Detail kurzu

Logistik Expert

IPA Slovakia, s.r.o.

Popis kurzu

  • Nadobudnutie komplexných poznatkov o materiálových a logistických tokoch a štíhlych logistických systémoch.
  • Získanie systémových a strategických pohľadov na riadenie logistických procesov.
  • Praktické odporúčania z oblasti aplikácie štíhlych logistických koncepcií.
  • Vyskúšanie si aplikácie logistických princípov na tréningovej hre a na viacerých prípadových štúdiách.
  • Možnosť inšpirovať sa počas exkurzie vo firme.
  • Počas štúdia budeme riešiť konkrétne problémy z Vašich firiem a to tak, že budeme prispievať rôznymi nápadmi a riešeniami nielen zo strany IPA Slovakia, ale i odborníkov z praxe a výmenou skúseností medzi zúčastnenými firmami.
  • Šetríte a zarábate už počas štúdia a to formou bezplatných konzultácii s lektormi.
  • Stretnete sa so špičkovými odborníkmi z oblasti logistiky.
  • Nejde o jednostrannú komunikáciu a prezentáciu zo strany lektorov, ale o aktívnu výmenu informácii a pomoc pri riešení konkrétnych problémov.
  • Prístup do IPA Klubu, kde nájdete vždy viac zaujímavých informácií z oblasti logistiky.
  • Ročné predplatné časopisu Průmyslové inženýrství.

Obsah kurzu

1. Úvod do logistiky 5. 10. – 6. 10. 2017

  • Rozdelenie logistiky, základné princípy a metódy
  • Základné logistické ukazovatele
  • Základné analýzy v oblasti logistiky
  • Audity logistických systémov
  • VSM – Mapovanie toku hodnôt
  • Nové trendy v logistike

2. Projektovanie logistických systémov 7. – 8. 11. 2017

  • Materiálové a logistické toky, layouty – ako projektovať materiálové a logistické toky, kde hľadať úzke miesta, ako správne navrhnúť layout
  • Informačné toky
  • Technické prostriedky
  • Dimenzovanie logistických systémov – čo je to logistický systém, ako správne nadimenzovať logistické systémy
  • Simulácia – základné princípy simulácie, prečo práve simulácia, zostavenie modelu a jeho verifikácia, príklady a prínosy

3. Optimalizácia logistických systémov 12. – 13. 12. 2017

  • Znižovanie stavu zásob – funkcie zásob, dôležitosť ich riadenia, ako správne hodnotiť ich stav, aké opatrenia je možné aplikovať
  • Zlepšovanie plnenia termínov
  • Skracovanie priebežných dôb výroby
  • Redukcia logistických nákladov
  • Outsourcing výrobných a logistických procesov – výhody a nevýhody, kroky implementácie, požiadavky na potrebné vstupné dáta, výstupy a prínosy
  • Aké služby sa dajú outsourcovať v rámci logistických činností
  • Meranie prínosov optimalizačných opatrení – ukazovatele efektívnosti, logistické ukazovatele, ako merať výkonnosť a prínosy outsorcovaných služieb, vyhodnotenie nákladov a zazmluvnenie ich výšky

4. Štíhle logistické systémy 25. – 26. 1. 2018

  • Synchronizácia logistických procesov
  • Systémy interných a dodávateľských milk – run okruhov
  • Kľúčové pravidlá pre dodávateľov v milk run systéme
  • Využívanie milk run systému pre vzdialených dodávateľov
  • Ako funguje systém vysokozdvižných vozíkov
  • Zavádzanie štíhleho logistického konceptu na mieru zákazníka
  • Systémy pre riadenie pohybu materiálu
  • Dôsledky štíhlej logistiky pre plánovanie a rozvrhovanie výroby

5. Informačné systémy v logistike 15. – 16. 2. 2018

  • Plánovanie a riadenie výroby
  • IS a jeho základné funkcie
  • Spôsoby analýzy dát
  • CRM a SCM manažment
  • Vhodné nástroje pre digitálny podnik a jeho efektívne riadenie
  • Operatívne plánovanie výroby a podnikový systém plánovania
  • MRP a rozvrhovanie výrobných operácií
  • Riadenie toku dokumentov a čiarové kódy, RFID
  • Tréningová hra aplikácie princípov logistických systémov
  • Hra Technic – Štíhla výroba a logistika Vám pomôže jednoducho a rýchlo pochopiť princípy mapovania toku hodnôt, ťahových systémov riadenia, vizualizácie, štandardizácie, skladového manažmentu a iných princípov štíhlej výroby a logistiky

6. Komunikácia pri budovaní partnerstva s dodávateľmi 27. – 28. 3. 2018

  • Poznať zásady a špecifiká so zákazníkom, so zameraním na interného zákazníka
  • Uvedomenie si odberateľsko – dodávateľského vzťahu medzi internými zákazníkmi
  • Poznať základný komunikačný model a rozumieť princípom jeho fungovania
  • Poznať princípy dávania a prijímania spätnej väzby internému zákazníkovi
  • Poznať základný komunikačný model, jeho zložky a chápať jeho úskalia
  • Rozumieť princípom aktívneho počúvania a chápať jeho dôležitosť v komunikácii s interným zákazníkom
  • Poznať vlastný štýl poznávania a prijímania informácií a rozumieť iným štýlom, chápať interpersonálne odlišnosti
  • Rozumieť, ako emócie pomáhajú, resp. bránia komunikácii
  • Mať možnosť sebapoznania a sebareflexie

Cieľová skupina

Stredný manažment, manažéri nákupu a logistiky, vedúci odboru logistiky, vedúci nákupu a skladového hospodárstva, vedúci výroby, priemysloví inžinieri

Hodnotenie




Organizátor