Mediácia v manažérskej praxi

Základné info
Prihlásiť sa na kurz

Popis kurzu

Súčasťou práce každého manažéra je vytváranie pozitívnej klímy v tíme – ako predpokladu motivácie a očakávanej výkonnosti zamestnancov. Čo však robiť v situácii, keď vznikne závažné napätie medzi dvoma alebo viacerými spolupracovníkmi? Ako riešiť spory v rámci tímu, či medzi tímami? Tréning MANAŽÉR AKO MEDIÁTOR dáva nahliadnuť do potrebných zručností, ktoré môžu pomôcť urovnať spory so zachovaním dôstojnosti a výkonnosti každej zo zúčastnených strán – bez účasti externého mediátora či súdu. V konkrétnej situácii to znamená, že strany v spore nekomunikujú priamo, ale opakovane využívajú komunikáciu cez nestrannú osobu – mediátora. Takéto kroky vytvárajú komunikačný medzistupeň a uľahčujúci cesty k hľadaniu najvhodnejšieho riešenia.

Účastníci budú v závere:

  • Poznať význam a úlohu mediátora v tíme
  • Mať zručnosti z oblasti mediácie a vedenia mediačných rozhovorov
  • Vedieť včas rozpoznať a riešiť napätie medzi zamestnancami, či tímami, so zachovaním vnútornej integrity podniku

Cieľová skupina

zamestnanci a manažéri firiem, do ktorých kompetencie patrí aj riešenie napätia či sporov medzi zamestnancami alebo tímami v organizácii

Obsahová náplň

Program pozostáva zo 4 ucelených blokov, ktoré na seba vzájomne nadväzujú a špirálovite posúvajú zručnosti účastníkov smerom k efektívnej manažérskej práci:

1 MEDIÁTOR, MEDIÁCIA A JEJ VÝZNAM VO VEDENÍ ĽUDÍ 2 VEDENIE MEDIAČNÉHO ROZHOVORU 3 PRAVIDLÁ A ETIKA V MEDIÁCII 4 MODELOVÉ SITUÁCIE – TRÉNING MEDIAČNÝCH ROZHOVOROV

MEDIÁTOR, MEDIÁCIA A JEJ VÝZNAM VO VEDENÍ ĽUDÍ

  • Riadenie a vedenie – kde je mediácia?
  • Čo mediácia je a čo nie

    o negociácia/facilitácia/mediácia

    o head line mediácie: Čo – Prečo – Ako – Chcieť

  • Predpoklady dobrého mediátora

    o poznanie vlastnej osobnosti

    o sebadôvera a sebahodnota

    o poznanie silných stránok a rezerv (autodiagnostika prostredníctvom dotazníka)

    o práca s emóciami

  • Identifikácia tímových situácií vyžadujúcich mediáciu

VEDENIE MEDIAČNÉHO ROZHOVORU

  • Mediačný rozhovor ako cesta k lepšej výkonnosti
  • Riešenie konfliktu verzus mediácia
  • Kladenie otázok a počúvanie
  • Fázy mediačného rozhovoru
  • Verbálne a neverbálne signály a ich vyhodnocovanie
  • Vedenie mediácie – ako na to?

    o Výukový videofilm

  • Ako sa pripraviť na mediačný rozhovor
  • Záver mediačného rozhovoru – dohoda a stanovovanie cieľov

PRAVIDLÁ A ETIKA V MEDIÁCII

  • Etický kódex interného mediátora
  • Ťažké situácie pri mediácii

    o Kedy mediáciu prerušiť, ukončiť či delegovať na vyššiu autoritu/externého mediátora/súd

MODELOVÉ SITUÁCIE – TRÉNING MEDIAČNÝCH ROZHOVOROV

  • Tréning mediačných rozhovorov

    o modelové situácie účastníkov z praxe

    o tréning mediačného rozhovoru

    o video nahrávky a spätná väzba

PLÁN OSOBNÉHO ROZVOJA S ORIENTÁCIOU NA ROLU MEDIÁTORA

Interaktívny tréning v kombinácii s metódou workshopu. Program je postavený tak, aby každá téma a každý princíp, ktorým sa zoberáme, našiel svoj ekvivalent v praktickej rovine.

Lektor:
Skúsená dynamická lektorka so psychologickým vzdelaním a vynikajúcimi výsledkami v tréningoch pre stredný a vyšší manažment zameraných na komunikáciu, telekomunikáciu, riadenie a vedenie ľudí, prezentáciu a lektorské zručnosti.

Typ a platnosť osvedčenia:
osvedčenie o absolvovaní

Termíny kurzov

Otvára sa podľa záujmu.

Kurz na mieru (vnútrofiremný kurz)

Kurz je možné organizovať aj pre uzavreté skupiny kde obsah, termín a miesto sa dohodne podľa požiadaviek zákazníka.

Cena bude vypočítaná na základe presnej špecifikácie objednávateľa.

Odporúčaný rozsah kurzu: 16 hodín

Kontakt a miesto konania

Kontaktné údaje
Mgr. Ina Matiašková
tel: +421 905 325 514
mobil: +421 905 325 514
e-mail: treningy@tcg.sk

Adresa
Svetlá 10, 811 02 Bratislava

O organizátorovi

Kontaktné údaje
tel: +421 915 725 884
mobil: +421 915 725 884
email: treningy@tcg.sk
web: www.tcg.sk/index.php?lang=sk

Adresa
TOP CONSULT GROUP, s.r.o. & VKC INTENZÍVA s.r.o.
Svetlá 10, Bratislava 1 Zobraziť na mape