Detail kurzu
Webinár: Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2021 z pohľadu kontrolóra
Akadémia vzdelávania Zvolen
Popis kurzu
ONLINE VZDELÁVANIE
Harmonogram
09:00 - 13:00 – prednáška spojená s diskusiou
Obsah kurzu
Program1. Zákonnosť inventarizácie a jej postup
2. Prehľad povinností pri jej zostavení
3. Upozornenia z kontrolnej praxe verzus COVID-19
4. Otázky účastníkov
5. Individuálne konzultácie
6. Diskusia a záver
Seminár dáva účastníkom odpovede i na otázky, a to:
1. Čo všetko majú obsahovať inventúrne súpisy?
2. Musí byť súčasťou inventarizácie aj základná finančná kontrola?
3. Aké povinnosti majú členovia inventarizačnej komisie?
4. Čo všetko požaduje zákon o účtovníctve pre zostavenie príkazu štatutára na realizovanie inventarizácie?
5. Ako vykonať fyzické inventúry, ak pracujeme z domu?
6. Ako podpísať výstupy na diaľku?
7. Musí sa účtovať inventarizačný rozdiel?
8. Kedy je možné tvoriť rezervu a kedy časové rozlíšenie?
9. Musíme okrem inventúrnych súpisov zostaviť aj inventarizačný zápis z každého jedného súpisu?
10. Postačí vykonať inventarizáciu pokladničnej hotovosti dvakrát za rok?
Odborné poradenstvo s lektorom počas priameho prenosu formou chatu
Videozáznam z webinára na 30 dní
Bonus pre účastníkov: vzorové šablóny – inventúrny súpis a inventarizačný zápis, príkaz na inventarizáciu, menovania i prehlásenia hmotne zodpovedných osôb.
AKO PREBIEHA VZDELÁVANIE A PRIHLÁSENIE SA ONLINE zašleme záväzne prihláseným
Účastnícky poplatok obsahuje cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály.
Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať najneskôr 3 pracovné dni pred konaním školenia.
V prípade požiadavky fakturácie prosíme včas zaslať fakturačné údaje, resp. objednávku, inak platba v prospech účtu SK47 0200 0000 0031 7933 7255 VS RRMMDD v poznámke skrátený názov seminára, meno účastníka
Cieľová skupina
S ohľadom na súčasný krízový stav sa na uvedenom webinári oboznámite s pravidlami aj samotnými postupmi pri inventarizácii majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2021. Lektor vám nielenže predstaví potrebu menovania členov komisií a následné zostavenie prehlásení k jej výkonu, ale poskytne vám najmä prehľad o povinnostiach vyplývajúcich zo zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve a opatrenia MF SR č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove. Ako účastník získate viacero vzorových príkladov do praxe, napr. vzory zápisov, súpisov, menovacích dekrétov či vzor príkazu na zostavenie inventarizácie. Bližšie sa oboznámite i s pravidlami a výkonom inventarizácie pokladničnej hotovosti a cenín. Lektor pôsobí ako kontrolór vo verejnej správe, a preto si účastníci navyše vypočujú aj praktické upozornenia a odporúčania k základnej finančnej kontrole.Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality