Detail kurzu

Mystery Shopping - testovanie kvality prevádzok

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Metóda Mystery Shoppingu slúži na nestranné a anonymné hodnotenie kvality poskytovaných služieb a zákazníckeho servisu. Pomocou fiktívnych nákupov alebo otázok sa sleduje výkonnosť pobočiek, predajní a podobne. Sleduje sa úroveň odbornosti pracovníkov, predajné postupy, technická a spoločenská úroveň predávajúceho, jeho odborné znalosti a profesionálne správanie. Skúsený odborník simuluje potenciálneho klienta a podľa vopred dohodnutých kritérií posudzuje správanie zamestnancov. Na kurze získate vedomosti a zručnosti aplikovateľné ihneď do Vášho bussinessu. Mystery shopping - je kvalitatívny výskum, ktorý meria kvalitu maloobchodných služieb a získavajú sa pri ňom informácie o produktoch a službách vlastnej či konkurenčnej firmy. Táto technika zberu dát eliminuje riziko úniku informácií (na rozdiel od iných techník – dotazníky, experimenty, atď.). Mystery shopper - je výskumník, fiktívny zákazník/nakupujúci, ktorý vystupuje ako normálny zákazník. Cieľ mystery shoppingu: zvýšiť tržby prostredníctvom zlepšenia zákazníckej orientácie organizácie, odhaliť chyby a nedostatky prevádzok, keďže majitelia a manažéri nemôžu byť všade a nemôžu postrehnúť všetky aspekty poskytovania služieb v ich zariadení, zvýšiť lojalitu zákazníkov. Kurz Vám poskytne praktické odpovede na otázky: • Zdá sa Vám, že konkurencia je lepšia a Vy neviete odhaliť v čom to je ? • Chcete si udržať svoju pozíciu na trhu ? • Chcete získať nových zákazníkov ? • Neviete si vysvetli prečo Vám odchádzajú stáli zákazníci ku konkurencii ? • Chcete zvýšiť efektivitu práce ? • Ste presvedčený, že len cena je rozhodujúcim faktorom podnikania ? • Podľa Vás ste už vyčerpali všetky možnosti a predsa to nejde tak, ako kedysi ?

Obsah kurzu

  • správanie sa predávajúceho a jeho osobnostný profil
  • obchodnícke zručnosti a etika obchodného jednania
  • vizuál predávajúceho
  • znalosť produktov / služieb
  • odborné znalosti a profesionálne správanie v teréne
  • predajné postupy / predajné procesy
  • kvalita zákazníckeho servisu
  • priestorové usporiadanie predajne (exteriér, interiér)
  • vizuál  predajne (pobočky)
  • celková atmosféra
     
  • zamestnanci / tím / manažment
  • otázky, ktoré kladie predajca za účelom splnenia požiadaviek zákazníka
  • druhy predvedených výrobkov
  • predajné argumenty predajcu / práca s námietkami
  • orientácia predajcu v odbore a mieru znalostí o produktoch
  • čistota predajne a príslušenstva
  • rýchlosť a úroveň služieb
  • dodržiavanie noriem spoločnosti vo vzťahu k službám, prezentácia

 

  • definovanie problémov a spoločná príprava projektu tajných návštev
  • školenie mystery shopperov
  • príprava časového harmonogramu mystery návštev
  • realizácia mystery shoppingu
  • priebežný zber a  štatistické vyhodnotenie získaných údajov
  • prezentácia výsledkov
  • návrh opatrení
  • preverenie účinnosti opatrení

Záver - Voľná diskusia - Podpora - Networking

Cieľová skupina

začiatočník
Hodnotenie




Organizátor