Detail kurzu

Traumu rešpektujúci prístup v triede

Inklucentrum - Centrum inkluzívneho vzdelávania

Popis kurzu

ROZVÍJANIE NAPLŇUJÚCICH VZŤAHOV V TRIEDACH

Inklucentrum prináša na Slovensko akreditovaný program inovačného vzdelávania zložený z dvoch modulov:

1. časť: Tvorba bezpečného prostredia

2. časť: Porozumenie náročnému správaniu

Obsah kurzu

Predkladaný vzdelávací program stavia na výskumoch a vedomostiach z neurovedy, ktorá sa postupne rozširuje do psychológie a pedagogiky. Špecificky čerpá z práce profesora psychiatrie Dr. B. Perryho a jeho neurosekvenčného modelu, S. Porgesa, D. Dany a polyvagálneho modelu a Dr. Siegela. Téma tvorby bezpečia v školách sa opiera aj o prácu C. Willsona.

Program je rozdelený do dvoch nadväzujúcich častí:

  1. časť: Tvorba bezpečného prostredia
  2. časť: Porozumenie náročnému správaniu,

ktoré môžu účastníci vzdelávania absolvovať aj oddelene. Až absolvovanie obidvoch častí umožní získať osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania.

Prvá časť programu je zameraná najmä na porozumenie vlastného prežívania a prehĺbenie vlastnej empatie. V programe sa interaktívne pracuje s tvorbou bezpečného prostredia, porozumením stresujúcich podnetov z vnútorného aj vonkajšieho prostredia a účastníci si sami na sebe skúmajú, ako ich nervová sústava reaguje na stresujúce, ako aj regulujúce podnety. Táto seba-skúsenostná časť je veľmi podstatná a nevyhnutná k prechodu do druhej časti vzdelávania so zameraním na druhých – deti, žiakov a iných dospelých.

Druhá časť programu obsahuje informácie a aktivity k porozumeniu neurosekvenčného modelu, a teda fungovania mozgu a nervovej sústavy človeka. Zameriava sa na stres ako spúšťač náročného správania detí a opisuje, čo môže byť príčinou náročného správania s odvolaním sa na výskumné štúdie. Prináša päť stavov aktivácie, ale aj ďalšie modely k porozumeniu intenzity zaplavenia stresovou reakciou. Ďalšou významnou časťou vzdelávania je porozumieť systému regulácie, ktorý má viacero úrovní a podľa potreby ho vedieť použiť. Záver vzdelávania sa zameriava na prácu s fyzickým prostredím v školách a medziodborovú spoluprácu, ktorá je nevyhnutná pre podporu detí, žiakov a dospelých v školách.

CIELE VZDELÁVANIA:

  • aplikovať inovatívne prístupy vychádzajúce z princípov neuropsychológie a neuropedagogiky a rozvinúť profesijné kompetencie ich využitia v práci s deťmi vo vyučovacej hodine alebo v programe
  • rozšíriť a inovovať odborné vedomosti týkajúce sa dôsledkov traumatizujúcich skúseností na ľudský mozog a prežívanie človeka
  • rozvíjať, prehlbovať, zdokonaľovať a inovovať profesijné kompetencie pre zvládanie náročného správania u detí v školskom aj mimoškolskom prostredí
  • uplatniť najnovšie poznatky z neurovied v aplikácii na prácu s individuálnym dieťaťom a  so skupinou detí
  • prehlbovať kompetencie týkajúce sa osobitostí, špecifík a princípov práce so žiakmi so špeciálnymi potrebami
  • rozširovať preventívne a intervenčné kompetencie v oblasti metód regulácie a deeskalačných techník pri práci s triedou aj individuálnym dieťaťom
  • poskytnúť nové východiská pre medziodborovú spoluprácu s ďalšími odborníkmi pri žiakoch v riziku     

    TERMÍN 

    Štvor-dňové prezenčné vzdelávanie


    1. časť: 23. – 24. 1. 2023, 9:00 – 16:00

    2. časť: 6. 2. a 13. 2. 2023, 9:00 – 16:00

    Vzdelávanie je zložené z dvoch modulov s celkovým časovým rozsahom 50h. Po absolvovaní druhého modulu a vypracovaní zadania získavate Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania.

Cieľová skupina

  • pedagogickí a odborní zamestnanci v školách a v školských zariadeniach
  • iní odborníci z rezortu zdravotníctva i sociálnych vecí bez vydania osvedčenia o inovačnom vzdelávaní. 
Certifikát Absolvovaním tohto vzdelávania získavate osvedčenie za inovačné vzdelávanie, ktoré vás oprávňuje žiadať o príplatok za profesijný rozvoj u svojho zamestnávateľa vo výške 3
Hodnotenie




Organizátor