DETAIL KURZU

Strategický nákup – priama tvorba zisku spoločnosti

Od:

MEGA Education s.r.o.

Bratislava

Popis kurzu

  • Využívanie moderných a efektívnych nástrojov strategického nákupu.
  • Získanie poznatkov, vedomostí, zručností a schopností z oblasti riadeného nákupu a investícií.
  • Príprava na vyjednávanie s dodávateľom, hodnotenie dodávateľov a produktov.
  • Budovanie vzťahov s dodávateľmi aj pri využívaní elektronických aukcií.




Obsah kurzu

Strategický nákup

  • Úvod do tematiky
  • Úloha moderného strategického nákupu v progresívnych firmách
  • Rozdelenie nákupných činností, kompetencie, úlohy, procesy (vypracovanie procesných máp, ak je potrebné)
  • Úloha moderného strategického nákupu v progresívnych firmách

Nástroje nákupu

  • Definícia interných potrieb a nákupné kategórie
  • Čo vyrábam a kto som na trhu?
  • Prieskumy trhu
  • Bostonská matica
  • Prípadová štúdia

Analýzy – čo a od koho pre náš podnik nakupujem?

  • Paretovo pravidlo
  • ABC XYZ analýza
  • Prípadová štúdia

Celková analýza trhu, na ktorom agujem

  • Porter
  • Krajlič – vplyv na rast podniku, profit, fúzie
  • Bostonská matica
  • Prípadová štúdia – prepojenie a využívanie všetkých nástrojov

Suplier Relation Management Fázy výberu dodávateľov a úpravy koncepcie SRM

  • Identifikácia nových dodávateľov (target country → long list → short list / RFI & RFQ)
  • Kvalifikácia potenciálnych dodávateľov – úrovne kvalifikácie, postupy, nástroje
  • Info balík o potenciálnom dodávateľovi
  • Riadenie dodávateľského portfólia SRM

-- Nákupný marketing

  • Motivácia dodávateľov
  • Dodávateľské dni, veľtrhy, konferencie, spolupráce s R&D centrami
  • Porovnanie (porovnávanie) dodávateľov – hodnotenie dodávateľov, postupy, nástroje, metódy
  • Prípadová štúdia

Riadenie nákupu

  • Nástroje – SW, aplikácie, aukcie (typy a určenie nasadenia), procesné mapy (ak je to potrebné tak tvorba)
  • Metódy a metodiky výberu – súťaž na generálneho dodávateľa (zlatý rozpočet + marža za prebratie komplexnej komunikácie a záruky), súťaž na logické celky, súťaže pre subdodávateľov, design to cost, TCO, -Target costing, RFP, Dynamický nákupný systém
  • Nákupný procurement (eProcurement)
  • Zmluvy
  • Presun zodpovednosti na dodávateľa
  • Prípadová štúdia

Cieľová skupina

Kurz je určený pracovníkom nákupných oddelení, samostatným nákupcom a pracovníkom, ktorí sú poverení akýmkoľvek nákupom (napr. v projektových tímoch), ale takisto tým, ktorí chcú touto formou zvyšovať efektivitu nákupov tovarov a služieb vo vlastnej firme.

Poznámka k cene

Fyzické osoby – zľava 20% (v cene sú zahrnuté školiace materiály a osvedčenie pre účastníka)

Hodnotenie




Organizátor