Detail kurzu

EXCEL personalista

Verlag Dashöfer, s.r.o.

Popis kurzu

Workshop EXCEL personalista vznikol v spolupráci s profesionálmi z HR oblasti. Odpovedá na EXCEL otázky z reálnej personalistickej praxe. Z hľadiska užívateľskej úrovne programu MS EXCEL sa náročnosť úloh pohybuje na úrovni začiatočník/mierne pokročilý. Je dobré, aby účastníci mali základné znalosti o prostredí MS EXCEL – pojmy zošit, hárok, bunka. Je dobré, ak sa už stretli s vkladaním základných funkcií do bunky – použitie znamienka “=” pri vkladaní funkcií do bunky. Pokročilejšie znalosti nie sú potrebné.

Obsah kurzu

Orientácia na hárku:

  • Ako si prispôsobiť panel rýchleho prístupu – ako mať často používané funkcionality vždy po ruke
  • Užitočné klávesové skratky – ako rýchlejšie pracovať so zošitmi a orientovať sa po hárku
  • Ako ukotviť priečky v tabuľke – 3 možnosti

Formátovanie buniek:

  • Praktické úskalia použitia rôznych formátov
  • Ako pracovať s číslami, ktoré sú v bunke uložené ako text
  • Kedy je vhodné mať čísla v bunke uložené ako text
  • Ako EXCEL ukladá dátumy a čo z toho vyplýva pre prácu s dátumami
  • Podmienené formátovanie
  • Ako pomocou podmieneného formátovania zvýrazniť najvyššie a najnižšie hodnoty platov vo firme
  • Ako pomocou podmieneného formátovania ukázať vizuálne v bunke “Ako veľmi nám prihára pre koncom náborového procesu”
  • Aké úskalia má zaokrúhľovanie cez formátovanie a ako z toho von

Zoraďovanie a filtrovanie dát:

  • Ako aplikovať filter a ako s ním efektívne pracovať
  • Ako filtrovať dáta v Exceli podľa jedného, alebo viacerých kritérií
  • Ako používať Rozšírené filtre a zástupné znaky
  • Ako zoradiť dáta v Exceli podľa jednej alebo viacerých podmienok

Kontingenčné tabuľky a grafy - základy:

  • Kedy v praxi potrebujete kontingenčné tabuľky
  • Čo “robí” s dátami kontingenčná tabuľka
  • Ako vyrobiť svoju prvú kontingenčnú tabuľku
  • Ako sa rýchlo dostať k zdrojovým dátam kontingenčnej tabuľky
  • Ako pomocou kontingenčnej tabuľky porovnávať platy zamestnancov

Užitočné tipy a triky:

  • Ako rozdeliť hodnoty v bunke do viacerých stĺpcov – použitie rôznych metód
  • Ako z mailovej adresy “vybrať” meno a priezvisko
  • Ako z mena a priezviska rýchlo vytvoriť mailové adresy zamestnancov
  • Ako postupovať, keď sčítavanie čísel v EXCELi nefunguje správne
  • Ako postupovať, keď “vyberáte” z EXCEL bunky číselnú hodnotu, ktorú EXCEL “nevie” sčítať
  • Ako automaticky vložiť do bunky poradové číslo zamestnanca
  • Ako sledovať aktuálny dátum v EXCELi
  • Ako počítať aktuálny počet dní zobrazenia PR článku
  • Ako importovať do EXCELu textový súbor, ktorý ponúka platforma LinkedIn na prehľad vašich kontaktov
  • Ako si v EXCELi vyrobiť grafické prehľady zo stiahnutých LinkedIn kontaktov

https://www.youtube.com/watch?v=d30Yzvb5giU

Cieľová skupina

Všetkým záujemcom o daný kurz.

Kontaktná osoba

Dana Jánošíková
02 / 33 00 52 28
dana.janosikova@eseminare.sk

Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať