Detail kurzu
BRATISLAVA - Sociálne zručnosti a komunikácia v náročných situáciách pre vrchné a staničné sestry
OTIDEA s.r.o.
Popis kurzu
Osvojiť si hlavné sociálne zručnosti potrebné pre úspešné zvládnutie náročných situácií v nemocničnom prostredí v interakcii s kolegami a pacientmi. Oboznámiť sa so základnou osobnostnou typológiou 4 farebných typov a porozumieť ako jednotlivé typy ľudí reagujú v záťaži a ako s nimi vtedy komunikovať. Získať tipy ako podporiť pozitívnu atmosféru a tímovosť na pracovisku.
Obsah kurzu
- Osobnostná typológia 4 farebných typov a ako ich v praxi rozpoznávame
- Aké sú najčastejšie prejavy správania jednotlivých osobnostných typov v záťaži ako na ne vhodne reagovať
- Sociálne zručnosti a ich efektívne využívanie v situáciách – aktívne počúvanie, kladenie otázok, empatia, smerovanie rozhovoru, sumarizácia
- Efektívna a zrozumiteľná komunikácia vo vzťahu ku pacientom a kolegom, Najčastejšie bariéry v komunikácii alebo prečo sa niekedy nepochopíme?
- Konštruktívna spätná väzba vs. kritika a jej dôsledky
- Ako predísť nekonštruktívnemu konfliktu
- Stereotypy vo vnímaní a negatívne postoje vo vzťahu ku komunikačnému partnerovi, ako ovplyvňujú komunikáciu, vzájomný vzťah a výsledok
- Tímová spolupráca, jej princípy a dynamika – tímovosť ako základ pre dosahovanie spoločných cieľov
- Praktické tipy v konkrétnych náročných situáciách z nemocničnej praxe
Cieľová skupina
Kurz určený pre zdravotné sestry a všetkých, ktorí majú záujem o sociálne zručnosti a komunikácia v náročných situáciách v zdravotníctve.
Certifikát
Potvrdenie účasti na seminári
Hodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality