Programovanie v SWIFTe pre iOS I. - tvorba aplikácií pre iPhone a iPad

Prišli ste neskoro, tento kurz je neaktuálny.

Prejsť na zoznam:

Popis kurzu

Počítačový kurz Swift alebo programovanie pre iOS I. – tvorba aplikácií pre iPhone a iPad je určený pre začínajúcich programátorov, vývojárov alebo pre záujemcov, ktorí sa chcú začať profesionálne venovať vývoju a tvorbe aplikácií práve pre túto populárnu platformu. Tento kurz je určený pre úplných začiatočníkov v tejto oblasti, to znamená že sa neočakávajú žiadne znalosti ani vedomosti z programovania, ale od účastníka sa očakávajú znalosti operačného systému OS X, keďže aplikácie pre iPhone a iPad sa programujú výhradne z počítačov výhradne z počítačov od firmy Apple. Výhodou je aj znalosť akéhokoľvek programovacieho jazyka na úrovni začiatočníka. Jazyk Swift je na rozdiel od objektového C oveľa jednoduchší a spoločnosť Apple jeho uvoľnením potešila množstvo nových záujemcov o programovanie aplikácií práve pre Apple zariadenia.

Nie je nič jednoduchšie ako začať vo Swifte programovať, keďže sa jedná o veľmi prehľadný programovací jazyk a v kombinácii s vývojovým prostredím XCode môžete začať tvoriť aplikácie už dnes. Kurz Swift je veľmi praktický a každý účastník si odnesie základné a stredne pokročilé vedomosti dôležité pre štart každého iOS programátora. Na kurze si spravíte množstvo aplikácií a záverečná hotová aplikácia bude najžiadanejší iOS produkt: záložková aplikácia, ktorá bude obsahovať informácie o firme, alebo produkte.
Na tomto kurze sa taktiež dozviete a naučíte ako sa aplikácie ukladajú do obchodu, koľko stojí licencia na vyvíjanie aplikácií, čo musí vedieť developer a ako sa na aplikáciách dá zarobiť. Lektor kurzu je dlhoročný pedagóg a programátor nie len na iOS platformu ale aj Android, autor množstva aplikácií. Lektor kurzu je zároveň autorom našej iOS aplikácie, ktorej zdrojové kódy Vám po kurze budú k dispozícii bezplatne aby ste podobné aplikácie vedeli bez problémov tvoriť aj sami. Kurz je od septembra 2016 vo „verzii 3.0“ pričom prešiel kompletnou zmenou učebnej osnovy a príkladov z pôvodnej objektovej verzie na jazyk SWIFT a taktiež sme pre Vás našli nového – ešte lepšieho lektora.

Cieľová skupina

začiatočník

Obsahová náplň

Predstavenie iOS a OS X

  • rozdiely
  • história
  • systém OS X a jeho hlavné črty
  • natívny vývoj aplikácii a potreba Apple počítačov
  • vývoj aplikácii bez potreby Apple počítačov (Intel XDK)
  • rozdiely medzi aplikáciami pre iOS a Android
  • základné kamene operačných systémov OS X a iOS a Objective-C a NEXT

Programovanie pre iOS

  • zariadenia, pre ktoré programujeme aplikácie
  • typy aplikácií a šírka frameworku
    • „záložkové“ aplikácie
    • dátové aplikácie a utility
    • iCommerce aplikácie
    • hry
    • ostatné
  • prostredie Xcode
  • simulátor
  • simulácia aplikácie na konkrétom zariadení
  • developerské alebo vývojové zariadenie a licencia

Programovacie a vývojové prostredie Xcode 6

  • inštalácia
  • verzie a aktualizácie
  • základný popis vývojového prostredia
    • prvé spustenie
    • grafické rozhranie
    • popis základných nástrojov, ktoré budeme používať

Prvá aplikácia a čo je to storyboard

  • vytvorenie nového projektu
  • uloženie projektu
  • výber verzie iOS, pre ktoré programujem
  • návrh projektu – nápad, proces a plánovanie
  • návrh aplikácie „na papier“
  • tvorba prvej jednoduchej aplikácie
  • spustenie cez simulátor

Základné ovládacie prvky využívané v aplikáciách – UI elementy

  • kde sa nachádzajú ovládacie prvky
  • ako ich vkladať do aplikácie
  • storyboard
  • texty
  • tlačidlá
  • label a textfield
  • tableview
  • listview
  • ostatné …
  • úprava základných vlastností
  • odstraňovanie objektov

Ako funguje vývoj aplikácie a kedy sa programuje

  • čo je to UI
  • existuje aplikácia bez programovania
  • programovacie jazyky SWIFT a Objective C
  • rozdiel medzi procedurálnym a objektovým programovaním

Programovací jazyk SWIFT a Playground

  • kde je priestor na programovanie v Xcode
  • využívanie „ihriska“ a prvé príkazy
  • základné konštrukcie programovacieho jazyka
    • syntax jazyka
    • ako sa v SWIFTE programuje
    • premenné
    • dátové typy
    • práca s premennými a základné operácie
    • polia
    • cyklus for
    • cyklus while
    • podmienky v SWIFTE
    • podmienka IF a SWITCH
    • operandy a rozhodovacie znaky
    • funkcie
    • objekt a metódy

Praktické cvičenia a programovanie

Tvorba jednoduchých príkladov

Deň 2.

Prvá aplikácia v Xcode a prechod z ihriska do projektu: Aplikácia na evidenciu záznamov (poznámky, úlohy, výdavky …)

  • aplikácia vychádzajúca z Master Detail
  • tvorba nového projektu
  • Master-View-Controller – štruktúra aplikácie
  • ikona aplikácie
  • dovzdávanie dát medzi obrazovkami
  • riadenie obrazoviek
  • názov aplikácie
  • návrh aplikácie
  • tvorba potrebných UI komponentov
  • dokončenie aplikácie z pohľadu vzhľadu
  • programovanie logiky v SWIFTE
  • dokončenie aplikácie
  • debugovanie aplikácie a kedy debugovat
  • simulácie chýb, hľadanie a odstraňovanie chýb v kóde
  • spustenie aplikácie na zariadení

Autolayout a problém s rôznymi veľkosťami displejov a zariadeniami

  • aplikácia na výšku alebo na šírku
  • typy rozlíšení iPhone 4, 5, 6, 6+ a tablet
  • aplikácia na tablete, ale aj na telefóne
  • vyvíjajú sa aplikácie samostatne pre tablety alebo sa robia „spoločné“ aplikácie
  • automatické zarovnávania prvkov
  • základné princípy a demonštrácia

Vytvorenie obsahu záložkovej aplikácie – zoznam s detailom a informáciami

  • tvorba nového projektu
  • template Tabbed Application
  • názvy záložiek a príprava užívateľského rozhrania
  • definovanie si základných pojmov a vysvetlenie funkčností a princípov fungovania aplikácie
  • príprava UI
  • prenos dát zo vzdialeného servera, sťahovanie dát cez HTTP protokol
  • formát jSON a XML
  • ukážky jSON dát – kategórie kurzov na IT LEARNING stránke a zoznam IT kurzov
  • príkazy na pripájanie sa na HTTP protokol a sťahovanie jSON dát
  • synchrónny a asynchrónny prenos
  • parsovanie jSON dát
  • opensource knižnica SwiftyJson
  • tvorba objektu s dátami
  • plnenie dát do zoznamu na obrazovke
  • tvorba detailu položky

Vytvorenie ďalších záložiek

  • záložka „o firme“ – obrázok a statické texty
  • záložka s mapou a poloha firmy na mape
  • tlačidlo na „osvieženie dát“

Život aplikácie a distribúcia

  • ako sa aplikácia ukladá
  • testflight alebo ako spustiť aplikáciu bez zdieľania v obchode
  • registrácia a poplatky
  • nahrávanie aplikácie do AppStore (iTunes connect)
  • schvaľovací proces
  • záverečný proces Review a mazanie aplikácie
  • spoplatnenie aplikácie

Záverečná diskusia a rady

  • kde hľadať ďalšie informácie a ako sa ďalej vzdelávať
  • iOS Human Interface Guidelines alebo ako Apple prikazuje tvoriť aplikácie
  • aké aplikácie môžete tvoriť a aké sa neodporúčajú
  • otázky účastníkov kurzu
  • odporúčaná literatúra a zdroje

Kontakt a miesto konania

Kontaktné údaje
Iveta Horná
tel: +421 2/502 344 03
mobil: +421 911 233 369
e-mail: info@itlearning.sk

Adresa
Kominárska 2,4, 83104 Bratislava

O organizátorovi

Kontaktné údaje
tel: +421 2/492 030 80
mobil: +421 911 233 369
email: info@itlearning.sk
web: www.itlearning.sk

Adresa
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Kominárska 2,4, Bratislava Zobraziť na mape