Detail kurzu

Strategické plánovanie na základe analýzy konkurenčného prostredia podľa modelu M. Portera

FBE Bratislava s.r.o.

Popis kurzu

Vytvorenie strátegie pre zvýšenie konkurencieschop­nosti výrobkov alebo služieb spoločnosti.

Obsah kurzu

Obsah kurzu/workshopu sa prispôsobuje aktuálnym potrebám objednávateľa.

  • Praktická aplikácia Porterovho modelu síl konkurenčného prostredia na organizáciu a jej jednotlivé produktové skupín (výrobkov alebo služieb).
  • Ohodnotenie intenzity konkurenčných síl odvetvia.
  • Určenie generickej stratégie pre produktové skupiny.
  • Určenie čiastkových stratégií vysporiadania sa so silami konkurenčného prostredia v závislosti od zvolenej generickej stratégie.
  • Určenie ponuky hodnoty (value proposition) a spôsobu akým dosiahnuť jedinečnú pozíciu.
  • Vytvorenie mapy systému aktivít a identifikácie, či sú vlastnosti produktu a procesy v organizácii v súlade so strategickou pozíciou.
  • Vytvorenie akčného plánu na zmenu alebo zlepšenie aktivít (alebo vlastností produktu) tak, aby sa navzájom viac posilňovali.

Cieľová skupina

Kurz je určený všetkým zamestnancom spoločnosti, ktorí sa zaoberajú problematikou konkurenčného prostredia.

Hodnotenie




Organizátor