Detail kurzu
AutoCAD I. základy - úvod do programu a základy technického kreslenia
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
AutoCad je najrozšírenejším programom v oblasti technického kreslenia. Je považovaný za akýsi štandard a keď sa povie výkres, každý si hneď spomenie na tento počítačový software. AutoCad je použiteľný v strojníctve, strojárstve alebo kdekoľvek a v akomkoľvek prostredí, kde je nutné kresliť presné technické výkresy.
Cieľom počítačového kurzu AutoCAD I. je podať účastníkom základné teoretické a praktické vedomosti z oblasti CAD aplikácií, programu AutoCad ale hlavne aj predstaviť možnosti a základy technického kreslenia ako takého. Kurz je zameraný na osvojenie základných funkcií programu AutoCADu a ich následné využívanie pri tvorbe technickej dokumentácie, architektonických a strojárskych návrhov a iných. Kurz je určený pre začiatočníkov, teda nepredpokladajú sa žiadne vedomosti z oblasti AutoCadu.
Obsah kurzu
- Oboznámenie sa s programami CAD
- Čo je to CAD? (Computer-aided Design)
- Výhody vektorovej oproti rastrovej grafike
- Pre koho sú CAD programy určené
- Prečo by sme mali ovládať AutoCAD a aké sú alternatívy
- Pracovné prostredie
- Hlavné menu – všeobecné nastavenia programu
- Prispôsobenie pracovného prostredia
- Ukladanie výkresu v starom formáte
- Jednotky, v ktorých pracujeme
- Pracovná plocha
- Tool Palette Group – roztriedenie príkazov v skupinových paneloch
- Príkazový riadok a jeho význam pri práci v AutoCAD-e
- Prepínače
- Súradnicová sieť
- Ovládacie nastavenia – „pomocníci pri kreslení“
- Hlavné menu – všeobecné nastavenia programu
- Úvod do kreslenia
- Kreslenie čiar
- Line – úsečka
- Polyline – zalomená krivka
- Riadiace body – ovládanie, zmena polohy
- Kreslenie presných rozmerov a uhlov
- Nastavenie uchopovania bodov Osnap a Osnap tracking
- Vysvetlenie pojmu Osnap tracking
- Navigácia vo výkrese
- Príkazy na približovanie, odďaľovanie a posúvanie sa – Zoom and Pan
- Zvýšenie efektivity pri práci pomocou kolieska myši
- Označovanie nakreslených čiar
- Postupné pridávanie do výberu
- Window selection – výber pomocou „modrého okna“
- Cross selection – výber pomocou „zeleného okna“
- Kreslenie čiar
- Príklady: panel draw – panel kresliacich nástrojov
- Objasnenie práce s príkazovým riadkom
- Zadávanie podpríkazov a číselných hodnôt
- Dynamic Input
- Pomocné funkcie pri kreslení
- Pravouhlý mód – Ortho
- Kreslenie pod určitým uhlom s funkciou Polar tracking
- Funkcia dynamického vstupu Dynamic Input
- Nastavenie mriežky a uchopovania jej špecifických bodov
- Nástroje používané na kreslenie
- Rectangle
- obdĺžnik pomocou dvoch bodov ležiacich na uhlopriečke
- 4-uholník pomocou rozmerov strán
- Circle – kružnica
- Zadaná stredom a polomerom / priemerom
- Zostrojená pomocou troch bodov
- Polygon – n-uholník
- Vpísaný do kružnice
- Opísaný kružnici
- Arc – oblúk
- Precvičenie rôznych metód zostrojovania
- Ellipse - Elipsa
- Ellipse Arc - Eliptický oblúk
- Spline – plynulá krivka
- Construction Line – priamka
- Rectangle
- Objasnenie práce s príkazovým riadkom
- Príklady: panel modify – panel modifikačných nástrojov
- Výber objektov, ktoré chceme upravovať
- Rozširovanie výberu - označovanie, postupné pridávanie objektov
- Odoberanie objektov z výberu
- Objasnenie práce s príkazovým riadkom
- Príkazy v hranatej zátvorke vs príkazy v lomenej zátvorke
- Nástroje pre úpravu vytvorených čiar a objektov
- Erase – zmazať
- Copy – kopírovať
- Move – presunúť
- Rotate – otočiť
- Offset – odsadiť
- Trim – odrezať
- Extend – predĺžiť
- Chamfer – skosenie hrany
- Join – spojiť
- Explode – rozbiť
- Výber objektov, ktoré chceme upravovať
- Layers – hladiny (vrstvy)
- Princíp práce s hladinami
- Layer Properties Manager – Správca vlastností hladín
- Aktívna hladina, zmena aktívnej hladiny
- Priradenie objektu do hladiny a jej zmena
- Rozdiel medzi vypnutou a zmrazenou hladinou
- Uzamykanie
- Tvorba nových hladín
- Nastavenie vlastností hladiny
- Farba zobrazenia vo výkrese
- Druh zobrazovanej čiary
- Hrúbka čiary
- Pomocné čiary vo výkrese – netlačené vrstvy
- Nastavenie vlastností hladiny
- Obchádzanie všeobecných vlastností
- Properties Palette – vlastnosti objektov
- Princíp práce s hladinami
- Popis zobrazovaných údajov
- Zmena mierky zobrazovania
- Princíp práce s hladinami
- Hatch and Gradient – šrafovanie
- Spôsoby výberu šrafovanej oblasti
- Pick points
- Všeobecné vlastnosti vrstiev
- Výber šrafovacieho vzoru (ŠV)
- Nastavenie uhla a mierky ŠV
- Gradient – nastavenie farebnej, tónovanej výplne
- Ďalšie možnosti pri šrafovaní
- Preberanie vlastností existujúcej výplne
- „HatchEdit“ – Editácia vytvorenej šrafy
- Spôsoby výberu šrafovanej oblasti
- Dimensions – kótovanie
- Dimension style – kótovací štýl (KŠ)
- Nastavenia KŠ
- Tvorba vlastného KŠ
- Kótovanie čiar
- Angular – uhol medzi dvomi čiarami
- Aligned – rozmer pod uhlom
- Linear – rozmer v ortogonálnom smere
- Kótovanie oblúkov a rozmerov kružníc
- Arc length – dĺžka oblúka
- Radius – polomer kružnice
- Diameter – priemer kružnice
- Ordinate – zápis súradníc x/y vybraného bodu
- Rozšírené možnosti kótovania
- Continue, Baseline, Dimension Break
- Dimension Space – úprava vzdialenosti medzi kótovacími čiarami
- Dimension style – kótovací štýl (KŠ)
- Plot – tlač, tvorba výstupu z modelovacieho prostredia
- Príprava formátu
- Voľba formátu, nastavenie tlačenej plochy
- Umiestnenie výstupu na formát
- Nastavenie tlače
- Výber tlačiarne
- Plot Style Table – spôsob vykresľovania čiar
- None
- Monochrome – čiernobiely (ČB)
- Ako nastaviť farebné čiary v ČB tlači
- Kvalita tlače – DPI
- Formát
- Voľba formátu
- Určenie tlačenej plochy
- Orientácia a vycentrovanie výkresu
- Mierka tlačenej plochy
- Príprava formátu
Cieľová skupina
začiatočníkHodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality