Detail kurzu
Koflikt manažment - konflikty a zvládanie problematických…, kurz - Trenčín, Žilina, Poprad, Košice + ďalšie mestá podľa požiadavky klienta
TM Consulting, s.r.o.
Popis kurzu
Získanie sociálno-psychologických zručností pre uplatňovanie princípov konštruktívneho riešenia konfliktov, ktoré môžu účastníci využiť v rôznych sférach pracovného a osobného života.
Obsah kurzu
Vymedzenie pojmu konfliktu a jeho analýza
- teoretické východiská pre analýzu konfliktov
- prehľad typológií konfliktov
- aktéri v konflikte
- zdroje konfliktov a charakteristiky konfliktov
- fázy vývoja konfliktov (eskalácia a de-eskalácia)
- konflikt a moc (symetrické a asymetrické konflikty)
Zručnosti pri analyzovaní konfliktov
- cvičenia analýzy konfliktov na konkrétnych príkladoch zo života účastníkov a z prípadových štúdií – modelovanie reálnych situácií, ktoré korešpondujú s obsahom práce účastníkov vzdelávacej skupiny
- charakter konfliktov – najčastejšie typy konfliktov vo väzbe na obsah práce účastníkov vzdelávacej skupiny
- teórie konfliktov – autoritatívne a alternatívne spôsoby riešenia konfliktov
Interpersonálne a intrapersonálne konflikty
- zdroje interpersonálnych a intrapersonálnych konfliktov
- interpersonálne konflikty (na pracovisku, v rodine)
- konflikty v medziskupinovom kontexte (záujmové skupiny, kolektívne vyjednávanie)
- konflikty v komunitnom kontexte (konflikty vo sfére verejného rozhodovania)
- konflikty vo vzťahoch väčšiny a menšiny
- interkultúrne aspekty v konfliktoch
Komunikačné zručnosti v riešení konfliktov
- teoretické východiská spojené s praktickým nácvikom zručností v malých skupinkách
- princípy otvorenej komunikácie, zabezpečovanie priestoru a tolerancie v komunikácii
- neverbálna komunikácia – kódovanie a dekódovanie významu
- aktívne počúvanie
- poskytovanie spätnej väzby
- princípy dvojsmernej komunikácie
- komunikácia v mocensky nevyvážených situáciách, komunikácia z pozície mocensky slabšieho
- obrana voči manipulácii, emočnému vydieraniu, nečistým trikom
- argumentovanie
- teória komunikácie
- koncepcia nenásilnej komunikácie
- princípy vyjednávania postaveného na záujmoch
Cieľová skupina
- manažéri na všetkých úrovniach riadenia
- podnikatelia a majitelia firiem
- vedúci zamestnanci a lídri
- všetci, ktorí sa chcú naučiť konštruktívne riešiť konflikty
Certifikát
Certifikát o absolvovaní vzdelávacieho programu.
Kontaktná osoba
Ing. Katarína Mihalovičová
+421 907 736 117
kmihalovicova@tmconsulting.sk
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality