Detail kurzu

Assembler x86 II. - Windows API

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Prečo „dnes“ vôbec programovať v Assembleri, keď máme k dispozícií niekoľko iných moderných a dokonca objektovo orientovaných jazykov? - Touto vetou argumentuje v súčasnosti nejeden programátor. Assembler je pritom najvýkonnejším nástrojom v rukách programátora. Assembler je materinským jazykom procesora a umožňuje nám využiť všetky jeho možnosti a rozšírenia, ktoré sa bez špecializovaných knižníc nedajú pri programovaní vo vyšších jazykoch využiť. Príkladom takýchto rozšírení je pôvodné MMX alebo v súčasnosti SSE a AVX. Aj dnes by sme veľmi ťažko hľadali kompilátor, resp. interpréter, ktorý je natoľko inteligentný, aby vedel generovať strojový kód pre jedno z týchto rozšírení, hoci nám by sa to v danej situácii zdalo mimoriadne výhodné. Tento kurz voľne nadväzuje na kurz Assember x86 – základy. V tomto kurze sa oboznámite s architektúrou operačných systémov Windows založených na technológii Windows NT. Absolvent kurzu bude schopný vytvárať v Assembleri výkonné oknové aplikácie so štandardnými ovládacími a ovládateľnými komponentami.

Obsah kurzu

Všeobecný úvod do programovania vo Windows API
  • Notácie zápisu identifikátorov
  • Architektúra Windows API a dôležité DLL
  • Konvencie volaní stdcall a fastcall
  • Rozloženie virtuálnej pamäte – bázová adresa procesu, zásobník, halda
  • XML Manifesty pre spoločné komponenty
  • Zdroje
Oknové aplikácie
  • Kostra oknových aplikácii
  • Slučka spracovávania správ pre bežné aplikácie
  • Triedy okna a ich registrácie, rozšírený triedy
  • Oblasti okien – klientská oblasť a rám okna, DWM
  • Platné a neplatné obdĺžniky okien, dvojitý buffer
  • Procedúra okna a najbežnejšie správy
  • Radené a neradené správy
  • Vlastné správy okna
  • Štýly okien
  • Vlastné a zdedené kontexty
  • Okná neštandardných tvarov
  • Dcérske okná
  • Modálne a nemodálne dialógové okná
Textový výstup a nastavenie písma
  • Kódovanie Ansi a Unicode
  • Výber štandardného písma
  • Priame a nepriame nastavenie použitého písma
Ovládacie a ovládateľné prvky
  • Tlačidlá a správy odosielané tlačidlami
  • Štýly tlačidiel
  • Popisy, statické textové polia a ich formátovanie
  • Zaškrtávacie políčka
  • Posuvníky a posúvateľné hlavné okno
  • OwnerDraw vykreslované komponenty
  • Udalosti ovládacích prvkov
  • Udalosti myši a klávesnice
  • Zdroje
  • Editor zdrojov pre Assembler x86
  • Kompilácia RC súborov
  • Typy zdrojov
  • Ikony a bitové mapy
  • Textové reťazce
  • Dialógové okná
Hodnotenie




Organizátor