Detail kurzu
Marketing
KOPEX s.r.o.
Popis kurzu
alebo prečo si vybrať kurz Marketing od firmy Kopex:
Náplň práce marketingových oddelení sa spravidla obmedzuje na tvorbu propagačných a prezentačných materiálov, správy webstránky, vydávania Newsletterov, organizáciu firemných „eventov“, Public relations činností a udržiavanie databázy zákazníkov, chýba však náplň, ktorá bezprostredne ovplyvňuje predaj výrobkov.
Aký je dôsledok chýbajúcej hlavnej náplne marketingu na výrobu výrobkov, poskytovanie služieb a obchod?
Ak sa produkty nevyvíjajú na základe analýzy potrieb trhu, ale kopírovaním konkurencie alebo okamžitých potrieb zákazníkov, potom je sortiment výrobkov firmy nehomogénny. Nehomogénny sortiment výrobkov sa komplikovane a draho vyrába.
Nehomogénny sortiment výrobkov a neexistujúca segmentácia zákazníkov neumožňuje zadeliť obchodníkov. Obchod potom funguje živelne, niektoré produkty sa stávajú ležiakmi na sklade, pri iných sa mešká s dodaním alebo sa nedodajú vôbec.
V prípade firmy poskytujúcej služby sa nehomogénny sortiment a koncentrácia na akéhokoľvek zákazníka prejavuje tak, že nie je spokojný nik. Nie náhodou sa o Slovensku hovorí, že služby sú tu slabé.
Obsah kurzu
- ako súvisí marketing s firemnou stratégiou a predajom
- marketingová analýza potrieb trhu a správania sa zákazníka
- segmentácia trhu a výber cieľového trhu
- analýza sortimentu produktov firmy, kategorizácia (zatriedenie) produktov, výber kľúčových produktov
- tvorba produktového portfólia
- vývoj/inovácia nových výrobkov
- cenová, distribučná a komunikačná stratégia
Cieľová skupina
podnikatelia, manažéri, pracovníci obchodu a marketingu
Hodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality