Detail kurzu
Semestrálny kurz: Štatistická analýza dát v praxi - od pojmov k interpretácii výsledkov
ACREA SR, spol. s r.o.
Popis kurzu
Poskytnúť prístupnou formou znalosť štatistiky a analýzy dát a osvojenie si metód jednorozmernej a viacrozmernej štatistiky. Dôraz vo výuky je kladený na pochopenie významu štatistických metód a pojmov, na riešenie praktických štatistických úloh a na správnu interpretáciu výsledkov.
Obsah kurzu
Program kurzu:
- Základné pojmy štatistickej analýzy dát
- definícia a rozbor štatistických pojmov, typy štatistických analýz, inferencie, exploračné techniky
- Popisné štatistiky
- popis štatistických dát (tabuľkové, grafické znázornenie) – ako vytvárať štatistické tabuľky a grafy
- Meranie úrovne a heterogenity dát
- momentové a kvantilové miery: priemery, mediány, kvartily, decily, rozptyl, meranie vnútornej heterogenity súboru
- grafy rozptýlenia dát (box-ploty) a grafy rozptylu
- konfidenčné intervaly
- Testovanie hypotéz a intervaly spoľahlivosti
- neurčitosť v dátach – rozhodovanie za neurčitosti, štatistické hypotézy, ich prijímanie a zamietanie
- Testy hypotéz o priemeroch (t-testy)
- Analýza priemerov v skupinách
- jednoduchá analýza rozptylu, porovnanie skupinových priemerov a rozptylov, spájanie skupín z rovnakou úrovňou vlastností, apriorná komparácia (kontrasty), aposteriorné zoskupovanie podľa jednej a viac premenných (postupné vyhľadávanie interakcií na stromoch)
- viacfaktorová analýza rozptylu
- Korelačná analýza
- lineárna korelácia, práca s korelačnou maticou, vlastnosti korelačných mier
- parciálna korelácia, reťazenie vplyvov, spoločná príčina dvoch vlastností (nepravá korelácie)
- korelačné grafy
- korelácia a kauzalita
- Regresná analýza
- lineárna regresná analýza, interpretácia regresnej priamky, popis, vysvetlenie a predikcia
- nelineárne vzťahy
- viacnásobná regresná analýza; metódy výberu regresorov v rovnici; určenie kvality modelu regresného vzťahu
- Faktorová analýza
- latentní vlastnosti a ich indikátory, faktory ovplyvňujúce korelačnú matici, faktorové riešenie, rotácia, zobrazení faktorov, interpretácie, uloženie a analýza faktorov
- Viacrozmerné škály (percepčné mapy a zobrazenie vzťahov)
- analýza profilov – vzťahová mapa, percepčné mapy a vnímanie značiek, segmentácie vo vzťahovom poli
- Zoskupovacie metódy, segmentácie a vytváranie typológií
- zoskupovanie prípadov z hľadiska dátového profilu, typ a typológia, segmenty trhu, analýza a interpretácie typov.
- Obsah kurzu môže byť modifikovaný na základe potrieb a prianí poslucháčov alebo podľa úrovne znalostí.
Cieľová skupina
Odborným pracovníkom, ktorí používajú analytické výstupy, realizujú štatistické analýzy dát alebo tieto problematiky vyučujú. V dvadsaťročnej praxi tohto kurzu boli jeho účastníci predovšetkým marketingoví špecialisti, vysokoškolskí učitelia a vedeckí pracovníci, lekári, odborníci, ktorí využívajú či realizujú výskumy, pracujú v odbore kontroly a riadenia kvality, personalisti, analytici v štátnej správe, v ekonomickej oblasti a v oboroch využívajúcich komplexné prístupy k dátam.
Cena je určená pre komerčnú sféru. Pre štátnu správu a zdravotníctvo poskytujeme 15% zľavu, pre školstvo 20% zľavu zo základnej ceny kurzu. Pri prihlásení viac účastníkov z jednej spoločnosti na rovnaký kurz ponúkame cenové zvýhodnenie.
Hodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality