Detail kurzu

Zmyslové regulačné stratégie v škole

Inklucentrum - Centrum inkluzívneho vzdelávania

Popis kurzu

Všetci sme zmyslové bytosti. Každý deň zmysly formujú to ako vnímame svet. Či už je to pocit slnka na koži, vypočutie si príjemnej hudby, alebo chuť upokojujúceho jedla, naše zmysly neustále pracujú a ovplyvňujú naše emócie, myšlienky a činy.

Obsah kurzu

Zmyslové zážitky nie sú len súčasťou nášho života, sú základom toho, ako sa pohybujeme, správame a vnímame vo svete. Zároveň každý z nás vníma zmyslové impulzy inak. To, čo je pre jednu osobu upokojujúce, môže byť pre druhého zdrvujúce. Zmyslové ťažkosti môžu ovplyvniť správanie, pohyb, koordináciu a koncentráciu a majú veľký vplyv na sebaúctu, čo môže následne ovplyvniť účasť detí na každodenných aktivitách, vzdelávaní, učení a hre. 

Zmyslovo inkluzívne školy sú o pochopení týchto rozdielov a učení sa, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môže prosperovať každý. Zároveň ide o prerámcovanie pohľadu na správanie dieťaťa a jeho potrieb. Vytváranie zmyslovo inkluzívnych škôl je o:

  • porozumení dopadu zmyslových stimulov na človeka,
  • spoznávaní vlastného prežívania na telesnej úrovni u každého žiaka a dospelého,
  • hľadanie regulačných stratégií vhodných do školského prostredia,
  • vedomá práca s prostredím v školách tak, aby sa minimalizovali rušivé podnety a stimulovala u žiakov koncentráciu a exekutívne funkcie. 

Vzdelávanie má dve časti:

1. Zmyslové vnímanie a regulačné stratégie v škole

V úvodnej časti sa dozviete ako môžu učitelia, prípadne rodičia identifikovať kritické momenty v správaní a ako môžu nasmerovať podporu pre dieťaťa pomocou zmyslových stratégií. Povieme si o zmyslovom preťažení, ale aj nedostatočnej zmyslovej stimulácii a dôsledkoch, ktoré vidíme u žiakov  v škole. 

2. Zavádzanie pomôcok a cvičenie v kruhu

Druhá, praktická časť je zameraná na podporu detí cez reguláciu zmyslových podnetov zvládať vlastné prežívanie najmä v školskom prostredí, kde sú na nich kladené zvyčajne väčšie nároky. Budeme sa venovať tomu ako zavádzať regulačné pomôcky do tried, ako pracovať s pohybom a ako si vhodne usporiadať triedne a tiež školské prostredie.

Termín:

1.časť: 28. 10. 2025 (utorok), 14:00 – 18:00

2. časť: 29. 10. 2025 (streda), 14:00 – 18:00

Cieľová skupina

  • pedagogické asistentky / pedagogickí asistenti
  • špeciálne pedagogičky / špeciálni pedagógovia
  • školské psychologičky/ školskí psychológovia
  • sociálne pedagogičky / sociálni pedagógovia
  • učitelia/učiteľky MŠ a ZŠ
  • pracovníci CPP
  • vedúci krúžkov v školských zariadeniach
  • pre ľudí pracujúcich v materských centrách
Certifikát Aj absolvovaním tohto webinára môžete získať Certifikát Inklucentrum, ktorý vás oprávňuje žiadať o príplatok za profesijný rozvoj u svojho zamestnávateľa. Je potrebné absolvovať aspoň 10 webinárov s označením akreditované.
Hodnotenie




Organizátor