Detail kurzu

Semestrálny kurz: Štatistická analýza dát v praxi - od pojmov k interpretácii výsledkov

ACREA SR, spol. s r.o.

Popis kurzu

Poskytnúť prístupnou formou znalosť štatistiky a analýzy dát a osvojenie si metód jednorozmernej a viacrozmernej štatistiky. Dôraz vo výuky je kladený na pochopenie významu štatistických metód a pojmov, na riešenie praktických štatistických úloh a na správnu interpretáciu výsledkov.

Obsah kurzu

Program kurzu:

  1. Základné pojmy štatistickej analýzy dát
  • definícia a rozbor štatistických pojmov, typy štatistických analýz, inferencie, exploračné techniky
  1. Popisné štatistiky
  • popis štatistických dát (tabuľkové, grafické znázornenie) – ako vytvárať štatistické tabuľky a grafy
  1. Meranie úrovne a heterogenity dát
  • momentové a kvantilové miery: priemery, mediány, kvartily, decily, rozptyl, meranie vnútornej heterogenity súboru
  • grafy rozptýlenia dát (box-ploty) a grafy rozptylu
  • konfidenčné intervaly
  1. Testovanie hypotéz a intervaly spoľahlivosti
  • neurčitosť v dátach – rozhodovanie za neurčitosti, štatistické hypotézy, ich prijímanie a zamietanie
  1. Testy hypotéz o priemeroch (t-testy)
  2. Analýza priemerov v skupinách
  • jednoduchá analýza rozptylu, porovnanie skupinových priemerov a rozptylov, spájanie skupín z rovnakou úrovňou vlastností, apriorná komparácia (kontrasty), aposteriorné zoskupovanie podľa jednej a viac premenných (postupné vyhľadávanie interakcií na stromoch)
  • viacfaktorová analýza rozptylu
  1. Korelačná analýza
  • lineárna korelácia, práca s korelačnou maticou, vlastnosti korelačných mier
  • parciálna korelácia, reťazenie vplyvov, spoločná príčina dvoch vlastností (nepravá korelácie)
  • korelačné grafy
  • korelácia a kauzalita
  1. Regresná analýza
  • lineárna regresná analýza, interpretácia regresnej priamky, popis, vysvetlenie a predikcia
  • nelineárne vzťahy
  • viacnásobná regresná analýza; metódy výberu regresorov v rovnici; určenie kvality modelu regresného vzťahu
  1. Faktorová analýza
  • latentní vlastnosti a ich indikátory, faktory ovplyvňujúce korelačnú matici, faktorové riešenie, rotácia, zobrazení faktorov, interpretácie, uloženie a analýza faktorov
  1. Viacrozmerné škály (percepčné mapy a zobrazenie vzťahov)
  • analýza profilov – vzťahová mapa, percepčné mapy a vnímanie značiek, segmentácie vo vzťahovom poli
  1. Zoskupovacie metódy, segmentácie a vytváranie typológií
  • zoskupovanie prípadov z hľadiska dátového profilu, typ a typológia, segmenty trhu, analýza a interpretácie ty­pov.
  1. Obsah kurzu môže byť modifikovaný na základe potrieb a prianí poslucháčov alebo podľa úrovne znalostí.

Cieľová skupina

Odborným pracovníkom, ktorí používajú analytické výstupy, realizujú štatistické analýzy dát alebo tieto problematiky vyučujú. V dvadsaťročnej praxi tohto kurzu boli jeho účastníci predovšetkým marketingoví špecialisti, vysokoškolskí učitelia a vedeckí pracovníci, lekári, odborníci, ktorí využívajú či realizujú výskumy, pracujú v odbore kontroly a riadenia kvality, personalisti, analytici v štátnej správe, v ekonomickej oblasti a v oboroch využívajúcich komplexné prístupy k dátam.

Poznámka k cene

Cena je určená pre komerčnú sféru. Pre štátnu správu a zdravotníctvo poskytujeme 15% zľavu, pre školstvo 20% zľavu zo základnej ceny kurzu. Pri prihlásení viac účastníkov z jednej spoločnosti na rovnaký kurz ponúkame cenové zvýhodnenie.

Hodnotenie




Organizátor