Detail kurzu
Vedenie ľudí INAK * nadšenie * motivácia * koučovací prístup - špeciálny výcvik profesionálneho manažéra (8 DNÍ) aj ON-LINE
Espiral, s.r.o.
Popis kurzu
TOP tréning Vedenie ľudí INAK * nadšenie * motivácia * koučovací
prístup, povedieme inak, ako bežne poznáte!
Trénovaním cez zážitok, prostredníctvom zážitkovej pedagogiky, dôjde k overeniu a osvojeniu si funkčných postupov moderného lídershipu, priamo v praxi.
Rozsah:
- 9:00 – 16:30 (17:00) hod (8 dní: 2+2+2+2dni)
- 8 os. v tréningu maximálne
Miesto konania:
- Tréningová miestnosť spol. Espiral, Priemyselná 8, 3. poschodie, Bratislava
O čo tu pôjde?
Dovoľte nám ponúknuť Vám, vysoko intenzívny 8-dňový rozvojový program, realizovaný zážitkovou interaktívnou formou, využívaním rozvojových hier a účinných koučovacích techník.
Vrátane študijných individuálnych zadaní, medzi jednotlivými stretnutiami, ide o 2-mesačný, doslova „NADUPANÝ“ TRÉNING mäkkých a PC zručností v rozšírenej forme, zostavený na základe osvedčených skúseností, pre moderne zmýšľajúceho manažéra a rešpektovaného lídra, s využiteľnosťou nie len v pracovnej oblasti.
Medzi jednotlivými stretnutiami, pracujeme na individuálnych zadaniach, sú skvelým spôsobom osvojovania si naučeného, vytvárania trvalých návykov.
CIEĽ:
- Doplnenie a zdokonalenie manažérskych nástrojov, získanie stability a načerpanie ideálneho pracovného elánu a efektívneho výkonu
- Eliminovanie stresu, ktorého zdrojom býva i ľudské nedorozumenie, z dôvodov nepôsobivej komunikácie, neschopnosti aktívne počúvať, či vystupovať zdravo asertívne, rovnako tak prokrastinácia a neefektívne využívanie svojho času
- Zdokonalenie a rozvinutie riadiacich, motivátorských, komunikačných, prezentačných schopností a zručností, negociácia (schopnosť rokovať win:win) a účinné riadenie konfliktov
- Poznanie svojej hodnoty – skutočnej identity lídra, budovanie dobrej atmosféry na pracovisku
- Uplatňovanie vhodných vodcovských štýlov, situačné štýly riadenia
Súčasťou tréningu, je mnoho,
rokmi overených poznatkov, psychologických dotazníkov, na zlepšenie sebapoznania,
interaktívnych diskusií, aktivít a rozvojových aktivít, kde si naučené veci
precvičíte a zažijete priamo u seba.
- Modul zameraný na koučovanie, Vás pripraví na efektívne vedenie partnerských rozhovorov, podporu tvorivej atmosféry v tíme, pre dosahovanie vysokého výkonu.
