Detail kurzu
Ako využívať storytelling a byť úspešní v komunikácii
PDCS
Popis kurzu
V komunikácii, bežnej aj cielenej, máme jeden mocný nástroj – silu príbehov, alebo storytelling. Ľudia vnímajú realitu najsilnejšie práve cez príbehy, pretože tie nám pomáhajú porozumieť zložitému svetu okolo nás. Už od detstva si v pamäti ukladáme udalosti, vzťahy či emócie formou osobných alebo spoločných príbehov. Príbehy sú naším sprievodcom v zložitom svete: nielenže nás zabávajú a prinášajú úľavu, ale poskytujú orientáciu, hodnoty a zmysel. Preto sa univerzálne príbehové vzorce opakujú v knihách, rozprávkach aj filmoch, kde formujú naše vnímanie a rozhodnutia.
Obsah kurzu
Vnímanie a prijímanie príbehov máme doslova zakódované v mozgu – chceme ich počuť, zažiť, zdieľať. Šikovní a úspešní komunikátori ľahšie „predajú“ svoje posolstvá práve pomocou storytellingu. Príbehy prirodzene prekonávajú vžitý odpor, ktorý často vzniká pri podávaní holých faktov bez zdieľania nejakej formy emócie. Príbehy sú súčasťou sveta fikcie, ale majú obrovské uplatnenie aj vo svete faktov. Vtipy, piesne, memečká, statusy na sociálnych sieťach, ale aj reportáže a novinové rozhovory využívajú štruktúru a princípy príbehu, aby vyvolali emóciu alebo poukázali na nejaký dôležitý aspekt.
Pútavé príbehy budujú vplyv tým, že rozvíjajú empatiu a záujem poslucháčov namiesto toho, aby vytvárali odpor. Sú budované z predvídateľných prvkov, vďaka čomu účinne komunikujú aj zložité témy, hodnoty či vízie vo verejnej, pracovnej i osobnej komunikácii. Každý človek, každá organizácia sú svojím spôsobom rozprávačmi - storytellermi – vyberajú a rozprávajú príbehy, ktoré formujú názory a motivácie ostatných.
Obsah tréningu:
Program je navrhnutý tak, aby účastníkom ukázal, prečo a ako príbehy fungujú. V prvej časti sa naučíte vytvoriť DNA príbehu a pochopiť kľúčové prvky, ktoré dobrý príbeh musí obsahovať, aby zaujal a naplnil posolstvo autora. Pomocou praktických príkladov si osvojíte dôležité časti príbehu, ktoré využijete v komunikácii alebo kampaniach.
Každý príbeh je o prekonávaní prekážok, ktorým čelia jeho hrdinovia. Postavy ako Janko a Marienka, Nemo, Popoluška či Superman nás učia, aké vlastnosti má mať hlavná postava a prečo je dôležité, aby bola autentická s vlastným “háčikom”, vďaka ktorému s ňou publikum súciti. Účastníci prenesú tieto princípy do vlastnej komunikácie – či už reprezentujú organizáciu, projekt alebo osobnú skúsenosť.
Na tréningu sa tiež naučíte rozpoznať, kedy ste vy alebo vaša organizácia protagonistom, aké prekážky prekonávate a ako vytvoriť príbeh, ktorý rezonuje s publikom. Zabavíte a potrápite sa pri kreatívnych cvičeniach zameraných na hľadanie nápadov a stavanie príbehov, ktoré najlepšie vyrozprávajú hodnoty a ciele konkrétnej situácie či značky.
V tréningu sa zameriame na tieto oblasti:
- Čo má obsahovať váš príbeh, aby zaujal. Postavíte si vlastnú DNA príbehu.
- Aké postavy vášho príbehu budú najlepšie prekonávať prekážky? Naučíte sa vytvoriť tieto hlavné postavy tak, aby váš príbeh dobre fungoval.
- Ako využiť príbeh vo vašej komunikácii? Môže byť vaša organizácia hlavnou postavou príbehu?
- Hľadanie vlastných nápadov a vytváranie príbehu, ktorý sedí.
Každý účastník rozpracuje minimálne jeden nápad na príbeh, vytvorí základnú DNA príbehu a navrhne aspoň jednu hlavnú postavu pre osobný príbeh alebo pracovné zadanie. Nájde prekážky na ceste svojej postavy pre dosiahnutie cieľa.
Kurz je jednodňový. Účastníci kurzu získajú prezentáciu a zoznam podpornej literatúry a online zdrojov a certifikát v PDF.
Cena zahŕňa materiály, občerstvenie.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality