Detail kurzu
Správa registratúry a archív organizácie – aktuálne zmeny v roku 2024
Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
Popis kurzu
Od 1. septembra 2023 je účinná novela č. 336/2023 Z. z. vyhlášky MV SR č. 410/2015 Z. z., podľa ktorej sú pôvodcovia (orgány verejnej moci) povinní uviesť registratúrne poriadky do súladu s novými pravidlami. O aké ide? Od 1. januára 2024 nadobúda účinnosť ďalšia novela, a to č. 403/2023 Z. z. Ňou sa upravuje vyhláška MV SR č. 628/2002 Z. z. a prináša viaceré zmeny týkajúce sa vyraďovania registratúrnych záznamov. Webinár je určený rovnako pre subjekty verejnej správy, ako aj komerčné firmy, ktoré sa dozvedia informácie o tom, ako správne pracovať so správou registratúry a archívom organizácie. Lektormi sú Mgr. Jana Bauerová, PhD., a Mgr. Daniel Kurucár, ktorí obaja pôsobia v Štátnom archíve v Bratislave. Na webinári sa naučíte vytvárať neelektronické/elektronické záznamy a kombinované spisy, zaraďovať spisy do vecných skupín, odovzdávať záznamy s trvalou hodnotou do archívov, vytvárať preberacie protokoly, vyraďovať záznamy, vypracovať registratúrny poriadok a registratúrny plán či pracovať v systéme e-Government.
Obsah kurzu
Školenie v Bratislave s pánom lektorom Mgr. Danielom Kurucárom, v Trenčíne s pani lektorkou Mgr. Janou Bauerovou, PhD.
Bonusy
Odborné poradenstvo s lektorom počas školenia
Program
- Platné právne predpisy pre správu registratúry – vrátane posledných schválených noviel
- Práva a povinnosti pôvodcov registratúry
- Správa registratúry – terminológia, systémy, manipulačné úkony vrátane práce s elektronickými záznamami
- Hodnotenie a vyraďovanie záznamov, odovzdávanie archívnych dokumentov do archívu
- Tvorba registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu
- Diskusia
Harmonogram
8.30 – 9.00 prezentácia účastníkov školenia
9.00 – 11.00 prednáška
11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou
Účastnícky poplatok: obsahuje cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed. Účastníci seminára v hoteli TATRA môžu využiť parkovanie v areáli hotela alebo na podzemnom parkovisku za cenu 18 € na celý deň, pokiaľ je dostupnosť parkovacích miest k dispozícii. Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním školenia.Profil lektora
Mgr. Jana Bauerová, PhD.
Zamestnankyňa MV SR Štátneho archívu v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Koordinuje vyraďovanie registratúrnych záznamov z registratúr orgánov štátnej správy, samosprávy a iných právnických osôb a rozhoduje o ich trvalej dokumentárnej hodnote, posudzuje a schvaľuje interné smernice na správu registratúry, organizuje preberanie archívnych dokumentov do trvalej archívnej úschovy, vykonáva štátny odborný dozor nad správou registratúry a venuje sa konzultačnej a školiacej činnosti. Prednáša pre viaceré vzdelávacie inštitúcie a agentúry.
Profil lektoraMgr. Daniel KurucárZamestnanec Štátneho archívu v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Ako lektor sa venuje legislatívnemu zabezpečeniu správy registratúry, správe registratúry (pojmom, úkonom a informačným systémom), hodnoteniu a vyraďovaniu spisov a činnostiam v registratúrnom stredisku, resp. v archíve. Zároveň prezentuje reálne okolnosti a praktické využitie správy registratúry s poukázaním na riešenia problémov, ktoré pri nej bežne vznikajú. Lektorsky pôsobí vo viacerých vzdelávacích inštitúciách a agentúrach.
Cieľová skupina
Školenie je určené subjektom verejnej správy a podnikateľskej sféry, konkrétne správcom registratúry a archivárom, pracovníkom podateľne a sekretariátov, zamestnancom na úseku ľudských zdrojov, manažérom systémov riadenia podľa noriem radu ISO, interným audítorom manažérskych systémov riadenia kvality, zamestnancom hospodárskych správ, ako aj ďalším odborným zamestnancom.Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality