Detail kurzu

Hodnoty v komunikácii - aktívna cesta k zmene

PDCS

Popis kurzu

Prirodzene hľadáme spôsoby, ako hovoriť o hodnotách tak, aby rezonovali so širokým publikom a pritiahli pozornosť. Komunikujeme však hodnoty v dnešnom svete dostatočne jasne a účinne? Pri komunikácii hodnôt zohrávajú kľúčovú úlohu naratívy vložené do príbehov, ktoré tieto hodnoty oživujú a umožňujú nám ich lepšie pochopiť a prijať. Naratívy výrazne ovplyvňujú to, ako vnímame svet okolo nás a formujú naše postoje nielen na osobnej, ale aj na spoločenskej úrovni. Majú tiež priamy dopad na fungovanie spoločnosti – dokážu pripraviť vhodnú pôdu na prijímanie rôznych zákonov a pravidiel, ktoré ovplyvňujú každodenný život nás všetkých.

Obsah kurzu

Naratívy sú prirodzenou súčasťou každej komunikácie, bez ohľadu na to, či ich využívame vedome na vysvetlenie a ovplyvnenie, alebo nie. Efektívne naratívy – vrátane tých negatívnych – pracujú s našou identitou, strachom a empatiou a zároveň formujú spoločenské normy. Práve negatívne naratívy a ich vplyv na náš život a prácu nám pomôžu lepšie pochopiť, ako fungujú a ako nás ovplyvňujú.

Voči rôznym dezinformačným kampaniam, ktoré prinášajú silné naratívy, však nie sme bezmocní. Naopak, môžeme sa inšpirovať mechanizmami ich fungovania a využiť ich vo vlastnej komunikácii tak, aby sme vytvárali hodnoty, ktoré spájajú, nie rozdeľujú. Môžeme budovať prostredie podporujúce spoluprácu a pozitívnu spoločenskú zmenu, ktoré prekračuje polarizáciu a strach.

Dnešné správy a informácie sú často negatívne alebo ich tak často vnímame, čo vedie k fenoménu nazývanému „news avoidance“ – úniku od správ spôsobenému psychickým napätím a preťažením. Na tréningu sa nebudeme venovať kritike spravodajstva a sociálnych sietí. Namiesto toho budeme skúmať iné komunikačné postupy, ktoré dokážu publikum osloviť, udržať jeho pozornosť a nevytvárať ďalšie bariéry.

Na kurze budeme spoločne uvažovať o tom, ako posilňovať nádej, hovoriť o dobrej praxi a zároveň sa vyhnúť komunikačným nástrahám, ktoré môžu naše publikum odradiť alebo priniesť riziká – či už pre nás osobne, pre našu organizáciu, cieľovú skupinu alebo pre naše posolstvo. Spoznáte, ako vyvažovať obsah tak, aby rezonoval s cieľovou skupinou a budoval mosty namiesto múrov. Tento kurz je pre všetkých, ktorí chcú kultivovať svoj vplyv a meniť spoločenské postoje smerom k väčšiemu porozumeniu a spolupráci.

V tréningu sa zameriame na tieto oblasti:

  • čo presne sú naratívy a ako konkrétne ovplyvňujú našu spoločnosť, úspešnosť nášho úsilia ale aj celospoločenskú atmosféru
  • bližšie si povieme a pochopíme, ako naratívy budujú na našej osobnej identite, strachu a empatii
  • čo sú to spoločenské normy a ako ich naratívy využívajú
  • hodnotová komunikácia: definovanie cieľov komunikácie podľa toho, či potrebujeme zmeniť postoje, ponúknuť informácie alebo ovplyvniť spoločenské normy
  • ako posilňovať nádej
  • ako rozširovať “my” a ďalšie stratégie stavania pozitívnych naratívov
  • komunikačné riziká a ako im predcházať- 

Každý účastník bude mať príležitosť uvažovať o pozitívnych naratívoch a ich využití vo vlastnej praxi. Odíde s nápadmi a porozumením základných komunikačných stratégií, ktoré využívajú naratívy. 



 



  

Certifikát Účastníci získajú certifikát o absolvovaní kurzu. Poznámka k cene

Cena zahŕňa materiály, občerstvenie.

Hodnotenie




Organizátor