Detail kurzu

Microsoft 365 - základy pre používateľov (Žilina)

IVIT - Inštitút vzdelávania informačných technológií, s.r.o.

Popis kurzu

Úvodný kurz Microsoft 365 – základy oboznámi používateľov s ponukou cloudových služieb Microsoft 365, s aplikáciami ktoré aktuálne obsahuje a poskytne im predstavu o tom, na čo jednotlivé aplikácie slúžia a ako ich využiť pre spoluprácu v tíme.

Obsahovo je kurz predovšetkým zameraný na možnosti komunikácie tímov v reálnom čase, na zdieľanie obsahu a zoznamu úloh. Možnosti tímovej spolupráce sú prezentované na aplikáciách Teams, Planner, Groups a platforme SharePoint Online a OneDrive.

Obsah kurzu

  • PREDSTAVENIE MICROSOFT 365

    • Aký je princíp služby M365
    • Prihlásenie sa k M365
    • Popis prostredia
    • Vysvetlenie významu základných aplikácií
    • Porovnanie online aplikácií M365 s desktopovými verziami (použitie off-line)

     Zdieľanie firemných údajov v cloude

    • Možnosti zdieľania v podniku aj mimo neho
    • Bezpečnosť zdieľania informácií
    • Spôsoby zdieľania
    • Dedičnosť nastavení v cloude

    OneDrive

    • OneDrive – osobný priestor zamestnanca
    • Základná práca so súbormi a adresármi  (uloženie, otvorenie, úpravy)
    • Odstránenie dokumentov a ich obnova
    • Rozdiely medzi presunom, kopírovaním a stiahnutím dokumentu
    • Obnova verzie dokumentu
    • Desktopová aplikácia OneDrive
    • Ako funguje synchronizácia údajov do cloudu
    • Správa súborov, ich zdieľanie a synchronizácia v cloudovom prostredí
    • Zálohovanie súborov pomocou OneDrive

    SHAREPOINT ONLINE

    • SharePoint – priestor pre zdieľanie informácií alebo firemný intranet
    • Možnosti SharePointu
    • Základná terminológia (lokalita, stránky, knižnice, zoznamy)
    • Domovská stránka a nastavenie navigácie
    • Vyhľadávanie prístupných lokalít
    • Pridanie obsahu na lokalite
    • Osobný web
    • Pridanie obsahu na lokalite
      - pridanie správy
      - pridanie udalosti
      - reakcia
    • Vytváranie súhrnov
    • Nastavenie upozornení

    PRÁCA SO ZDIEĽANÝMI SÚBORMI

    • Čo je  knižnice dokumentov a jej vlastnosti
    • Vytvorenie zdieľaného súbor (webové rozhranie, Teams, desktopové aplikácie)
    • Kontrola zdieľania a zmena pravidiel zdieľania pre súbor, adresár
    • Rezervácia dokumentu
    • Upozornenie na zmeny – notifikácie
    • Použitie vytvoreného  zobrazenia knižnice
    • Priradenie existujúceho pracovného postupu

    INÝ ZDIEĽANÝ OBSAH

    • Zoznamy v SharePointe a osobne zoznamy
    • Vytvorenie zoznamu a vlastnosti
    • Pridanie, editácia, zmazanie položky zoznamu
    • Prílohy v Outlook
    • Platforma Loop  - využitie v Outlook, Teams
    • Skupinová mailová schránka

    SPOLUPRÁCA (Teams)

    • Využitie aplikácie Teams
    • Popis prostredia Teams
    • Vyhľadanie/ opustenie  skupiny (tímu)
    • Skrytie a odkrytie kanála
    • Prehľad aktivít
    • Nastavenia pre súhrn aktivít - všeobecne, pre kanál
    • Rozdiel komunikácie v chate a tíme
    • Osobné a tímové aplikácie
    • Súbory  v Teams – pravidla práce
    • Schôdzka v Teams

    PLÁNOVANIE ČASU (To do, Planner)

    • Rozdiel aplikácia To Do a Planner
    • Vytvorenie úlohy v To Do
    • Opakované úlohy
    • Vytvorenie a priradenie úlohy v Planner
    • Plánovanie úloh v Outlooku a Teams
    • Zmena zobrazenia úloh

    PLÁNOVANIE ČASU (Kalendár)

    • Osobný a skupinový kalendár
    • Zdieľanie Vášho kalendára
    • Prístup k zdieľaným kalendárom
    • Zobrazenie v Teams / Outlook
    • Naplánovanie schôdze
    • Plánovanie ankety v Outlook
    • Booking – rezervácia času

    OneNote

    • Na čo slúži OneNote
    • Organizácia poznámok
    • Typy obsahu – prepojenie, obrázky, súbory, multimédia ...
    • Zmazanie a obnovenie  obsahu
    • Vytvorenie úlohy
    • Zdieľané poznámkové bloky
    • Synchronizácia

    Firemná platforma Viva

    • engage – sledovanie komunít
    • insights – zvyšovanie osobnej produktivity
    • connections – rýchle prepojenia

    Formuláre

    • Využitie formulárov
    • Vytvorenie formulára
    • Publikovanie
    • Zobrazenie výsledkov

    Power Automate

    • Čo je Power automate
    • Príklady použitia
    • Tvorba jednoduché vlastného toku

Cieľová skupina

Pre koho je kurz určený
Kurz Microsoft 365 - základy je určený pre všetkých tých, ktorí začínajú pracovať najnovšími technológiami Microsoft 365, pre podnikateľov, manažérov, vedúcich tímov i mnohých ďalších, ktorí potrebujú komunikovať v tíme, vytvárať meetingy, zdieľať svoju prácu i pre všetkých ktorí sa chcú s týmito najnovšími technológiami oboznámiť.

Požadované vstupné znalosti
Vyžadujú sa znalosti práce s počítačom na užívateľskej úrovní – vedieť písať, vymazávať a kopírovať, otvárať a ukladať súbory, pohybovať sa v priečinkoch, ovládať prácu s internetovým prehliadačom a tiež priemerná užívateľská znalosť bežných aplikácií MS Office.

Firemné IT kurzy v priestoroch Vašej spoločnosti: Preferujete uzatvorený firemný kurz v priestoroch Vašej spoločnosti? Kontaktuje nás, radi ho pripravíme a prispôsobíme Vašim predstavám, potrebám a možnostiam. 
Certifikát Osvedčenie spoločnosti IVIT - Inštitút vzdelávania informačných technológií, s.r.o. o absolvovaní kurzu Poznámka k cene

Cena kurzu zahŕňa: občerstvenie (káva, čaj, minerálka, keksíky, prípadne ovocie), osvedčenie, ktoré je potvrdením absolvovania počítačového školenia, sadu neriešených príkladov.

Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať