujete zistiť, ako sa zaregistrovať, ako spraviť potrebné inštalácie? Chcete vedieť viac o praktickom použití elektronického občianskeho preukazu, ale aj o najbežnejších problémoch, ak nefunguje? Na všetky tieto otázky vám odpovie odborníčka na túto problematiku, ktorá je zároveň aj externým konzultantom Finančného riaditeľstva SR pre oblasť elektronickej komunikácie.

Obsah kurzu

Kto musí povinne komunikovať so štátom elektronicky

  • čo posielajú štátne inštitúcie elektronicky, čo papierovo
  • čo musia občania, živnostníci, eseročky, účtovníci a pod. posielať na inštitúcie elektronicky
  • čo ak musím podávať elektronicky, ale podám „papierovo" (dôsledky, pokuty)

Portály financnasprava.sk a slovensko.sk

  • rozdiel medzi portálmi, kedy sa ktorý z portálov používa
  • kto si musí aktivovať portál slovensko.sk, kedy sa používa
  • kto si musí aktivovať portál financnasprava.sk, kedy sa používa
  • nechcem používať žiaden štátny e-portál, je to možné?

Čo treba na e-komunikáciu so štátom

  • zaručený elektronický podpis (ZEP) a kvalifikovaný elektronický podpis (KEP) – čo to je a ako sa dá získať
  • voľba spôsobu e-komunikácie (eID, komerčný certifikát, dohoda s

Finančnou správou) – čo si vybrať

  • inštalácie (základý prehľad a návod)
  • mám na e-komunikáciu účtovníčku, dá sa to? (splnomocnenia, poskytnutie hesiel)

eID – elektronický občiansky preukaz s čipom

  • ako sa vybavuje
  • čo je BOK kód, PIN kód
  • ako sa získava ZEP
  • čítačka kariet
  • čo treba na inštaláciu
  • čo robiť, ak eID nefunguje (najbežnejšie problémy)

Komerčný certifikát

  • ako sa vybavuje
  • PIN kódy
  • čo treba na inštaláciu
  • čo robiť, ak certifikát nefunguje (najbežnejšie problémy)

Dohoda s Finančnou správou

  • ako sa vybavuje, kto ju mať môže?
  • sú „staré dohody" platné?
  • je potrebná inštalácia?
  • mám dať heslá účtovníčke?

Ako sa registrovať na portáli financnasprava.sk

  • ako sa registrovať – praktické rady
  • registrácia verzus autorizácia – aký je medzi tým rozdiel
  • ako si zjednodušiť život pri registrácii

Ako elektronicky komunikovať cez portál financnasprava.sk

  • ako sa prihlásiť
  • kde nájsť formuláre, tlačivá daňových priznaní
  • kedy ktoré tlačivo treba použiť, ako ho správne vyplniť (konkrétne – – príklady na vybrané situácie)
  • ako nájsť potvrdenku o podaní daňového priznania či iného podania
  • ako doručiť prílohu (napr. k daňovému priznaniu)
  • čo sa dá nájsť v internej osobnej zóne

Externá účtovníčka zastupujúca klientov na daňových úradoch

  • ako elektronicky komunikovať za klientov?
  • ako si spraviť e-prístup na nového klienta?
  • ako zrušiť e-prístup na klienta?
  • splnomocnenia – aké existujú, kedy ktoré použiť?

LEKTOR ŠKOLENIA: Ing. Marcela Bošková, je lektorka ekonomických a daňových tém. Má viac ako 12-ročné praktické skúsenosti v oblasti účtovníctva a daní. Jej odborná prax zahŕňa vedenie účtovníctva, zostavovanie daňových priznaní, daňové poradenstvo k transakciám aj na medzinárodnej úrovni, či daňové obhajoby klientov pred správcom dane. Marcela je riaditeľkou poradenskej spoločnosti A&T solutions, členkou Slovenskej komory daňových poradcov a medzinárodnej účtovnej organizácie Association of Chartered Certified Accountants. Okrem toho je členkou metodicko-legislatívnej komisie SKDP a externým konzultantom Finančného riaditeľstva SR pre oblasť elektronickej komunikácie. Zároveň sa ako odborník vyjadruje pre slovenské médiá.

HARMONOGRAM:

  • 08.30 – 09.00 prezentácia účastníkov školenia
  • 09.00 – 11.00 prednáška
  • 11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
  • 12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou

Účastnícky poplatok obsahuje cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed.

Účastníci seminára v hoteli Saffron môžu využiť parkovanie v areáli hotela alebo na podzemnom parkovisku za zľavnenú cenu 5 eur na celý deň.

Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním školenia.

Poznámka k cene

Účastnícky poplatok obsahuje cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed.

Hodnotenie




Organizátor