Detail kurzu

Správa registratúry a archív organizácie – aktuálne zmeny v roku 2024

Poradca podnikateľa, spol. s r.o.

Popis kurzu

Od 1. septembra 2023 je účinná novela č. 336/2023 Z. z. vyhlášky MV SR č. 410/2015 Z. z., podľa ktorej sú pôvodcovia (orgány verejnej moci) povinní uviesť registratúrne poriadky do súladu s novými pravidlami. O aké ide? Od 1. januára 2024 nadobúda účinnosť ďalšia novela, a to č. 403/2023 Z. z. Ňou sa upravuje vyhláška MV SR č. 628/2002 Z. z. a prináša viaceré zmeny týkajúce sa vyraďovania registratúrnych záznamov. Webinár je určený rovnako pre subjekty verejnej správy, ako aj komerčné firmy, ktoré sa dozvedia informácie o tom, ako správne pracovať so správou registratúry a archívom organizácie. Lektormi sú Mgr. Jana Bauerová, PhD., a Mgr. Daniel Kurucár, ktorí obaja pôsobia v Štátnom archíve v Bratislave. Na webinári sa naučíte vytvárať neelektronické/elektronické záznamy a kombinované spisy, zaraďovať spisy do vecných skupín, odovzdávať záznamy s trvalou hodnotou do archívov, vytvárať preberacie protokoly, vyraďovať záznamy, vypracovať registratúrny poriadok a registratúrny plán či pracovať v systéme e-Government.

Obsah kurzu

Školenie v Bratislave s pánom lektorom Mgr. Danielom Kurucárom, v Trenčíne s pani lektorkou Mgr. Janou Bauerovou, PhD. 

 

Bonusy

Odborné poradenstvo s lektorom počas školenia


Program

  • Platné právne predpisy pre správu registratúry – vrátane posledných schválených noviel 
  • Práva a povinnosti pôvodcov registratúry
  • Správa registratúry – terminológia, systémy, manipulačné úkony vrátane práce s elektronickými záznamami 
  • Hodnotenie a vyraďovanie záznamov, odovzdávanie archívnych dokumentov do archívu 
  • Tvorba registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu
  • Diskusia 


Harmonogram

8.30 – 9.00 prezentácia účastníkov školenia
9.00 – 11.00 prednáška
11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou

 

Účastnícky poplatok: obsahuje cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed. Účastníci seminára v hoteli TATRA môžu využiť parkovanie v areáli hotela alebo na podzemnom parkovisku za cenu 18 € na celý deň, pokiaľ je dostupnosť parkovacích miest k dispozícii. Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním školenia.

Profil lektora
Mgr. Jana Bauerová, PhD.

Zamestnankyňa MV SR Štátneho archívu v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Koordinuje vyraďovanie registratúrnych záznamov z registratúr orgánov štátnej správy, samosprávy a iných právnických osôb a rozhoduje o ich trvalej dokumentárnej hodnote, posudzuje a schvaľuje interné smernice na správu registratúry, organizuje preberanie archívnych dokumentov do trvalej archívnej úschovy, vykonáva štátny odborný dozor nad správou registratúry a venuje sa konzultačnej a školiacej činnosti. Prednáša pre viaceré vzdelávacie inštitúcie a agentúry.

Profil lektora

Mgr. Daniel Kurucár

Zamestnanec Štátneho archívu v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Ako lektor sa venuje legislatívnemu zabezpečeniu správy registratúry, správe registratúry (pojmom, úkonom a informačným systémom), hodnoteniu a vyraďovaniu spisov a činnostiam v registratúrnom stredisku, resp. v archíve. Zároveň prezentuje reálne okolnosti a praktické využitie správy registratúry s poukázaním na riešenia problémov, ktoré pri nej bežne vznikajú. Lektorsky pôsobí vo viacerých vzdelávacích inštitúciách a agentúrach.

Cieľová skupina

Školenie je určené subjektom verejnej správy a podnikateľskej sféry, konkrétne správcom registratúry a archivárom, pracovníkom podateľne a sekretariátov, zamestnancom na úseku ľudských zdrojov, manažérom systémov riadenia podľa noriem radu ISO, interným audítorom manažérskych systémov riadenia kvality, zamestnancom hospodárskych správ, ako aj ďalším odborným zamestnancom.

Kontaktná osoba


+421 918 451 113
sinska@pp.sk

Hodnotenie




Organizátor