Detail kurzu

Koučovacie zručnosti pre manažérov a lídrov - vedenie tímov a jednotlivcov pomocou koučovacieho prístupu

BPM Slovakia, s.r.o.

Popis kurzu

V dnešnom dynamickom pracovnom prostredí už nestačí len riadiť pokynmi a kontrolovať. Úspešní manažéri a lídri sa stávajú koučmi svojich tímov - inšpirujú, rozvíjajú a uvoľňujú potenciál svojich ľudí. Tento kurz vás prevedie transformáciou od tradičného manažmentu k líderstvu založenému na koučovacom prístupe.

 METODIKA TRÉNINGU

Interaktívne metódy:

  • Praktické cvičenia

  • Prípadové štúdie z reálneho prostredia 

  • Hranie rolí/ simulácie na mieru, tréning vlastných situácií

  • Skupinové diskusie 

  • Teoretické vstupy

  • Vytvorenie osobného plánu  – ako budem aplikovať to, čo som sa naučil/a.

Ciele tréningu

  • Osvojiť si základy koučovacej komunikácie vhodnej pre manažérsku prax

  • Naučiť sa viesť rozvojové a hodnotiace rozhovory so zamestnancami štýlom podporujúcim zodpovednosť, motiváciu a rast.

  • Rozpoznať situácie, kedy a ako efektívne použiť koučovací prístup.

  • Získať zručnosti v dávaní a prijímaní spätnej väzby koučovacím spôsobom.

  • Posilniť dôveru, angažovanosť a výkon tímu prostredníctvom efektívnej komunikácie.


Benefity pre účastníkov a organizáciu

Naučíte sa, ako pomocou cielených a užitočných otázok, aktívneho počúvania a zmysluplnej spätnej väzby vytvoriť prostredie, kde vaši zamestnanci nielen efektívne plnia úlohy, ale skutočne rastú, inovujú a preberajú zodpovednosť za svoje výsledky a zároveň podporíte:

  • posilnenie samostatnosti a zodpovednosti  členov tímu

  • zlepšenie vzťahov a zvýšenie dôvery v tíme vďaka aktívnemu počúvaniu a rešpektujúcej komunikácii

  • efektívnejšie riešenie konfliktov a problémov cez otvorené a zmysluplné rozhovory

  • zvyšovanie angažovanosti a motivácie tímu

  • kultivácia dôveryhodného a bezpečného pracovného prostredia

Obsah kurzu

1. Úvod do koučingu v manažmente 

  • Rozdiel medzi riadením, mentorovaním a koučovaním

  • Koučovacie štýl vs. riadiaci štýl

  • Kedy použiť koučovací prístup a kedy nie




2. Aktívne počúvanie a empatia

  • Úrovne počúvania v koučingu

  • Neverbálna komunikácia a jej význam

  • Techniky prekonania komunikačných bariér

     

3. Umenie kladenia otázok

  • Otvorené vs. zatvorené otázky v koučingu

  • GROW model a jeho aplikácia

  • Užitočné otázky pre rozvoj zamestnancov 

     

4. Koučovací rozhovor v praxi

  • Štruktúra koučovacieho rozhovoru

  • Koučovacie otázky pri podávaní negatívnej spätnej väzby

  • Koučing pri interpersonálnych konfliktoch na pracovisku

  • Vedenie pravidelných 1:1 rozhovorov so zamestnancami.

  • Tímové rozhovory a koučovacie otázky pre tímové stretnutia.

Cieľová skupina

  • Manažéri všetkých úrovní

  • Team leadri, projektoví manažéri, supervízori

  • HR business partneri 

  • Vedúci oddelení

Certifikát Absolvovaním tréningu získa každý účastník certifikát, ktorý vydáva spoločnosť BPM Slovakia s.r.o.
Hodnotenie




Organizátor