Detail kurzu

Zvládanie konfliktov a náročných komunikačných situácií pre manažérov/leadrov

BPM Slovakia, s.r.o.

Popis kurzu

Rozvoj kompetencií manažérov v oblasti prevencie, identifikácie a riešenia konfliktov s dôrazom na efektívnu komunikáciu a budovanie pozitívnych vzťahov v tíme a na pracovisku. V dynamickom pracovnom prostredí čelia manažéri a lídri každodenne napätým komunikačným situáciám, nezhodám či konfliktom. Ich schopnosť efektívne zvládať tieto momenty výrazne ovplyvňuje výkonnosť tímu, spokojnosť zamestnancov a celkovú atmosféru na pracovisku a ich nesprávne riešenie môže viesť k poklesu produktivity, demotivácii zamestnancov a narušeniu pracovnej atmosféry. Tento intenzívny jednodňový kurz je navrhnutý pre vedúcich pracovníkov, ktorí chcú rozvinúť svoje schopnosti v oblasti riešenia konfliktov a efektívnej komunikácie a ponúka praktické nástroje a stratégie, ktoré pomôžu účastníkom riešiť napäté situácie konštruktívne, zachovať si pokoj a posilniť dôveru a spoluprácu v tíme. Kurz sme pripravili s cieľom: Zvýšiť povedomie o príčinách konfliktov na pracovisku a ich vplyve na tím Naučiť sa identifikovať typy konfliktov a ich dynamiku Rozvinúť schopnosti deeskalácie napätých situácií Osvojiť si účinné komunikačné techniky na zvládanie náročných rozhovorov. Rozvíjať schopnosť konštruktívne reagovať na kritiku, odpor alebo pasívnu agresiu. Posilniť sebareflexiu a emocionálnu odolnosť v stresových situáciách. Benefity pre účastníkov Osobné benefity Zvýšenie sebavedomia pri riešení náročných situácií Zlepšenie schopnosti viesť ťažké rozhovory s pokojom Redukcia stresu spojeného s konfliktmi a prevencia vyhorenia Posilnenie vlastnej autority a rešpektu v tíme Rozvoj empatie a emocionálnej inteligencie Profesionálne benefity Podpora pozitívnej pracovnej atmosféry a tímovej súdržnosti Zvýšenie produktivity tímu eliminovaním zbytočných konfliktov a angažovanosti zamestnancov Posilnenie vodcovských kompetencií Schopnosť využiť konflikty ako katalyzátor pozitívnych zmien Metódy práce Interaktívny výklad s diskusiou Skupinová práca a zdieľanie skúseností Prípadové štúdie z reálnej praxe účastníkov Simulácie konfliktných situácií a ich riešenie Nácvik techník s individuálnou spätnou väzbou

Obsah kurzu

1. Konflikty na pracovisku - úvod do témy Definícia a typológia konfliktov v organizácii Psychologické a organizačné príčiny vzniku konfliktov Fázy konfliktu Pozitívne a negatívne aspekty konfliktov Role manažéra v konflikte na pracovisku 2. Komunikačné techniky v náročných situáciách Aktívne počúvanie a jeho nástroje Asertívna komunikácia vs. agresívna a pasívna Neverbálna komunikácia v konfliktných situáciách Techniky kladenia otázok a parafrázovanie Práca s emóciami 3. Stratégie riešenia konfliktov Modely riešenia konfliktov Techniky de-eskalácie napätia Mediácia a facilitácia v konflikte - intervencia 3. strany 4. Preventívne budovanie kultúry otvorenej a efektívnej komunikácie Vytvorenie pracovného prostredia podporujúceho otvorenú komunikáciu Nastavenie jasných pravidiel a očakávaní Pravidelné hodnotenie a feedback Budovanie dôvery v tíme

Cieľová skupina

Kurz je určený pre: Manažérov na všetkých úrovniach riadenia - nových aj skúsených, ktorí hľadajú nové prístupy Tímových leadrov, projektových manažérov Vedúcich oddelení a pobočiek Supervízorov HR manažérov Každého, kto zodpovedá za vedenie ľudí a stretáva sa s náročnými komunikačnými situáciami vo svojej práci
Certifikát Absolvovaním tréningu získa každý účastník certifikát, ktorý vydáva spoločnosť BPM Slovakia s.r.o., ihneď po ukončení na mieste konania tréningu.
Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať