Detail kurzu

BANSKÁ BYSTRICA - Príprava VO v rámci dotačných programov

OTIDEA s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom seminára je oboznámiť účastníkov s právnou úpravou zadávania zákaziek v SR podľa aktuálne platného zákona o verejnom obstarávaní, v nadväznosti na špecifiká a osobitosti vyplývajúce zo Systému riadenia európskych štrukturálnych a investičných fondov na obdobie 2014–2020 a jednotlivých príručiek a usmernení k procesu verejného obstarávania, vydávaných jednotlivými riadiacimi orgánmi.

Obsah kurzu

 Príprava a realizácia verejného obstarávania vo fáze podanej žiadosti o NFP , ale pred schválením projektu ( pred podpisom Zmluvy o NFP) :

  • kde nájsť praktické a užitočné informácie k VO,
  • aké sú špecifiká danej výzvy o poskytnutie NFP – či sa na dané VO nevzťahujú špecifické podmienky ( sociálny aspekt, zelené verejné obstarávanie a pod.),
  • či čakať s vyhlásením VO na schválenie zmluvy o NFP alebo nie,
  • ako správne pripraviť výpočet predpokladanej hodnoty zákazky,
  • pozor na zákazky s nízkou hodnotou nad 15 000 eur bez DPH – Partnerská dohoda, povinnosti, lehoty

 Príprava a realizácia verejného obstarávania vo fáze po schválení projektu ( po podpise zmluvy o NFP):

  • kde nájsť praktické a užitočné informácie k VO
  • povinnosti pre prijímateľov po podpise zmluvy o NFP – plán VO k projektu, plán VO organizácie, lehoty na vyhlásenie VO
  • povinná prvá ex ante kontrola ( kontrola ešte pred vyhlásením zákazky) – na aké zákazky sa vzťahuje, aký je postup, čo treba predložiť, aké lehoty má kontrolný orgán
  • odlišnosti v zákazkách oproti zákonu o VO:

o výnimky zo zákona o VO o zákazky do 5 000 eur bez DPH o zákazky do 15 000 eur bez DPH o zákazky s nízkou hodnotou nad 15 000 eur bez DPH o Zákazky vyhlásené osobou, ktorej verejný obstarávateľ poskytne 50% a menej finančných prostriedkov na dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác a poskytnutie služieb z NFP o zákazky vyhlásené cez elektronické trhovisko ( EKS) o Podlimitné a nadlimitné zákazky – prvá ex ante kontrola a druhá ex ante kontrola – akú sú lehoty na výkon kontroly o Povinná kontrola pred uzavretím zmluvy na UVO – na aké zákazky sa vzťahuje, lehoty o kontrola dodatkov k zmluvám

  • Odporúčané ustanovenia do dodávateľských zmlúv, odkladacie podmienky účinnosti zmluvy
  • Najčastejšie chyby, zistenia z kontrol – prehľad zo skúseností z kontrol na Integrovanom regionálnom OP, OP Kvalita životného prostredia, Programy cezhraničnej spolupráce Interreg
  • Obávaný konflikt záujmov a ako mu predísť
  • Povinné prílohy k verejnému obstarávaniu, spôsob predkladania dokumentácie na kontrolu
  • Výstupy z administratívnej kontroly – aké sú možnosti nápravy, „odvolania“ voči zisteniam z kontroly
  • Otázky a diskusia

Cieľová skupina

všetci, ktorí pôsobia v oblasti verejného obstarávania

Certifikát Potvrdenie účasti na seminári

Kontaktná osoba

Ing. Adriana Matúšová
+421 914 124 580
adriana.matusova@otidea.sk

Hodnotenie




Organizátor