Detail kurzu

BRATISLAVA - „Zákon o VO a príklady vyhlásených súťaží – 2-dňové školenie“

OTIDEA s.r.o.

Popis kurzu

Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom komplexný prehľad o základných inštitútoch verejného obstarávania (podmienky účasti, opis predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk, postupy vo verejnom obstarávaní) nielen v rovine teórie, ale aj na príkladoch dobrej praxe v reálne vyhláseniach súťažiach. Súčasťou školenia budú príklady nastavenia podmienok účasti, úspešné uplatnenie iných kritérií ako len najnižšia cena, návody na správne vedenie prípravných trhových konzultácií a mnoho ďalšieho, pričom tieto príklady budú vedieť účastníci školenia uplatniť pri verejných obstarávaniach vyhlásených v rámci ich organizácie.

Obsah kurzu

Vysvetlenie základných pojmov: zákazka, uchádzač, záujemca, skupina dodávateľov, subdodávateľ

•            Predstavenie subjektov, ktoré vyhlasujú zákazky: verejný obstarávateľ, obstarávateľ, osoba podľa § 8

•            Finančné limity (nadlimitné zákazky, podlimitné zákazky, zákazky s nízkymi hodnotami)

•            Zákazky, na ktoré sa nevzťahuje pôsobnosť zákona o verejnom obstarávaní + pravidlá pre overenie hospodárnosti, ak je zákazka v režime výnimky financovaná z fondov EÚ

•            Vzor výzvy na predkladanie ponúk pre účely overenia hospodárnosti v prípade zákazky v režime výnimky financovanej z fondov EÚ + vzor záznamu z overenia hospodárnosti

•            Podmienky účasti osobného postavenia, finančného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti

•            Príklady podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti: referencie, kľúčoví experti (počet rokov praxe, účasť na projektoch, certifikáty)

•            Opis predmetu zákazky (príklady opisu predmetu zákazky vo vybraných súťažiach: výpočtová technika, upratovacie služby, letenky, IT zákazky a mnohé iné)

•            Kritériá na vyhodnotenie ponúk (predstavenie aj iných kritérií ako najnižšia cena: kvalita tímu expertov, kvalita plnenia predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk pri službách leteckej prepravy, lehota dodania ako kritérium)

•            Nadlimitné zákazky a predstavenie základných postupov od verejnej súťaže (príklady úspešných verejných súťaží), cez užšiu súťaž až po rokovacie konania a súťažný dialóg)

•            Dynamický nákupný systém: zriadenie DNS, zadávanie čiastkových zákaziek, vrátane príkladov z praxe

•            Ako určil opis zákazky pri zriadení DNS, určuje sa PHZ aj pri čiastkových zákazkách s využitím DNS?

•            Podlimitné zákazky a ich aktuálne rozdelenie na bežný postup (príklady z praxe) a zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby (príklady opisných formulárov)

•            Zákazky s nízkou hodnotou po novele – rozdelenie na zákazky s nízkou hodnotou vyššieho rozsahu (so zverejnením vo vestníku) a zákazky s nízkou hodnotou nižšieho rozsahu + eurofondové pravidlá pre zákazky s nízkou hodnotou

•            Nastavenie podmienok účasti pri zákazke s nízkou hodnotou (osobné postavenie, technická alebo odborná spôsobilosť), opis predmetu zákazky pri zákazke s nízkou hodnotou s oslovením záujemcov vs. opis predmetu zákazky pri zákazkách so zverejnením vo vestníku) – príklady dobrej praxe

•            Zmeny zmluvy (dodatky) a pravidlá na ich uzatváranie, vrátane posledných metodických usmernení ÚVO, ktoré riešia nárast cien

•            Najčastejšie nedostatky (diskriminačné podmienky účasti, chyby pri vyhodnocovaní ponúk, pri uzavretí zmluvy a iné)

•            Zhrnutie zmien vyplývajúcich z novely zákona o verejnom obstarávaní účinnej od 31.3.2022

•            Profesionalizácia – odborní garanti na verejné obstarávanie

•            Modelové prípady – nájdite chybné verejné obstarávanie (praktické cvičenie, kde budeme hľadať chyby vo verejnom obstarávaní)

•            Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní, príklady z praxe, rozhodnutia ÚVO

Cieľová skupina

určené pre: verejných obstarávateľov, záujemcov, uchádzačov o verejné zákazky, kontrolórov na riadiacich orgánov, ÚVO, NKÚ, audítorov na Ministerstve financií SR, žiadateľov o príspevok z fondov EÚ, konzultačné, poradenské spoločnosti, advokátske kancelárie, ktoré poskytujú služby v oblasti verejného obstarávania a ďalších.

Certifikát Potvrdenie o účasti Poznámka k cene

V cene je zahrnuté organizačné a technické zabezpečenie, náklady lektora, materiály pre účastníkov, občerstvenie behom dňa, teplé a studené nápoje, skvelá káva z kávovaru

Kontaktná osoba

Ing. Adriana Matúšová
0914 124580
vzdelavanie@otidea.sk

Hodnotenie




Organizátor