Detail kurzu

Koflikt manažment - konflikty a zvládanie problematických…, kurz - Trenčín, Žilina, Poprad, Košice + ďalšie mestá podľa požiadavky klienta

TM Consulting, s.r.o.

Popis kurzu

Získanie sociálno-psychologických zručností pre uplatňovanie princípov konštruktívneho riešenia konfliktov, ktoré môžu účastníci využiť v rôznych sférach pracovného a osobného života.

Obsah kurzu

Vymedzenie pojmu konfliktu a jeho analýza

  • teoretické východiská pre analýzu konfliktov
  • prehľad typológií konfliktov
  • aktéri v konflikte
  • zdroje konfliktov a charakteristiky konfliktov
  • fázy vývoja konfliktov (eskalácia a de-eskalácia)
  • konflikt a moc (symetrické a asymetrické konflikty)

Zručnosti pri analyzovaní konfliktov

  • cvičenia analýzy konfliktov na konkrétnych príkladoch zo života účastníkov a z prípadových štúdií – modelovanie reálnych situácií, ktoré korešpondujú s obsahom práce účastníkov vzdelávacej skupiny
  • charakter konfliktov – najčastejšie typy konfliktov vo väzbe na obsah práce účastníkov vzdelávacej skupiny
  • teórie konfliktov – autoritatívne a alternatívne spôsoby riešenia konfliktov

Interpersonálne a intrapersonálne konflikty

  • zdroje interpersonálnych a intrapersonálnych konfliktov
  • interpersonálne konflikty (na pracovisku, v rodine)
  • konflikty v medziskupinovom kontexte (záujmové skupiny, kolektívne vyjednávanie)
  • konflikty v komunitnom kontexte (konflikty vo sfére verejného rozhodovania)
  • konflikty vo vzťahoch väčšiny a menšiny
  • interkultúrne aspekty v konfliktoch

Komunikačné zručnosti v riešení konfliktov

  • teoretické východiská spojené s praktickým nácvikom zručností v malých skupinkách
  • princípy otvorenej komunikácie, zabezpečovanie priestoru a tolerancie v komunikácii
  • neverbálna komunikácia – kódovanie a dekódovanie významu
  • aktívne počúvanie
  • poskytovanie spätnej väzby
  • princípy dvojsmernej komunikácie
  • komunikácia v mocensky nevyvážených situáciách, komunikácia z pozície mocensky slabšieho
  • obrana voči manipulácii, emočnému vydieraniu, nečistým trikom
  • argumentovanie
  • teória komunikácie
  • koncepcia nenásilnej komunikácie
  • princípy vyjednávania postaveného na záujmoch

Cieľová skupina

  • manažéri na všetkých úrovniach riadenia
  • podnikatelia a majitelia firiem
  • vedúci zamestnanci a lídri
  • všetci, ktorí sa chcú naučiť konštruktívne riešiť konflikty
Certifikát Certifikát o absolvovaní vzdelávacieho programu.

Kontaktná osoba

Ing. Katarína Mihalovičová
+421 907 736 117
kmihalovicova@tmconsulting.sk

Hodnotenie




Organizátor