Tréningom sa zameriame na rozvoj a prehĺbenie vedomostí, zručnosti a praktický tréning inšpiratívneho lídra
Forma vzdelávania:
- Tréningy s krátkymi vzdelávacími blokmi a precvičovaním konkrétnej zručnosti, s reflexiou využiteľnosti do praxe
- Minimum teórie, maximum učenia trénovaním
- Funkčné stratégie, príklady z praxe: demo ukážky techník a stratégií, s následným trénovaním účastníkov
- Kombinácia klasickej výučbu (znalosti) s praktickým nácvikom koučovania a sebakoučovania
- Koučovací prístup, koučing, techniky NLP metódy
- Prvky zážitkovej pedagogiky
- Individuálne trénovanie naučeného v praxi a (samo)štúdium medzi jednotlivými tréningmi
Napísali o nás: https://www.espiral.sk/napisali-o-nas-2/
Napíšte nám a povedzte o svojich požiadavkách: erika.feketova@espiral.sk
Obsah kurzu
Zážitkovou pedagogickou Vás prevedieme témami, s trvalým efektom pozitívnej zmeny:
Efektívna komunikácia pokročilo (verbálna a neverbálna) a aktívne počúvanie, správne kladenie správnych otázok – v pracovných i osobných vzťahoch, eliminácia nedorozumení- Nácvik aktívneho počúvania
- Koncept nenásilnej komunikácie, ako dôležitej súčasti zrelých rozhodnutí, sebamotivácie a formy empatie človeka k sebe samému a svojmu okoliu
Alchýmia v pôsobivej, partnerskej komunikácii
Budovanie experta v sebapoznaní, poznaní ľudí okolo seba, porozumení osobnosti - Typológia osobnosti pokročilo a riadenie talentov
Ako v minimálnom čase vhodne odpovedať, predstaviť svoj zámer, požiadavku, stanovisko či cieľ, v súvislosti s typom „poslucháča“?
Ako maximalizovať vplyv svojich vyjadrení?
Ako zvýšiť svoju schopnosť presvedčiť a originálne formulovať myšlienku v hovorenej i písomnej forme?
Poznanie, čo hrá v komunikácii skutočnú rolu a pomáha nám to ísť, svojmu komunikačnému partnerovi na ceste v ústrety
Ako nerobiť zbytočné kompromisy, či ako efektívne rokovať a vyjednávať Schopnosť prispôsobiť svoj prejav na základe rýchleho odlíšenia rôznych typov poslucháčov a pisateľov
Asertivita prepojená s empatiou, asertivita vytvárajúca skvelú komunikačnú atmosféru- Asertivita a vplyv na zdravé riskovanie, kreativitu, pre súhru v partnerstve, pre budovanie kvalitných vzťahov
- Asertivita, nie agresivita a už vôbec nie pasivita, práca s ľuďmi, nie proti nim
- Zásady a sociálne spôsobilosti asertívneho správania, schopnosť ceniť si seba a svoje práva, oceňovať druhých, schopnosť prijímať a vyjadrovať kritiku, schopnosť riadiť rozhovor
- Zvyšovanie sebaúcty a rešpektu, identifikovať svoje potreby a priania, schopnosť požiadať a dôjsť tak k naplneniu potrieb, prijatie zodpovednosti za svoje vlastné správanie, postoj k chybe
Poskytovanie účinnej spätnej väzby "ADO" - pochvala i vytýkací rozhovor
Silný rečník - TOP základy pre prezentačné zručnosti - Mediatréning
- Veľkí rečníci nás povedú
- Autenticita vyspelo, ľudskosť a profesionalita
- Komunikácia v kontexte prezentéra
- Vycibriť schopnosť rozprávať pred ľuďmi, viac si veriť, bez toho aby záležalo na type publika, na tom, či sme za stolom, či na pódiu, alebo na stretnutí známych
- Naučíme sa, ako skoncovať s katastrofickými scenármi raz a navždy, objaviť svoje triumfy a nastaviť sa na úspech
- Vedomosti a zručnosti obohatíme o tipy ako nie len PREKONAŤ trému a strach z vystupovania, či argumentácie, ale ako jej predísť a túto vedomosť aplikovať na ľubovoľné oblasti vo svojom živote, na ktorých každej osobne veľmi záleží
- Autenticky vyjadrované myšlienky, presvedčivá prezentácia idei, ako vytvoriť dobrý prvý dojem a získať si poslucháčov
- „Moja osobná značka, dôveryhodnosť“ - „Viem KTO SOM, v čom je moja hodnota a čo ponúkam; Rešpektujem seba aj druhých” - „Viem KTO je náš klient/trh a čo je moje PREČO, AKO to robím, že je môj nadriadený, kolega, klient spokojný a rozpráva o získanom úžitku ďalej„
- ÉTOS – LOGOS – PÁTOS – predvedieme si a natrénujeme tri zložky rečníckeho umenia podľa Aristotela – silný a pevný postoj, sebaistý pri sedení, hlasitosť, dynamika reči, očný kontakt
- Vnímanie svojho publika, efektívna spolupráca a diskusia s poslucháčmi
- Tréning reakcií na námietky, účinná argumentácia a vyjednávanie na úrovni
- Ako skoncovať s trémou, strachom, ktoré nás paralyzujú a ako začať obchodný rozhovor, rozhovor s nadriadeným pracovníkom, či kolegom, prípadne sa zapojiť do ľubovoľných rozhovorov, ktorým doteraz „vždy šéfovali“ výrazní extroverti
- Rýchla relaxácia mysle, svalov a ciev, pred záťažovou situáciou, ako si zabezpečiť dobrú náladu a svoju prezentáciu, rozhovor, či telefonát, si skutočne užiť
Základné princípy rozvojovej metódy NLP
- Komunikačný model NLP (neuro lingvistické programovanie) v sociálnom kontakte
- Filtre a preferenčné kanály vnímania sveta – „ako sa prejavujem a učím ja a ako moji kolegovia, partneri“, s ohľadom na osobnostný komunikačný typ a submodality (Visual, Auditory, Kinesthetic, Olfactory, Gustatory) ai - trénovanie uvedomelého
- Tvorivý prístup k životu a rozvíjanie emocionálnej inteligencie
- Poznanie stratégií úspešných
Reč tela, neverbálna komunikácia a asertívne mimoslovné správanie -
pokročilo
Základy koučingu a vedenia koučovacích rozhovorov
Koučing je pre lepšie porozumenie – mentálny tréning, koučovací prístup, v ktorom ide o partnerský a rovnocenný vzťah, založený na vzájomnej dôvere medzi koučom a koučovaným, slúžiaci na rýchlejšie a efektívnejšie dosiahnutie klientových cieľov. Ide o štruktúrovaný a špecifický rozhovor, za účelom dosiahnutia výnimočných požadovaných výsledkov, prihliadajúc na predstavy klienta a jeho jedinečnosť.
- Objektivita a stanovovanie SMART-B cieľov – ako si určiť dobrý cieľ, ktorý bude realizovateľný a pomenovať objektívnu realitu (Tvorba osobných vízií, plán cesty, realizácia)
- Efektívne uplatňovanie modelu GROW pri hľadaní možností a pomenovávaní strategických krokov, efektívne napĺňanie svojich cieľov, cieľov tímu
Self coaching, využívanie koučovacieho princípu
- Sebarozvoj sebakoučovacím prístupom – hľadanie vlastných odpovedí na otázky a témy, ktoré riešite
- Odstraňovanie vonkajších i vnútorných bariér, prekážok, ktoré Vám bránia v postupe vpred za svojimi cieľmi a predstavami
- Najlepšie riešenia sú tie Vaše – maximálne využívanie cenného potenciálu, ktorý má každý v sebe, využívať naplno a ďalej s ním pracovať
- Využívanie prevratných koučovacích techník
Time a stress management, pokročilo
- Osvojenie si poznatkov a zručností v sfére manažovania času nielen podľa základných princípov, ale aj s ohľadom na hierarchiu hodnôt, životnú a profesijnú stratégiu a priority
- Poznať a eliminovať zlodejov času, TO DO List, TO DO All
- Účinná profylaxia stresu
STOP prokrastinácie a nástup motivácie
- Ako prekonať odkladanie, ako uvoľniť motiváciu (imaginácia, dôsledkové a alternatívne myslenie), dosiahnuť spokojnosť a emočnú vyrovnanosť
- Spoznajte nástroje, ktoré u Vás či vo vašich tímoch odstránia, eliminujú nežiaduci stav, správanie a nahradia žiaducim:
- Demotivácia / Aktívna vnútorná motivácia
- Prokrastinácia / Akcieschopnosť
- Neefektivita / Efektivita a produktivita
- Bezúčelnosť, zlozvyky / Pozitívne návyky, systém
- Frustrácia / Spokojnosť
- Odpor k práci / Sebarealizácia
- Stres / Flow
- Sebadisciplína, produktivita a efektivita práce
- Ako súvisia ciele, motivácia a naše kľúčové hodnoty (Kde načerpám palivo; Ako zvýšim rýchlosť, aké sú užitočné skratky?)
Porada ako efektívny nástroj riadenia v praxi
- Profesionálne organizovanie a vedenie pracovných stretnutí, písanie zápisnice
- Najčastejšie chyby, účelné pravidlá (v zmysle správneho zadefinovania úloh a určenie ich majiteľov), podnety pre moderný „leadership“
- Nenechajme na seba hádzať opice iných, motivujme ich k zodpovednosti – jeden zo základov efektívneho leadership-u
- Voľnočasové aktivity – zdroje radosti a šťastia
- Pyramída hodnôt, Disneyho model, a iné
Líder, pozná svojich ľudí a
efektívne buduje svoj tím
- Dotazník
9-tich tímových rolí podľa Mereditha Belbina
- Prednáška a diskusia k rozdielom, prínosu rolí aj ich
vzájomným konfliktom a nedorozumeniam
- Dotazník pre rozpoznanie seba a výklad výstupu - v závere otestovania a vysvetlenia výsledkov, pre uvedomenie ako sa koho role v tíme prejavujú, bude aplikovaná tímová hra - Einsteinova skupinová hádanka
- Úroveň tímovej spolupráce je významným kritériom, ktoré prispieva k efektivite pracovnej skupiny. Práve vhodné a rovnomerné zastúpenie tímových rolí, môže viesť ku kvalitným výsledkom práce tímu. Dôležité je uvedomovať si nielen silné, ale aj slabé preferencie (stránky) a vlastnosti členov skupiny – úspešný líder
- Ako zložiť najefektívnejší tím a vyťažiť z ľudí maximum, kedy vybudovať a kedy nakúpiť, aké úlohy dávať ktorým roliam
Motivácia vs. demotivácia spolupracovníkov
Manažment zmeny - podpora pri zmene
Moderný leadership – leadri, ktorí menili svet nás povedú
- Budovanie happy team-u, motivácia členov tímu
- Ako zabezpečiť a udržať dobrú atmosféru na pracovisku
- Kroky pri vedení ľudí, ktorým je lepšie sa vyhýbať a čo podporiť, aby sme sa stali vplyvnými vodcami
- Podľa neuro-vedeckého modelu SCARF si pripomenieme situácie a skúsenosti z minulosti, predstavíme si stratégie zmeny
- Kľúčový vplyv základných potrieb a ich naplnenie na motiváciu zamestnanca, z pohľadu Maslowovej pyramídy hodnôt - pracovná spokojnosť stúpa na základe pozitívnych stimulácii z pracoviska a pracovného procesu
Výberové konania, nábory, obdobie adaptácie pracovníka
- Príprava adaptačných a hodnotiacich plánov, priebeh hodnotiacich pohovorov, hodnotenie pracovných výkonov, prepúšťanie zamestnancov, Outplacement
Situačný model vodcovstva
Líder pozná seba a svoj štýl, efektívne využíva koučovací prístup a vedie svoje tímy k samostatnosti
- Spoznáte svoj preferovaný štýl vedenia, dozviete sa, kedy je ktorý štýl najefektívnejší, na aké typy pracovníkov zaberá, a ktorých daný štýl už brzdí, či zastrašuje...ako situačne upraviť štýl vedenia, aby sme u svojich ľudí uvoľnili maximálny potenciál a umožnili im tak zažívať motiváciu a úspech
- Prvý dojem a imidž
- Rozdiely v správaní v spoločnosti a v práci
- Vzdanie úcty a prednostné poradia
- Pozdrav, privítanie, predstavovanie
- Tykanie a vykanie, oslovovanie, rozdiel slečna/pani
- Podávanie rúk, bozky
- Správne dohodnutie pracovného stretnutia, zasadací poriadok
- Občerstvenie pre návštevy (zásady a pravidlá stolovania)
- Biznis formálne a neformálne oblečenie, doplnky, vhodnosť farieb a farebná typológia, módne trendy, vôňa, úprava tváre a vlasov
- Pozvánky – ako ich písať a čítať
- Vizitky a práca s nimi
- Pracovné a spoločenské udalosti
- Dary a špeciálne príležitosti
Profesionálna telefonická komunikácia
- Tvorba a štruktúra účinnej správy, tón a tempo reči
- Techniky účinného telefonovania (podávanie informácií, zisťovanie potrieb, riešenie konfliktov, zaujatie a získanie pre spoluprácu)
- Záver telefonického rozhovoru a vyhodnotenie telefonátu
Profesionálna E-mailová komunikácia – ako zaujať a získať druhú stranu pre spoluprácu
- Etiketa a netiketa v E-mailovej komunikácii, účinné pravidlá
- Pozitívny vplyv e-mailov v procese rozhodovania v tímoch, zvýšenie efektivity komunikácie a účinnosti práce (eliminácia ping-pong efektu)
- Riadenie informačného toku v spoločnosti – voľba vhodných komunikačných kanálov, ako i voľba správneho publika a vhodného načasovania – nastavenie komunikačných kanálov, procesov
Efektívne organizovanie – Top tipy pre profesionálny chod svojej
kancelárie, či v spolupráci so svojou asistentkou
- Komplexnosť spravovania agendy, vedúcej ku vzájomnej, spokojnej spolupráci manažéra s asistentkou i s celým vedením spoločnosti
Špeciálne hry, cvičenia, úlohy:
- uvoľnia atmosféru, roztopia lady – rozpohybujú energiu v účastníkoch
- posilnia schopnosť prirodzenej empatie, tolerancie, verbálnej i neverbálnej komunikácie
- posilnia vzájomnú úctu, podporu, dôveru a sebadôveru
- ponúknu priestor na riešenie úloh, problémov, spoluprácu, zvládnuť telesnú prítomnosť
- budú slúžiť pre porozumenie užitočnosti a upevnenie tímového ducha, budovanie dobrej atmosféry a proaktivity na pracovisku
V tíme (malých, náhodne vybudovaných skupinkách) sa rozdelia úlohy, účastníci si naplánujú stratégie, vymieňajú informácie a popri tom sa skutočne dobre bavia. Práve vtedy prichádza k uvedomeniu mnohého, rozvoju a upevneniu určitých zručností, ale i kompetencií. Po zrealizovaní úlohy a následnej diskusii, kedy prepojíme celú úlohu-hru s realitou v praxi, je priestor na hľadanie a prepájanie spoločných paralel.
Analýza aktivít zameraná napr. na:
- Kreativitu, inovatívny proces, presadenie inovatívnych nápadov
- Ambície, orientáciu na cieľ
- Riešenie tvorivých napätí v tíme
- Tímové role
Výstupy a hodnotenia zo strany ľudí, s ohľadom na:
- Informáciu
- Emóciu – zážitok
- Myšlienku – nápady
- Konanie – praktické využitie zisteného v praxi
Cena v sebe zahŕňa:
- Lektorov
- Študijné materiály, podklady pre ďalší individuálny rozvoj
- Občerstvenie, pitný režim, teplý obed
- Certifikát – osvedčenie o absolvovanom kurze
Cieľová skupina
Existujúci a budúci:
- Riaditelia
- Manažéri
- Tím lídri
- Kouči
- Všeobecne ľudia v riadení
- Milovníci osobnostného rozvoja cez aktívne zapájanie sa, zážitok
Cena tréningu pre Individuálny prístup: One to One prístup: 880,-€/1os/1 deň
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality