Detail kurzu
Online webinár: DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch
sféra, a.s.
Popis kurzu
Obsah kurzu
Program:
1. Určenie miesta dodania služby prepravy tovaru v závislosti od zákazníka
(preprava tovaru zo SR do členských štátov a naopak, prepravy medzi inými členskými štátmi navzájom, prepravy z členských štátov do tretích štátov a naopak, vykonané pre slovenskú firmu, pre firmu z iného členského štátu, pre firmu z tretieho štátu)
2. Miesto dodania iných služieb, ktoré nakupujú dopravcovia
(nájom návesu, oprava ťahača, mýto, nakládka, vykládka)
3. Daňový režim prepravy tovaru spojenej s vývozom tovaru resp. s dovozom tovaru
(v ktorých prípadoch sa preprava fakturuje s oslobodením od dane, kedy s 20% DPH z pohľadu dopravcu, z pohľadu zasielateľa, aké podmienky musia byť splnené, aké dôkazy)
4. Daňový režim prepravy tovaru z EÚ do Veľkej Británie a naopak
(ako fakturovať prepravu tovaru po Brexite zo SR resp. z iných členských štátov do Veľkej Británie a naopak, rozdiely pri preprave do/zo Severného Írska)
5. Daňová povinnosť pri preprave tovaru a ďalších službách spojených s prepravou
(kedy vzniká daňová povinnosť dopravcovi, kedy zasielateľovi, v ktorom daňovom priznaní samozdanenie pri preprave nakúpenej od zahraničného dopravcu, od zahraničného zasielateľa, resp. pri prijatí iných služieb ako oprava ťahača, nájom návesu, vyplňovanie zodpovedajúcich riadkov v daňovom priznaní, uvádzanie faktúr v kontrolnom výkaze)
6. Odpočítanie dane dopravcom, zasielateľom z nakúpených tovarov a služieb
(splnenie podmienok pri odpočítaní dane z faktúry od slovenského platiteľa, pri dodaní služby zahraničnou firmou, odpočítanie dane z oneskorene predložených bločkov z e-kasy za PHL, z oneskorene zaslaných faktúr v roku 2021 za plnenia uskutočnené v minulom roku 2020 dodávateľom zo SR resp. zo zahraničia – nadväzne podanie dodatočného daňového priznania, dodatočného kontrolného výkazu, rozdiely pri refundácii DPH z nákupu PHL po 01.01. 2021 vo Veľkej Británii a v Severnom Írsku)
7. Vyhotovenie faktúry za prepravu tovaru
(povinnosť vyhotovenia faktúr na účely DPH v závislosti od zákazníka, lehoty vyhotovenia a náležitosti faktúr, význam textov na faktúre – „prenesenie daňovej povinnosti“, „dodanie je oslobodené od dane“, súhrnná faktúra)
8. Vyplňovanie kontrolného výkazu dopravcom, zasielateľom
(príklad uvádzania údajov z faktúr za vybrané transakcie v jednotlivých častiach kontrolného výkazu, vyplňovanie časti B.1. kontrolného výkazu, ak zahraničná osoba nepošle faktúru za dodanú službu, uvádzanie údajov zo súhrnnej faktúry)
9. Podávanie súhrnného výkazu a jeho vyplňovanie dopravcom, zasielateľom
(obdobie, za ktoré sa podáva súhrnný výkaz, jeho zmena, uvádzanie prepráv v súhrnnom výkaze, oprava údajov prostredníctvom dodatočného súhrnného výkazu)
10. Rôzne (vybrané prípady: fakturácia náhrady škody za poškodený tovar, stojného, márnej jazdy)
11. Odpovede na otázky účastníkov
Harmonogram:
- 09:00 – 10:20 - prednáška
- 10:20 – 10:30 - prestávka
- 10:30 – 11:45 - prednáška
- 11:45 – 12:30 - obed. prestávka
- 12:30 – 14:30 - prednáška
Poplatok zahŕňa:
Vstup na seminár pre 1 osobu, študijné materiály v PDF.
Miesto konania:
Online webinára sa budete môcť zúčastniť z pohodlia domova prostredníctvom aplikácie GoToWebinar.
Poznámka:
Otázky, ktoré chcete mať na seminári zodpovedané je možné zaslať aj vopred.
V prípade, že chcete prihlásiť viacero účastníkov na seminár naraz, stačí zvyšné mená zadať do poznámky v rámci registračného formulára.
Cieľová skupina
daniari, účtovníci, všetci záujemcovia o danú problematikuHodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality