Detail kurzu
Koučovacie zručnosti pre manažérov a lídrov - vedenie tímov a jednotlivcov pomocou koučovacieho prístupu
BPM Slovakia, s.r.o.
Popis kurzu
V dnešnom dynamickom pracovnom prostredí už nestačí len riadiť pokynmi a kontrolovať. Úspešní manažéri a lídri sa stávajú koučmi svojich tímov - inšpirujú, rozvíjajú a uvoľňujú potenciál svojich ľudí. Tento kurz vás prevedie transformáciou od tradičného manažmentu k líderstvu založenému na koučovacom prístupe.
METODIKA TRÉNINGUInteraktívne metódy:
Praktické cvičenia
Prípadové štúdie z reálneho prostredia
Hranie rolí/ simulácie na mieru, tréning vlastných situácií
Skupinové diskusie
Teoretické vstupy
Vytvorenie osobného plánu – ako budem aplikovať to, čo som sa naučil/a.
Ciele tréningu
Osvojiť si základy koučovacej komunikácie vhodnej pre manažérsku prax
Naučiť sa viesť rozvojové a hodnotiace rozhovory so zamestnancami štýlom podporujúcim zodpovednosť, motiváciu a rast.
Rozpoznať situácie, kedy a ako efektívne použiť koučovací prístup.
Získať zručnosti v dávaní a prijímaní spätnej väzby koučovacím spôsobom.
Posilniť dôveru, angažovanosť a výkon tímu prostredníctvom efektívnej komunikácie.
Benefity pre účastníkov a organizáciu
Naučíte sa, ako pomocou cielených a užitočných otázok, aktívneho počúvania a zmysluplnej spätnej väzby vytvoriť prostredie, kde vaši zamestnanci nielen efektívne plnia úlohy, ale skutočne rastú, inovujú a preberajú zodpovednosť za svoje výsledky a zároveň podporíte:
posilnenie samostatnosti a zodpovednosti členov tímu
zlepšenie vzťahov a zvýšenie dôvery v tíme vďaka aktívnemu počúvaniu a rešpektujúcej komunikácii
efektívnejšie riešenie konfliktov a problémov cez otvorené a zmysluplné rozhovory
zvyšovanie angažovanosti a motivácie tímu
kultivácia dôveryhodného a bezpečného pracovného prostredia
Obsah kurzu
1. Úvod do koučingu v manažmente
Rozdiel medzi riadením, mentorovaním a koučovaním
Koučovacie štýl vs. riadiaci štýl
Kedy použiť koučovací prístup a kedy nie
2. Aktívne počúvanie a empatia
Úrovne počúvania v koučingu
Neverbálna komunikácia a jej význam
Techniky prekonania komunikačných bariér
3. Umenie kladenia otázok
Otvorené vs. zatvorené otázky v koučingu
GROW model a jeho aplikácia
Užitočné otázky pre rozvoj zamestnancov
4. Koučovací rozhovor v praxi
Štruktúra koučovacieho rozhovoru
Koučovacie otázky pri podávaní negatívnej spätnej väzby
Koučing pri interpersonálnych konfliktoch na pracovisku
Vedenie pravidelných 1:1 rozhovorov so zamestnancami.
Tímové rozhovory a koučovacie otázky pre tímové stretnutia.
Cieľová skupina
Manažéri všetkých úrovní
Team leadri, projektoví manažéri, supervízori
HR business partneri
Vedúci oddelení
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality