Detail kurzu

webinár : OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV V PERSONÁLNEJ, MZDOVEJ a ÚČTOVNEJ AGENDE v roku 2023

Akadémia vzdelávania Zvolen

Popis kurzu

ONLINE 

Harmonogram

9.00 –  15.00 prednáška spojená s diskusiou

Obsah kurzu

Popis

Personálne, mzdové a účtovné oddelenia patria medzi najvyťaženejšie a práve tu sa musí klásť dôraz na ochranu osobných údajov. Veľakrát sú to práve tieto oddelenia, ktoré majú na starosti dohľad nad ochranou osobných údajov. Sú povinné tiež dodržiavať kontrolu plnenia vyhlášok Úradu verejného zdravotníctva. Ochrana osobných údajov sa navyše stále mení. Sledovať musíme nielen predpisy a usmernenia týkajúce sa osobných údajov, ale aj osobitné predpisy, ako je Zákonník práce, zákon o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia, zákon o elektronických komunikáciách, usmernenie EDPB ku kamerám a podobne. Aj z toho dôvodu sme pre vás pripravili toto praktické školenie, kde vám poradíme, ako sa v praxi vyrovnať s požiadavkami GDPR a zákona o ochrane osobných údajov a iných predpisov.

Dozviete sa:

  • Ako má vyzerať súhlas a ako ho získať.
  • Čo môže obsahovať osobný spis zamestnanca.
  • Ako má vyzerať pracovná zmluva alebo dohoda o pracovnej činnosti.
  • Čo by mala obsahovať každá zmluva (aj s právnickými osobami).
  • Čo by mal mať každý prevádzkovateľ na svojom webovom sídle.
  • Ako legálne vykonávať monitorovanie a fotografovanie zamestnancov na pracovisku a akú dokumentáciu ste povinní mať vypracovanú.

 

Bonusy

Odborné poradenstvo s lektorom počas priameho prenosu formou chatu

Videozáznam z webinára na 30 dní

Program

  • Viete, čo konkrétne GDPR znamená pre personalistov?
  • Viete, čo všetko môžete mať v osobnom spise?
  • O čom musíte informovať zamestnanca podľa GDPR?
  • Aké osobné údaje musí personalista rozčleniť a vylúčiť zo spracovania?
  • Ako má vyzerať pracovná zmluva alebo dohoda o pracovnej činnosti z pohľadu nariadenia a nového zákona o ochrane osobných údajov?
  • Dodržiavate zásady spracúvania osobných údajov, napríklad pri kopírovaní úradných dokladov?
  • Viete, kedy využiť oprávnený záujem? Ako urobiť porovnávací test? Poskytneme vám jeho vzor.
  • Je potrebný súhlas uchádzača o zamestnanie a podobne?
  • Čo všetko je potrebné zabezpečiť, aby váš zamestnanec mohol vykonávať prácu z domu?
  • Aký je plán kontrol na rok 2023?
  • Za čo boli doposiaľ firmy najčastejšie sankcionované?
  • Ktoré ďalšie praktické informácie budeme rozoberať:
    • usmernenie EDPB ku kamerám – odporúča označenie priestorov „piktogram“, lehotu uchovávania záznamov,
    • ktoré priestory sa smú monitorovať,
    • čo si predstaviť pod pojmom „oprávnený záujem“ a ako ho obhajovať,
    • stanovisko úradu k meraniu teploty na pracovisku.
  • Kedy a na čo je potrebný súhlas na spracovanie osobných údajov a aké sú jeho náležitosti? Je možné použiť súhlas v personálnej agende podľa GDPR?
  • Identifikácia informačných systémov/účelov, v ktorých sa spracovávajú osobné údaje o zamestnancoch, napr. na účely pracovnoprávnej agendy, BOZP, dochádzka, fotografie, dočasne pridelení zamestnanci, monitorovanie zamestnancov, účtovná agenda, obchodná komunikácia a i.
  • Spracúvanie životopisov uchádzačov o zamestnanie, spracúvanie osobných údajov o uchádzačoch o zamestnanie (predzmluvné vzťahy), uchovávanie životopisov neúspešných uchádzačov o zamestnanie, kedy je možné spracovávať osobné údaje uchádzačov bez súhlasu a kedy so súhlasom?
  • Súhlas zamestnanca so spracúvaním osobných údajov v pracovnoprávnych vzťahoch (kedy je zamestnávateľ oprávnený spracovávať osobné údaje so súhlasom zamestnanca).
  • Používanie fotografií zamestnancov (internet/intranet, identifikačné karty zamestnancov) – je potrebný súhlas?
  • Zverejňovanie osobných údajov o zamestnancoch.
  • Kedy sa osobné údaje môžu o zamestnancovi zverejňovať bez súhlasu a kedy je súhlas potrebný?
  • Evidovanie dochádzky prostredníctvom elektronických zariadení, napr. biometria, čipy, podmienky použitia biometrických údajov na prístupové systémy a dochádzku.
  • Spracúvate osobné údaje dočasne pridelených zamestnancov? Postupujete správne?
  • Profilovanie zamestnancov – podmienky profilovania zamestnancov a automatizovaného individuálneho rozhodovania, spracúvanie informácií o záľubách, mimopracovných aktivitách, firemná kultúra, poskytovanie benefitov.
  • Máte takéto spracúvanie osobných údajov správne ošetrené?
  • Zavedenie kontrolného mechanizmu podľa Zákonníka práce.
  • Postupujete v súlade s ust. § 13 ods. 4 Zákonníka práce?
  • Monitorovanie zamestnanca prostredníctvom kamier.
  • Kamerové systémy v podmienkach zamestnávateľa (ako ich rozlíšiť vo vzťahu k povinnostiam podľa zákona o ochrane osobných údajov, ako legálne vykonávať monitorovanie zamestnancov na pracovisku, povinnosti prevádzkovateľa, primeranosť monitorovaného priestoru, primeranosť zásahu do práv a právom chránených záujmov fyzickej osoby/zamestnanca).
  • Spracúvanie personálnej a mzdovej agendy prostredníctvom externých spoločností – sprostredkovateľov.
  • Ako správne postupovať podľa nariadenia a nového zákona o OOÚ, čo je potrebné zmeniť v zmluvách so sprostredkovateľmi, ako je externá spoločnosť, ktorá robí mzdovú a personálnu agendu, BOZP, stravovanie?
  • Nakladanie s údajmi o zdravotnom stave zamestnancov.
  • Kontrola podľa zákona o ochrane osobných údajov, práva a povinnosti kontrolovanej osoby (prevádzkovateľ/zamestnávateľ), práva a povinnosti kontrolného orgánu, konanie o ochrane osobných údajov, sankcie za porušenie zákonných povinností.
  • Prenos osobných údajov v rámci EÚ a mimo EÚ do tretích krajín.
  • Zodpovedná osoba podľa GDPR.
  • Kedy ju prevádzkovateľ musí mať a kedy môže? A za akých podmienok?
  • Likvidácia osobných údajov zamestnancov.
  • Aktuálne k vyhláškam a vydaným vzorom Úradu pre ochranu osobných údajov.
  • Práca z domu a povinné bezpečnostné opatrenia z pohľadu GDPR, zmeny.
  • Stanovisko úradu k meraniu teploty na pracovisku.
  • Viete, aké sú novinky v oblasti ochrany osobných údajov a čo vás čaká?
  • Diskusia.

AKO PREBIEHA VZDELÁVANIE A PRIHLÁSENIE SA ONLINE zašleme záväzne prihláseným 

Účastnícky poplatok obsahuje cenu  školenia, organizačné náklady, pracovné materiály. 

Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať najneskôr 3 pracovné dni pred konaním školenia. 

V prípade požiadavky fakturácie prosíme včas zaslať fakturačné údaje, resp. objednávku, inak platba v prospech účtu SK47 0200 0000 0031 7933 7255 VS RRMMDD v poznámke skrátený názov seminára, meno účastníka 

Cieľová skupina

Z pohľadu zamestnancov personálnej, mzdovej a účtovnej agendy si na webinári s JUDr. Marcelou Macovou, PhD., vysvetlíme, ako postupovať pri každodenných činnostiach spojených s ochranou osobných údajova to podľa nariadenia GDPR, zákona o ochrane osobných údajov, Zákonníka práce a ďalších osobitných predpisov. Pomocou praktických príkladov si vysvetlíme, ako majú byť ošetrené faktúry, zmluvy, dohody so zamestnancami, osobné spisy zamestnancov, webové sídla, vzťahy so sprostredkovateľmi, monitorovacie systémy, fotografie a ďalšie oblasti. Podrobne tiež rozoberieme najčastejšie sankcionované chyby, ktoré vznikli práve na týchto oddeleniach. Webinár je praktickým sprievodcom, ktorý vám pomôže nastaviť interné procesy legislatívne správne. Neváhajte a pýtajte sa lektorky naživo na všetko, čo vás zaujíma.

Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať