Detail kurzu
Pokročilé SEO - optimalizácia pre vyhľadávače II.
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
Kurz Pokročilé SEO je určený predovšetkým pre správcov a majiteľov väčších webstránok alebo SEO konzultantov, ktorí už s optimalizáciou stránok majú aspoň základné skúsenosti. Dôraz sa kladie predovšetkým na praktické SEO problémy, ale zároveň sa kurz snaží účastníkov oboznámiť aj s teoretickými základmi príbuzných odvetví, a to s použiteľnosťou a prístupnosťou webstránok. Nemalá časť kurzu je venovaná riešeniu konkrétnych problémov webových stránok účastníkov – Workshop.
Obsah kurzu
SEO vo všeobecnosti- Definícia SEO – optimalizácia pre vyhľadávače vs. optimalizácia pre hľadajúcich ľudí, ciele SEO
- SEO v celkovom marketingu firmy – SEO vs. PPC, SEO plán, prieskum dopytu vo vyhľadávačoch, medzera na trhu, analýza konkurencie, počítanie ROI, in-house SEO vs. outsourcing
- Kľúčové slová – nájdenie kľúčových slov, rozbor kľúčových slov, testovanie vopred pomocou Google AdWords, testovanie počas optimalizácie
- URL – kanonické URL, SEF URL, zmena URL, štruktúra URL, najčastejšie chyby
- Title – tvorba title-ov na základe rozboru kľúčových slov
- Meta značky – meta description vs. časť textu z obsahu (tzv. snippet) vs. iné zdroje popisov, meta robots a hodnoty noindex, nofollow, nocache, noodp, noydir a ďalšie
- Nadpisy – dôležitosť header tagov, H1 vs. title, nie spam, čo je a čo nie je nadpisom, ako riešiť obrázkové nadpisy
- Obrázky a videá – alt atribút, long desc atribút, názvy súborov, okolitý text, ako zabezpečiť indexovanie, video ako nástroj k zvyšovaniu odkazového potenciálu, prepis videa, komentáre a iný obsah k videu
- Obsah – SEO copywriting, duplicity, možnosti využitia UGC
- Štruktúra – kategórie, tagy, vyhľadávanie, preodkazovanie, html mapa stránok
- SEO a prístupnosť – čo je a prečo je dôležitá, validita, prístupný JavaScript (odkazy, skrývanie textu, apod.), flash (obrázková alternatíva, html alternatíva, atď.), frame a iframe, ďalšie základy prístupnosti
- SEO a použiteľnosť – prečo je použiteľnosť dôležitá, 404 Page Not Found (vlastné chybové hlášky 404, mäkké vs. tvrdé 404-ky), výpadky servera, ďalšie vybrané pravidlá použiteľnosti
- Indexovanie – rýchlosť indexovania a reindexovania, sandbox efekt, supplemental index, deep index, sitemap.xml, meta robots vs. robots.txt
- Odkazová/Citačná analýza – určovanie dôležitosti stránok na základe faktorov ako: PageRank, TrustRank, S-Rank, WebRank, MozRank, MozTrust, apod.
- Relevantnosť stránky – priame a nepriame výhody, odhaľovanie spamu, odkazovanie smerom von, LSI a podobné algoritmy
- Tvar odkazu – riadená rôznorodosť anchor textu (taktiky na prirodzené ovplyvňovanie textu odkazu), presná fráza vs. širší kontext, alt atribút pri obrázkových odkazoch
- Umiestnenie odkazu – odhaľovanie spamu, bloková analýza, okolitý text, sitewide odkazy
- Ako ohodnotiť odkaz – ako priradiť cenu k odkazu, ako testovať výhodnosť odkazu (ROI)
- Získavanie spätných odkazov – vývoj spätných odkazov v čase a ďalšie znaky odkazového profilu, možnosti
- Registrácia do katalógov – minulosť?, výber správnych katalógov, autoritatívne a odborové katalógy na Slovensku
- Výmena odkazov – minulosť?, prirodzené recipročné odkazy, nie odkazové farmy, 3-way a X-way výmena odkazov, footer plný odkazov, ako správne vymieňať
- Kupovanie odkazov – zakázaná metóda?, kupovanie správnych odkazov, testovanie ich výhodnosti
- Linkbaiting – kde hľadať nápady, ako službu/obsah spustiť, widgetbaiting a iné možnosti zdieľania obsahu, príklady
- Social bookmarking – služby ako Vybrali.sme.sk, hodnotenie článkov, dôveryhodný používateľ
- Prirodzený linkbuilding – využitie rozboru kľúčových slov, zverejňovať know-how?, oslovovanie potencionálnych odkazovateľov (emailom, sociálnymi sieťami), diskusie (blogy, fóra), RSS
- Sociálne siete – princípy používania Twitter-a, Facebook fan stránky, Facebook skupiny, využitie pre SEO
- Analýza, kontrola a nástroje
- Google Analytics – pokročilé nastavenia, určenie efektívnych kľúčových slov, určenie ušlých príležitostí, hodnotenie úspešnosti SEO alebo iných internetových kampaní
- SEO nástroje – Google AdWords Keyword Tool vs. Wordtracker, Google toolbar vs. mozBar vs. Yahoo toolbar, Web Developer Toolbar, Majestic SEO vs. Linkscape a ďalšie
- Duplicita – riešenia vnútornej a vonkajšej duplicity
- Zrušenie alebo presun webu/stránky – 404 vs. 301 redirect
- Prepad vo výsledkoch – ako zistiť, či je to penalizácia a čo robiť
- Weby s jazykovými mutáciami – subdomény alebo adresáre?
- Taktika viacerých webov – veľké weby, minisites a microsites
- PageRank sculpting – nofollow alebo konsolidácia obsahu?
- Zákaz indexovania – rozdiely medzi nofollow, meta robots, robots.txt
- Affilliate marketing – ako spustiť affilliate s prínosom pre SEO
- Flash – SEO pre flashové stránky
- Povolené techniky skrývania textu – prístupný JavaScript, skrývanie textu pod obrázok
- Optimalizácia blogu – ako a na čom blog postaviť a ako ho propagovať
- White hat cloaking – povolené možnosti pre cloaking
- Optimalizácia iných než webových súborov – doc, pdf, xls
- Black hat a grey hat SEO – čo je spam a čo je penalizácia, keyword spamming, techniky skrývania obsahu, doorway stránky, cloaking, klamlivé presmerovanie, kradnutý obsah, komentárový spam a ďalšie
- Dôležité zdroje – slovenské, české a anglické zdroje o SEO, použiteľnosti, prístupnosti, bezpečnosti webových aplikácií a všeobecne o internetovom marketingu
- Rozbor kľúčových slov
- Najväčšie problémy webu
- Rozbor spätných odkazov konkurencie
- Návrh stratégie získavania spätných odkazov
- Voľná diskusia – otázky a odpovede
Cieľová skupina
mierne pokročilý
Hodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality