Detail kurzu

TQM - Total Quality Management

CeMS, s.r.o.

Popis kurzu

Najväčšou výzvou, ktorej čelia v 21. storočí akékoľvek firmy s rôznych odvetví je uspieť v globálnej ekonomike, kde je tvrdá konkurencia a kde zákazníci čoraz viac požadujú špičkovú úroveň kvality produktov či služieb. Total Quality Management (TQM) je komplexný manažérsky prístup, ktorý organizácii z akéhokoľvek odvetvia dokáže pomôcť zabezpečiť dlhodobý úspech prostredníctvom zvyšovania spokojnosti zákazníkov. TQM sa osvedčila ako manažérska stratégia riadenia a neustáleho zlepšovania úrovne kvality. Úspešná implementácia TQM v japonských firmách bola hlavným faktorom ich úspechu, celosvetovo najznámejším príkladom je Toyota Motor Co.  Účastníci školenia získajú ucelený pohľad na TQM a súvisiace metodiky motivujúce firmy ku zlepšovaniu procesov.

Obsah kurzu

Základy kvality a princípy TQM

  • Čo znamená kvalita v dnešnom konkurenčnom svete ?
  • Filozofia, história a cieľ TQM
  • 14 princípov riadenia kvality TQM podľa W.E.Deminga (otec manažmentu kvality) 
  • Evolúcia moderných koncepcií kvality - vzťah TQM princípov a ich dnešnému nástupcovi - ku systémom manažérstva kvality ISO 9001 / IATF 16949
  • Dôležitosť TQM v riadení dodávateľského reťazca v akejkoľvek organizácii

Modely TQM v automotive

  • TQM podľa Noriaki Kano
  • TQM štruktúra podľa Toyoty

Princípy TQM

  • Celková angažovanosť zamestnancov
  • Motivačná kultúra zlepšovania - Kaizen 
  • Kano Model uprednostňujúci špecifické požiadavky zákazníkov

Ciele TQM

  • Zmena firemnej kultúry = prelom, udržanie a zlepšenie kvality 

Operatívne a strategické riadenie

  • TQM –  Model lode
  • Demingov cyklus PDCA a jeho aplikácia pri zlepšovacích projektoch
  • Vizualizácia KPI´s a denné operatívne porady
  • Hoshin Kanri a kaskádovanie cieľov kvality

Metodiky a nástroje zlepšovania kvality v TQM

  • Kaizen QCC – motivačný program zlepšovacích krúžkov kvality
  • 7QC nástrojov kvality využívaných pri zlepšovacích projektoch
  • Ukážka projektu QCC / QC Story metodika 
  • Rozdiely medzi metodikami Kaizen vs. Lean management / TPS a Six Sigma – čo prinášajú a kedy ich využívať
  • Ako použiť nástroje :

                        o    Atarimae Hinshitsu
                        o    Kansei
                        o    Miryokuteki Hinshitsu

  • Metodiky BSC, Benchmarking, SWOT a ich využitie pri zavádzaní TQM
  • Praktické tipy a skúsenosti súvisiace s implementáciou systémov podnecujúcich neustále zlepšovanie core business procesov organizácií
Certifikát certifikát o absolvovaní školenia Poznámka k cene

Každý účastník dostane učebné materiály v elektronickej podobe, školenie je ukončené online testom, po ktorom úspešnom absolvovaní Vám bude zaslaný elektronický certifikát o absolvovaní školenia.

Kontaktná osoba


0908 345 320
kurzy@cems.sk

Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať