Detail kurzu

Skvelý obchodník psychológia obchodu - obchodné zručnosti a psychológia predaja

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Obchod je viac ako získanie objednávky. Obchod je činnosť zameraná na ľudí. Úlohou obchodníka nie je ani tak vyvolať záujem o produkt, ako skôr zistiť, o čo z toho, čo váš produkt ponúka, zákazník už záujem má. Preto je obchod predovšetkým umením získať pozornosť zákazníka a odkomunikovať jeho predstavy, potreby, záujmy, vyriešiť jeho prípadné námietky, v niektorých prípadoch (ak nejde o priamy jednoduchý predaj) vyjednávať o podmienkach obchodu tak, aby ste našli obojstranne uspokojivú dohodu. Niekedy nastanú aj určité komplikácie, o ktorých je nutné hovoriť a riešiť ich. A to všetko sa nedá, ak nezískate dôveru zákazníka už od začiatku komunikácie – možno aj skôr. Kurz umožňuje porozumieť dynamike komunikácii so zákazníkom a jej úskaliach či možnostiach.

Obsah kurzu

Trendy v obchode

  • Tradičný model obchodu
  • Rozvíjajúci sa model obchodu
  • Oblasti činnosti obchodníka
  • Misijná činnosť (šírenie dobrého mena)

Dôvera a dôveryhodnosť v obchode

  • Čo buduje dôveryhodnosť obchodníka
  • Ako zákazníci vidia a hodnotia obchodníka
  • Partnerský prístup (náš zákazník nie je náš “pán“, ale partner)
  • Poradenstvo neznamená „radiť“
  • Znaky dobrej dohody
  • Motivácia zákazníkov (5 motivačných úrovní)
  • Úrovne ovplyvňovania
  • Technika ovplyvňovania JA – TY - MY

Typológia zákazníkov

  • Typy zákazníkov a stratégie prístupu k nim

Obchodná komunikácia  

  • Pozície a záujmy v obchode
  • Práca s otázkami
  • Aktívne počúvanie
  • Efektívna argumentácia
  • Prezentovanie produktu, seba a firmy
  • Reč tela
  • Zvládanie námietok – kroky a techniky riešenia námietok
  • Techniky uzatvárania obchodu

Obchodník v náročnej situácii

  • Riešenie sťažností a nespokojnosti
  • Nutnosť oznámiť nepríjemnú informáciu (omeškanie dodávky napr.)
  • Odmietnutie neprimeraných a neoprávnených požiadaviek
  • Ako pripomenúť zákazníkovi, že si neplní svoju časť dohody
  • Agresivita a manipulácie v obchode

Cieľová skupina

začiatočník
Hodnotenie




Organizátor